• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3525 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۳ ارديبهشت

خبركوتاه

اعزام تيم ويژه  براي پيگيري كماي كودك 6 ساله

اعتماد| سيد محمد حسيني، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي گلستان در گفت‌وگو با ايسنا درباره به كما رفتن «الينا فروتن» پس از عمل جراحي لوزه در بيمارستان طالقاني گرگان گفت: «اين دختر شش‌ساله پس از عمل لوزه، دچار آمفيزم زير جلدي (نفوذ هوا زير بافت پوست و ايجاد آماس پوست كه بيشتر در ناحيه گردن و صورت رخ مي‌دهد) مي‌شود، موردي كه ممكن است در مواردي از اعمال لوزه براي كودكان اتفاق افتد و در كتاب‌ها نيز به آن اشاره شده است. پس از بروز اين عارضه، وي مجدد به اتاق عمل برده مي‌شود و در پي‌اي سي يو، مراقبت‌هاي لازم براي وي انجام مي‌شود. در اين شرايط نيز تمام اقدامات لازم براي وي انجام مي‌شود و جهت تخليه هوا از ريه موارد درماني لازم براي وي صورت مي‌گيرد. با وجود اين اقدامات، ساعت پنج صبح وي دچار «ارست» (انقباض قلب) شده و عمليات احيا و ديگر اقدامات براي وي انجام مي‌شود. اكنون نيز گروه‌هاي حراست و بازرسي درمان دانشگاه اين موضوع را پيگيري مي‌كنند. همچنين گروهي نيز از تهران اعزام شده‌اند تا روند درمان و مشكلات ايجاد شده را بررسي و تصميم‌هاي لازم را اتخاذ كنند. در صورتي كه خطاي پزشكي محرز شود، با عوامل آن برخوردهاي قانوني لازم صورت مي‌گيرد. از طرف ديگر تمام عوامل پزشكي پيگير مباحث اين بيمار هستند و جهت همدردي با خانواده بيمار، چندين جلسه نيز با والدين وي داشته‌اند.» ميردهقان، مديركل نظارت بر درمان و توانبخشي وزارت بهداشت نيز به ايسنا گفت: تيم ويژه وزارت بهداشت براي بررسي دقيق اين موضوع به بيمارستان طالقاني گرگان اعزام شده‌اند و نتايج پس از بررسي‌هاي لازم اعلام مي‌شود.

 

بررسي فاز ۲ برج ميلاد در شوراي عالي شهرسازي

مهر| مهدي چمران، رييس شوراي شهر تهران با بيان اينكه در جلسه اخير كميسيون ماده پنج طرح‌هايي كه براي فاز ۲ برج ميلاد پيشنهاد شده مورد بررسي قرار گرفت، گفت: ارتفاع پيش‌بيني شده براي فاز ۲ مورد انتقاد بود، زيرا نبايد برج ديگري، برج ميلاد را تحت‌تاثير قرار دهد و اين با هدف احداث برج ميلاد متضاد است. وي تاكيد كرد: در اين جلسه مقرر شد به‌دليل ويژگي‌هاي خاص اين پروژه، طي ۶ ماه آينده طرح ويژه مطالعاتي درخصوص ابعاد اجراي آن تدوين شود. همچنين شهرداري تهران مكلف شد به‌دليل وضعيت خاص گودبرداري انجام شده اقدامات لازم درخصوص پايدارسازي گود ۴۰ متري را انجام دهد. شوراي عالي شهرسازي ادامه فعاليت ساخت‌وساز پروژه فاز دوم برج ميلاد را منوط به تصميم‌گيري بعد از ارايه طرح ويژه كرده است.


درخواست ميراث فرهنگي از ايرانيان خارج از كشور

سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از تمام ايرانيان مقيم خارج كشور دعوت كرد اطلاعات خود را درباره اشياي تاريخي و فرهنگي قاچاق شده به خارج از ايران به اين سازمان اعلام كنند. مسعود سلطاني‌فر، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: يكي از مهم‌ترين اقدامات دولت تدبير و اميد، تلاش براي بازگرداندن اشياي تاريخي و فرهنگي به يغما رفته ايران طي دهه‌هاي گذشته بوده است. در همين راستا دعاوي حقوقي و پيگيري‌هاي مستمري از مجاري ديپلماتيك، حقوقي و بين‌المللي براي بازگرداندن اين اشيا طي دو سال اخير انجام شده است كه منجر به بازگشت 4 محموله اشياي تاريخي و فرهنگي با ارزش از كشورهاي بلژيك، امريكا و ايتاليا شده است. با تحويل 73 قلم شيء تاريخي با ارزش متعلق به دوره ساسانيان از سوي امريكا به ايران، روند بازگشت اشياي تاريخي به كشور شدت گرفته است. اين محموله از نظر باستان‌شناسي داراي ارزش بسيار بالايي است و از نظر كارشناسان موزه ملي ايران، داراي اصالت تاريخي بوده و از سلامت و صحت برخوردار است. اين اشيا از قدمتي حدود 1500 تا 1800 سال برخوردار هستند. سلطاني‌فر با اشاره به حكم صادره از سوي دادگاه ايالتي شيكاگو درخصوص الواح هخامنشي گفت: پيگيري‌هاي مستمر براي بازگرداندن الواح هخامنشي از امريكا نيز ادامه دارد و ما اميدواريم اين پيگيري‌هاي مستمر به زودي به نتيجه برسد و شاهد بازگشت باقيمانده اين الواح ارزشمند به كشور باشيم. سلطاني‌فر افزود: اميدواريم با استمرار پيگيري‌هاي حقوقي به زودي شاهد بازگرداندن همه اين اشياي تاريخي به كشور باشيم. سلطاني‌فر خطاب به ايرانيان مقيم خارج كشور اعلام كرد: چنانچه اطلاعاتي درباره اشياي تاريخي و فرهنگي كه به صورت قاچاق از كشور خارج شده در اختيار دارند از طريق سايت سازمان ميراث فرهنگي به آدرس www.ichto.ir به اين سازمان اطلاع دهند .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون