• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3519 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت

هنرمندان «شهروند كوشا» را بررسي مي‌كنند

گرافيك شهري، مددكار كار و تلاش در جامعه

اين روزها طراح‌هاي گرافيكي به مناسبت روز جهاني كار و كارگر با عنوان كمپين «شهروند كوشا» به صورت گسترده در فضاي تبليغاتي شهر تهران به نمايش درآمده است. اين آثار كه در كارگاه سه روزه طراحي با موضوع «كار و تلاش» با حضور مصطفي اسداللهي، محمدعلي بني‌اسدي و محمدرضا دوست‌محمدي و با حضور ۱۱۰گرافيست و تصويرساز از دانشگاه‌هاي برتر كشور برگزار شد و آثار خلق شده در اين كارگاه‌ها اين روزها به صورت گسترده در سازه‌هاي تبليغاتي شهر به نمايش درآمده است. آثاري كه نظر بسياري از شهروندان را به خود جلب كرده است و توانسته نظر مثبت بسياري از هنرمندان را نيز به همراه داشته باشد.
جمشيد مشايخي: كمپين «شهروند كوشا» براي توجه جوان‌ها به جوهره كار موثر است
جمشيد مشايخي، بازيگر پيشكسوت سينماي ايران معتقد است بدون كار و تلاش جامعه دچار ايستايي مي‌شود و كمپين «شهروند كوشا» براي توجه جوان‌ها به جوهره كار موثر است. اين بازيگر ارزشمند تئاتر، سينما و تلويزيون با اشاره به كمپين «شهروند كوشا» و نصب بليبوردهاي تبليغاتي در سطح شهر در جهت توجه دادن جوان‌ها به جوهره و اهميت كار گفت: در وصف اهميت كار و تلاش همين بس كه روزي به نام كار و تلاش در دنيا ثبت شده و هرساله در چنين روزي از كارگر و اهميت آنها در جامعه تقدير و تشكر مي‌شود. كار و تلاش لازمه هر جامعه پويا و خلاقي است و بدون كار و تلاش هر جامعه‌اي دچار ركود و ايستايي مي‌شود. بازيگر «كمال‌الملك» با تاكيد بر فرهنگسازي در جهت نهادينه شدن فرهنگ كار و تلاش، گفت: هر نوع اقدام و تلاش براي توجه دادن افراد جامعه به سمت عمل يا فعاليتي، موقعي موثر واقع مي‌شود كه در قبال آن بسترسازي‌هاي لازم انجام شده باشد و كارهاي فرهنگي مثل نصب تابلوهاي تبليغاتي درسطح شهرها در اين زمينه مي‌تواند در كار او موثر باشد.
محمدعلي كشاورز: كمپين «شهروند كوشا» به جوانان جامعه انگيزه كار داد
محمدعلي كشاورز، بازيگر پيشكسوت تئاتر، سينما و تلويزيون معتقد است با نصب طرح‌هاي گرافيكي «شهروند كوشا» به جوانان جامعه براي كار و تلاش بيشتر انگيزه داده شد. اين بازيگر پيشكسوت سينماي ايران درباره مصادف شدن روز جهاني كارگر و نصب بليبوردهاي تبليغاتي كمپين «شهروند كوشا» در سطح شهر گفت: بايد به جوانان جامعه در جهت توجه به جوهره و اهميت كار آگاهي داد؛ زيرا با كار و تلاش نيروي جوان هر كشوري است كه آن كشور به خودكفايي و رونق اقتصادي مي‌رسد و البته جوان‌ها براي كار و تلاش بيشتر نيازمند انگيزه هستند. وي افزود: يكي از ابزارهاي مهم تشويق و ترغيب‌ جوانان همين نصب بليبوردهاي تبليغاتي در گوشه و كنار شهرهاي بزرگ است تا ذهن مخاطب شهري را با اين گونه مسائل درگير كند. اين بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون با تاكيد بر اهميت كار در دنياي امروزي افزود: كشورهايي در دنياي معاصر و صنعتي اين روزگار موفق و فعال هستند كه افراد جامعه‌شان به اهميت عنصر كار توجه دارند و به صورت عملي نيز آن را انجام مي‌دهند. كشورهاي صنعتي و توسعه‌يافته شرق آسيا مثل ژاپن و كره جنوبي الگوهاي موفقي در دنياي امروز محسوب مي‌شوند و جامعه ما هم با توجه به پتانسيل‌هاي موجود مي‌تواند در راه توسعه گام بردارد.
شمسي فضل‌اللهي: كمپين «شهروند كوشا» بر رفتار افراد جامعه تاثيرگذار خواهد بود
شمسي فضل‌اللهي معتقد است، فعاليت‌هاي فرهنگي در جهت تاثيرگذاري بر جامعه اقدامي مثبت است اما بايد به بخش حمايتي از افراد جامعه نيز توجه شود. اين بانوي باسابقه تئاتر، سينما و تلويزيون با اشاره به برگزاري كمپين «شهروند كوشا» گفت: هر چيزي در زندگي با كار و كوشش به دست خواهد آمد و سستي و تنبلي هيچ نفعي براي انسان ندارد و كار و تلاش به خصوص براي جوان‌ها يك نياز جدي و ضروري است. حال اگر اين نگرش را بتوانيم به طريق هنر به جامعه تزريق كنيم بدون شك بر رفتار افراد آن جامعه تاثير خواهد گذاشت. اين بازيگر باسابقه نصب بليبوردهاي تبليغاتي در سطح شهر در جهت توجه دادن جوان‌ها به جوهره و اهميت كار را اقدامي مثبت ارزيابي كرد و افزود: انجام اين نوع فعاليت‌هاي فرهنگي ارزشمند و نصب انواع و اقسام سخنان بزرگان در جهت اهميت و جايگاه كار در زندگي شخصي و اجتماعي آدم‌ها اقدام خوبي است. اما به تنهايي كافي نيست و بايد در كنارش دولت تلاش كند با حمايت از كارگاه‌ها و كارخانه‌هاي كوچك زمينه اشتغال جوان‌ها را فراهم آورد. اگر كاري وجود نداشته باشد هر نوع كار فرهنگي در جهت مثبت نشان دادن تلاش و كوشش به جايي نخواهد رسيد.
سيامك اطلسي: كمپين «شهروند كوشا» جوانان را از آسيب‌هاي اجتماعي دور مي‌كند
سيامك اطلسي، بازيگر باسابقه تئاتر و سينما معتقد است با فعاليت‌هاي فرهنگي همچون كمپين «شهروند كوشا» مي‌توان جوانان را از آسيب‌هاي اجتماعي دور كرد.
اين كارگردان و بازيگر با سابقه سينما و تلويزيون با اشاره به كمپين «شهروند كوشا» و نصب بليبوردهاي تبليغاتي در سطح شهر با موضوع كار و تلاش، تاكيد كرد: معتقدم رمز خودكفايي و رونق اقتصادي هر ملتي توجه به كار و تلاش است و بدون تلاش‌هاي مستمر هيچ كشوري در مسير پيشرفت و توسعه گام برنخواهد داشت و كار است كه باعث ساخته شدن انسان‌ها مي‌شود. اين بازيگر باسابقه ضمن اشاره با تاثيرات فعاليت‌هاي فرهنگي درخصوص نهادينه شدن مسائل مختلف اجتماعي افزود: نصب پوستر، بنر و ساخت فيلم و تيزرها در خصوص كار و تلاش و كسب روزي حلال اقدام بسيار خوبي است كه درسطح شهر ديده مي‌شود و خود من هم در دهه شصت با ساخت فيلم «مشت» تاكيدي روي نيروي كار و جايگاه كارگران داشتم. اما نكته مهم ديگر راه‌اندازي فرصت‌هاي شغلي براي جوانان است كه بتوانند در اين فرصت‌ها به كار و توليد بپردازند و در ضمن از آسيب‌هاي اجتماعي نيز به دور باشند. به نظرم در كنار فرهنگسازي كه شهرداري تهران اقدام به آن كرده ديگر نهادها هم بايد زمينه عملي كار و تلاش را در جامعه مهيا كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون