• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3526 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۵ ارديبهشت

خبر كوتاه

دغدغه‌هاي بنا دغدغه همه مربيان المپيكي است

عليرضا رضايي، سخنگوي فدراسيون دارنده مدال نقره المپيك آتن كشتي گفت: دغدغه‌هاي سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي در واقع دغدغه همه مربيان المپيكي است. البته فشار بر روي رشته‌هاي مدال‌دار المپيك مثل كشتي آزاد و فرنگي، وزنه‌برداري و تكواندو طبيعتا بيش از ساير رشته‌هاست. ما همه نگران شرايط سختي هستيم كه در آن قرار داريم. ميزان انتظارات بسيار بالاست، اما دست‌مان بسته است. به شوق كسب افتخار براي مردم عزيز ايران كه بزرگ‌ترين انگيزه قهرمانان ملي ما هستند، تاكنون تحمل كرده‌ايم و تلاش مي‌كنيم، تا جايي كه بشود، ادامه دهيم. بارها گفته‌ايم و باز هم مي‌گوييم كه تلاش فدراسيون‌ها به تنهايي براي پاسخ به انتظارات تيم‌هاي ملي و كسب افتخار در المپيك كافي نيست. كسب افتخار ملي، حمايت‌هاي ملي مي‌خواهد.

 

شروع تور دوچرخه‌سواري ايران - آذربايجان

مرحله نخست مسابقات دوچرخه سواري ايران - آذربايجان از مقابل لاله پارك تبريز به سمت اروميه آغاز شد. اين مرحله از مسابقات با شليك تپانچه توسط صادق نجفي، شهردار تبريز و به مسافت ۱۶۲/۴ كيلومتر شروع به كار كرد. از بين 21 تيم خارجي و داخلي حاضر در مسابقات، يك تيم حرفه‌اي پروكنتينتال، 16 تيم باشگاهي نيمه حرفه‌اي و چهار تيم ملي حضور دارند. سي و يكمين دوره تور نيمه‌حرفه‌اي دوچرخه‌سواري ايران - آذربايجان 24 الي 29 ارديبهشت ماه در مجموع 6/1004 در شش مرحله در مسير استان‌هاي آذربايجان غربي، اردبيل و آذربايجان‌شرقي برگزار خواهد شد. مسير تبريز – اروميه به دليل وجود درياچه زيباي اروميه زيبايي خاصي به اين مرحله از تور مي‌دهد و با وجود وضعيت خوب اين درياچه در روزهاي اخير، يكي از بهترين مراحل تور در سي و يكمين مرحله از تور دوچرخه سواري آذربايجان خواهد بود.

 

يك ايراني مسوول برگزاري واترپلوي المپيك

تا به اينجاي كار 11 داور ايراني براي قضاوت در المپيك ريو انتخاب شده‌اند. نكته جالب در ميان اين داوران اين است كه خسرو اميني به عنوان ناظر واترپلو انتخاب شده و در كنار آن مسوول برگزاري مسابقه‌هاي واترپلو در المپيك ريو نيز است. اميني حدود 60 سال پيش، فعاليت خود را در رشته شنا و واترپلو آغاز كرد و در ادامه به تيم تهران و سپس تيم ملي در بازي‌هاي آسيايي 1970 تايلند اضافه شد. او بعدها وارد جرگه داوري شده و به عنوان داور بين‌المللي فعاليت خود را ادامه داد. اميني در 11 دوره بازي‌هاي آسيايي و 11 دوره بازي‌هاي المپيك حضور داشته كه سه دوره از حضور خود را به عنوان داور و 9 دوره هم به عنوان رييس كميته فني واترپلوي فدراسيون آسيايي و نايب‌رييس كميته فني واترپلوي فدراسيون جهاني به عنوان ناظر فدراسيون جهاني در رقابت‌هاي المپيك شركت داشته است. او در رقابت‌هاي المپيك 2016 ريو نيز حضور خواهد داشت و به همين دليل پرچم ايران در مسابقات واترپلو به اهتزاز در مي‌آيد. اميني در خصوص انتخاب شدنش براي اين مسووليت گفت: من به عنوان نايب‌رييس كميته فني واترپلو فدراسيون جهاني فعاليت دارم به همين جهت فدراسيون جهاني اين مسووليت را به من محول كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون