• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3524 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت

پرونده‌سازي عكسي

هادي غفاري: نزديك بود براي عكس ناخدا افضلي تعزيز شوم

هادي غفاري را شايد نسل سومي‌ها نشناسند اما نام او با تاريخ انقلاب گره خورده. خودش هم مي‌گويد كه از السابقون انقلاب است. البته به گفته رفيق و رقيبش از مصاديق عيني «تندروي» پيش از انقلاب و «تندروي» پس از انقلاب معرفي شده است. ناراحت هم نمي‌شود كه روزگاري چماق‌دار خوانده شده. دوستانش هم كه به مزاح تندرو خطابش مي‌كنند؛ لبخند مي‌زند. گويي خودش بهتر از هر كسي مي‌داند چه كرده. يكي از همين خاطراتش را روز گذشته در گفت‌وگو با سايت عصر ايران تعريف كرده. خاطره‌اي كه متعلق به 34 سال پيش است اما رنگ و بوي يكي، دو اتفاق مربوط به سال 88 و همين انتخابات مجلس را مي‌دهد. غفاري دو خاطره تعريف كرده كه مربوط به دو عكس است؛ يكي عكس ناخدا بهرام افضلي، فرمانده نيروي دريايي ارتش كه به اتهام عضويت در شبكه مخفي نظاميان حزب توده ايران دستگير و در سال ۱۳۶۲ تيرباران شد و ديگري مربوط به يكي از وزراي پيشنهادي به مجلس.  
عكس ناخدا افضلي در دستگاه خرد كن
 «ما كشف كرديم كه فرمانده نيروي دريايي ناخدا افضلي از طريق حزب توده با روس‌ها مرتبط است و پاره‌اي اسناد به كلي سري نظامي را به روس‌ها مي‌دهد و روسيه هم آن اسناد را به عراق و صدام ارايه مي‌كند و همين باعث شده بود ما شهداي زيادي بدهيم. من پرونده او را نزد امام بردم. پرونده‌‎اي كه شامل 4 هزار صفحه مي‌شد. در اين پرونده قطور به جز اسناد و مدارك بسيار، عكسي هم بود كه در آن ناخدا افضلي در مراسمي كنار زني نشسته بود كه پوشش نامناسبي داشت. ما تصور مي‌كرديم همين عكس مدارك را كامل و محكم مي‌كند و جاي ترديد باقي نمي‌گذارد اما امام وقتي اين عكس را ديد آن را از من گرفت و با لحن تند و از سر نارضايتي گفت: اين عكس چيست آقاي غفاري؟! امام فرمودند: آقاي غفاري مبارزه ما شرافتمندانه است و اين روشي كه در پيش گرفته‌ايد غير شرافتمندانه است و اگر به شما حسن ظن نداشتم به خاطر اين عكس، دستور مي‌دادم شما را تعزير كنند. ايشان به من گفتند آبروي افراد را چرا مي‌بريد؟ و بعد هم به من گفتند اصل اين عكس كجاست؟ گفتم نزد من است. گفتند تا من نماز مي‌خوانم برويد و عكس را بياوريد. به ايشان عرض كردم با شما نماز بخوانم و بعد بروم؟ با حالتي تند فرمودند: نخير! لازم نكرده است، بفرماييد!نمي‌دانم مسير جماران تا تهران نو را چگونه طي كردم كه تا نماز امام تمام شده بود خود را به جماران رساندم و نگاتيو عكس را هم تحويل امام دادم. امام به احمد آقا گفت: دستگاه خرد كن را بياور و عكس را خودشان در آن دستگاه قرار دادند و حتي بعد از پودر شدن كامل عكس دست خود را در جعبه پودر كردند و آن را هم به هم زدند. امام بعد از منهدم شدن عكس به من گفتند آفاي غفاري با اينكه شما را مي‌شناسم و پدر شهيد شما هم رفيق بزرگوار من بود، اما اين گونه روش‌ها شرافتمندانه نيست.
در جريان راي اعتماد به يكي از وزرا، يكي از نمايندگان خانم عكس مراسم عروسي را در مجلس نشان مي‌داد تا وزير پيشنهادي راي اعتماد نياورد. من تا آن عكس را دست آن خانم ديدم آن را قاپيدم و نزد آقاي هاشمي‌رفسنجاني بردم كه آن موقع رييس مجلس بود و گفتم آقاي هاشمي ببينيد كه در صحن خانه ملت، چگونه با آبروي مردم بازي مي‌شود. آقاي هاشمي نيز كه در جريان ماجراي برخورد امام با من در ماجراي پرونده افضلي بود خطاب به نمايندگان گفت: اين رفتار حقارت‌بار و خلاف اخلاق و شرع است و دور از انصاف و بعد از اين قضيه البته وزير پيشنهادي هم راي آورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون