• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3521 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت

سارقان به توافق نرسيدند

قتل سر سهم دزدي

 اعتماد| اختلاف سه سارق سابقه‌دار هنگام تقسيم اموال سرقتي به قتل يكي از آنها منجر شد.
رسيدگي به اين پرونده از ظهر 26 آبان 92 با كشف جسد پسري جوان در خيابان حصار از سوي ماموران كلانتري 173 قيام دشت آغاز شد. از آنجا كه در همان ابتداي وارسي جسد، علت مرگ، اصابت جسم تيز به ناحيه گردن تشخيص داده شد بنابراين پرونده‌اي با موضوع «قتل عمد» تشكيل و براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان پايگاه دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز تحقيقات در اين پايگاه، مدارك به دست آمده از صحنه جرم مورد بازرسي قرار گرفت و مشخص شد كه مقتول مردي 32 ساله به نام مسعود است كه پيش از اين به اتهام سرقت به زندان افتاده و روز وقوع قتل نيز با سارق سابقه‌دار ديگري به نام يزدان ديده شده است.
 با به دست آمدن اين سرنخ، يزدان تحت تعقيب قرار گرفت و دستگير شد. او در بازجويي‌هاي ابتدايي خود را بي‌گناه دانست و با معرفي قاتل به كارآگاهان گفت: «روز حادثه همراه مسعود – مقتول – به سرقت رفتيم و پس از آن به پاتوق‌مان برگشتيم تا پول حاصل از فروش اموال سرقتي را تقسيم كنيم.
داشتيم سر سهم مان حرف مي‌زديم كه ناگهان يكي از سارقان سابقه‌دار به نام احد به پاتوق‌مان آمد و سهم‌خواهي كرد. او هيچ نقشي در سرقت نداشت براي همين به او گفتيم كه پولي به او نمي‌دهيم اما او قبول نكرد و با مسعود درگير شد و با چاقو ضربه‌اي به گردنش زد. وقتي مسعود از شدت جراحات روي زمين افتاد، احد فرار كرد. »
اعترافات يزدان با گزارش پزشكي قانوني نيز همخواني داشت. در آن آمده بود: « مقتول ساعاتي قبل از قتل با فرد يا افرادي درگير شده و به دليل اصابت ضربه چاقو به ناحيه‌ گردن  به شدت مجروح و به دليل خونريزي شديد كشته شده است.»
همزمان بررسي سوابق احد(38 سال) نيز نشان مي‌داد كه او نيز از مجرمان سابقه‌دار است و پيش از اين هشت بار به اتهام ارتكاب به جرايم مرتبط با سرقت و مواد مخدر به زندان افتاده و در زمان ارتكاب قتل هم به‌شدت به شيشه و كراك اعتياد داشته است. به اين ترتيب و با محرز شدن نقش احد در قتل، تيمي از كارآگاهان شناسايي مخفيگاه او را آغاز كردند و سرانجام موفق شدند پس از سه سال رسيدگي، 15 ارديبهشت امسال، او را در محدوده ميدان ميوه و تربار تهران دستگير كنند.
متهم پس از انتقال به پايگاه دهم مورد بازجويي قرار گرفت و با اعتراف به قتل گفت: «آن روز وقتي فهميدم مقتول و يزدان سرقت كرده‌اند، براي سهم‌خواهي به پاتوق‌شان رفتم اما آنها گفتند چون در سرقت نقشي نداشته‌ام براي همين هيچ پولي هم به من نمي‌دهند. اين حرف‌شان مرا عصباني كرد و باعث شد تا با هردوي‌شان درگير شوم. در حين درگيري، با چاقو ضربه‌اي به گردن مسعود زدم و او را به زمين انداختم. وقتي شدت جراحتش را ديدم، از ترس پا به فرار گذاشتم.»
سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان جزييات پرونده گفت: «متهم در زمان وقوع قتل به‌شدت به شيشه و كراك اعتياد داشته و بررسي سوابقش نيز نشان مي‌دهد كه پيش از اين هشت بار به جرايم مرتبط با سرقت و مواد مخدر به زندان افتاده است. او اكنون با صدور قرار بازداشت موقت در اختيار كارآگاهان پايگاه دهم قرار گرفته تا جزييات قتل تكميل و پس از آن به مراجع قضايي تحويل داده شود.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون