• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3527 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت

مناطق اشغالي

در جنوب لبنان، پاركي به نام پارك ايران قراردارد كه مشرف بر سرزمين‌هاي اشغالي است. از آنجا تحرك رفت و آمد خودروهاي شهرك‌نشينان و گشتي‌هاي اسراييلي به ويژه در شهرك «اويميم» را مي‌توان ديد كه بر ويرانه‌هاي يكي از روستاهاي هفتگانه لبناني بنيان گذاشته شده است.

مليتا

مليتا، نخستين پايگاه توريستي بي‌نظير در نوع خود است كه مرحله‌اي از تاريخ لبنان را حكايت مي‌كند كه همچنان ادامه دارد، اينجا يك موزه طبيعي است كه طبيعت زيبا و كوه‌ها آن را احاطه كرده است. هدف از ايجاد اين پايگاه توريستي، حفظ اماكني است كه مجاهدان مقاومت در آن زندگي كرده‌اند.


مزار حضرت شيث (ع)

يكي از اماكن زيارتي در شهر بعلبك لبنان مزار حضرت شيث (عليه‌السلام) است. در اين آرامگاه يك محوطه به طول 33 متر نرده نسبتا كوتاه سبزرنگ دارد كه اين محدوده در واقع حكم ضريح  را  دارد.

قلعه بعلبك

بعلبك به خاطر وجود آثار باستاني در آن از جمله نيايشگاهي از دوره رومي‌ها كه از آثار مهم رومي‌ها است، شهرت دارد. قلعه بعلبك در واقع شهري با ريشه‌هاي تاريخي فنيقي است. بقاياي سه معبد ژوپيتر، ونوس و باخوس بازمانده از قرن اول ميلادي، مجموعه آثار باستاني بعلبك را تشكيل مي‌دهد.

مسجد راس‌الحسين

زماني كه كاروان اسراي دشت نينوا به اين منطقه رسيدند سر مقدس اباعبدالله را آنجا قرار دادند كه اين محل را مسجد «راس‌الحسين (ع)» مي‌نامند.

امامزاده خوله

در توقف كاروان اسراي كربلا از اين شهر حضرت سيده خوله، دختر امام حسين(ع) در همين شهر به خاك سپرده شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون