• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3519 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت

منتظر اقدام وزارت كشور هستيم

الياس حضرتي نماينده منتخب مردم تهران

انتخابات در تمامي ادوار گذشته، صحنه‌هاي شيرين و حماسي و گاهي هم تلخ و ناباورانه‌اي را رقم زد. انتخابات اين دوره هم خارج از اين قاعده نبود. با تمام شيريني‌ها و حضور پررنگ و با انگيزه مردم به ويژه در شهر تهران كه توانايي و نفوذ راي خود را به نمايش گذاشتند، شاهد مسائل و مشكلاتي بوده‌ايم كه تلاش زيادي را براي حل آن از سوي مسوولان محترم مي‌طلبد.

مسوولاني كه با تلاش‌هاي شبانه‌روزي خود در امر انتخابات، از هيات‌هاي اجرايي و نظارت گرفته تا شبكه وسيع كاركنان وزارت كشور و استانداران و فرمانداران، سعي در برگزاري انتخاباتي آزاد و قانوني داشته‌اند؛ با وقوع يك حادثه بخشي از اين تلاش‌ها تحت‌الشعاع قرار گرفت و آن داستان انتخاب خانم مينو خالقي منتخب مردم اصفهان بود. آن‌گونه كه مطلع شده‌ايم، وزارت كشور تا اين لحظه پيگير جدي ماجرا بوده و مذاكرات فشرده‌اي با اعضاي شوراي نگهبان داشته و مقالات و مباحث زيادي از طرف شخصيت‌هاي حقوقي و سياسي در اين خصوص به قلم تحرير درآمده است. شخص رييس‌جمهور هم خيلي روشن، مواضع خود را اعلام كرده است.
حال انتظار نمايندگان مجلس از وزارت كشور و دولت محترم اين است كه با توجه به قانون انتخابات، اعتبارنامه منتخب مردم اصفهان را همانند دوره سوم مجلس شوراي اسلامي كه مورد شايبه بود، به مجلس ارايه كند.
قطعا نمايندگان مردم با دقت نظر و وسواس، اين پرونده يا پرونده‌هاي مشابه را مورد بررسي قرار خواهند داد. اگر وزارت كشور در اين امر كوتاهي كند، بداند كه رويه ناصوابي را همراهي كرده است. آن وقت جمع كثيري از نمايندگان مجبور خواهند شد علي مطهري نماينده شجاع ملت را همراهي كرده و در كنار پيشنهادات او براي رفع اين مشكل قرار بگيرند. اين موضوع در مجلس سوم كه نگارنده نيز در آن حضور داشت، با ارسال اعتبارنامه امضا نشده توسط هيات مركزي انتخابات به مجلس مورد بررسي و دقت نظر نمايندگان آن دوره قرار گرفت. اميدواريم در اين دوره هم وزير محترم كشور اقدام مشابهي را انجام دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون