• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3513 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ ارديبهشت

توانم را برای کاهش بیکاری جوانان و دفاع از حقوق زنان به‌کار می‌گیرم

 با فضاي آزاد و پرنشاط سياسي و اجتماعي و رابط صديق مردم و حكومت احزاب قانونمند و فعال است، حكومت بايد زمينه فعاليت احزاب را مهيا كند، احزاب با آشنا كردن مردم به حقوق و وظايف‌شان بخش مهمي از بار حكمراني را به دوش مي‌كشند. خوشبختانه امروز در حوزه انتخابيه‌ام بنده بيشترين همراهي را با احزاب اصلاح‌طلب دارم و اعتقاد دارم تحزب رمز توسعه كشور است و مجلس بايد با تصويب قوانين حمايتي زمينه را براي فعاليت سياسي و مدني شهروندان مهيا كند زيرا احزاب هستند كه با حمايت و سپس نظارت بر نمايندگان و مسوولان تضمين‌كننده حركت در جهت اهداف و شعارها هستند و من از كليه احزاب اصلاح‌طلب كه بنده را مورد لطف و حمايت خود قرار داده‌اند تشكر مي‌كنم.
راهكار شما جهت حل عاجل معضل بيكاري جوانان استان چيست؟
رفع بيكاري يك فرآيند است، هماهنگي قانوني و فرهنگي و اجتماعي و امنيتي و... مي‌خواهد. بنده در اولين فرصت تلاش مي‌كنم موانع قانوني سرمايه‌گذاري در لرستان را برطرف كنم و تلاش مي‌كنم به كمك نمايندگان به ويژه فراكسيون لرتباران كه تشكيل خواهيم داد و زاگرس‌نشينان بسته‌هاي تشويقي براي جذب سرمايه‌گذاري در لرستان مصوب كنيم. نگاه صندوق توسعه ملي را به سمت كارآفرينان لرستاني متوجه و زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري آسان براي لرستاني‌هاي جوياي كار را فراهم سازيم.
 به نظر شما پتانسيل‌ها و توانايي‌هاي استان كه مغفول مانده‌اند كدامند؟
مهم‌ترين پتانسيل استان لرستان نيروي انساني است كه به نوعي در برنامه‌هاي توسعه مشاركت داده نشده‌اند. امروز فرار مغزها در لرستان شيوع بيشتري پيدا كرده، بدون شك اين سرمايه‌هاي انساني مورد غفلت قرار گرفته‌اند.
چه عواملي باعث مي‌شود كه جوان خوشفكر و كارآفرين و متخصص لرستاني دل به سرزمين مادري‌اش نسپارد و فرار را بر قرار ترجيح دهد؟
شك نكنيد اگر بررسي شود به عواملي خواهيم  رسيد كه مانع اصلي توسعه استان لرستان محسوب مي‌شوند. لرستان سرزمين دست نخورده‌اي پر از منابع سرشار طبيعي و اقتصادي است. استان لرستان از جهت گردشگري ظرفيت بي‌نظيري دارد، پايتخت پل‌هاي تاريخي،‌ پايتخت طبيعت، پايتخت مفرغ‌هاي بي‌بديل جهان باستان است. امروز هر نمايشگاه مفرغي كه در جهان برگزار مي‌شود قطعه‌اي از مفرغ‌هاي لرستان را براي مشروعيت بخشيدن به آن نمايشگاه معرفي مي‌كنند. قلعه فلك‌الافلاك تنها دژ مانده از دوران ساساني است كه هنوز در حصار مانده است. آبشارها و جلوه‌هاي طبيعي همه از جاذبه‌هاي گردشگري استان هستند. در بخش كشاورزي پتانسيل‌هاي استان هم ديده نشده است. امروز بيش از 12 ميليارد متر مكعب خروجي آب استان است. سهم استان از آب بسيار كم است. با وجود اين همه آب از 800 هزار  هكتار زمين قابل كشت لرستان 600 هزار هكتار به صورت ديم كشت مي‌شوند.
آيا در خصوص رفع محروميت و رفع مشكلات استان برنامه مدوني داريد؟
قطعا مشاورين ما در امور اقتصادي و فرهنگي و اجتماعي از جمله زبده‌ترين كارشناسان بومي و ملي هستند در اين باره برنامه‌هاي مدون شده داريم كه در صورت ورود به مجلس براي عملياتي شدن آنها تلاش خواهيم كرد.
نقش نمايندگان ادوار گذشته را در بروز مشكلات كنوني استان و شهرستان چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
مشكلات پيش روي منطقه متغيرهاي گوناگوني دارد عوامل زيادي دست به دست هم داده است تا امروز ما در صدر استان‌هاي بيكار و فقير و... كشور بنشينيم. بدون شك نمايندگان ادوار اگر از خودشان پرسش شود به برخي از كارهاي نكرده خود انتقاد خواهند داشت بسيار كارها مي‌توانستند بكنند، نكردند و بسيار كارها كردند كه اي كاش اصلا پيگيري نمي‌كردند. نمايندگان نقش‌شان در توسعه به چشم مي‌آيد مهم‌ترين كاري كه يك نماينده مي‌تواند بكند وضع قانون است. قانون سرچشمه است نمايندگان استان بايد قوانين را به نفع مردم منعطف كنند امروز اگر كسي بخواهد در لرستان سرمايه‌گذاري كند از همان بسته‌هاي حمايتي بهره‌مند مي‌شود كه در شهرك صنعتي اصفهان سرمايه‌گذاري مي‌كنند اين يعني مرگ سرمايه‌گذاري در استان‌هاي محروم از اين منظر مي‌توانيم به نمايندگان ادوار مجلس لرستان ايراد بگيريم اما تلاش‌هاي همه اين عزيزان را نبايد ناديده بگيريم عمق محروميت استان زياد و تاريخي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون