• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۷ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3531 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

عدد نوشت

بازگشت واحدهاي تعطيل‌شده به مدار توليد

معاون وزير صنعت از بازگشت ۱۰ هزار واحد توليدي به مدار توليد خبر داد و گفت: واحدهاي توليدي داراي مشكل مالي و كمبود نقدينگي تا پايان سال از تسهيلات بهره‌مند مي‌شوند تا چرخ توليد آنها بچرخد. علي يزداني به مهر گفت: برنامه دولت اين است كه در سال جاري، واحدهايي كه به دليل مشكل كمبود نقدينگي و تامين مالي با ظرفيت پاييني مشغول به فعاليت هستند را به مدار توليد بازگرداند و چرخ توليد آنها را مجدد به راه اندازد. معاون وزير صنعت افزود: كارگروه‌هاي استاني با دستور وزير صنعت در استان‌هاي كشور تشكيل شده‌اند تا با ارايه تسهيلات به واحدهاي كوچك و متوسط، اشتغال و توليد را رونق دهند. ضمن اينكه پيش‌بيني شده است تا پايان امسال، دو هزار واحد كوچك و متوسط توليدي كه از پيشرفت ۶۰ درصدي برخوردار هستند، به بهره‌برداري برسند.

افزايش آتش‌سوزي در  13 سال

معاون امور ساختمان و مسكن با اشاره به سير صعودي آتش‌سوزي در كشور از سال ۸۰ به بعد، گفت: در حالي تا پيش از سال ۸۰ چهار هزار و ۴۴۲ آتش‌سوزي در كشور داشتيم كه سال ۹۳ ميزان آتش‌سوزي به ۲۱ هزار و ۵۸۳ مورد افزايش يافته است. حامد مظاهريان افزود: تا پيش از سال 80 سالانه چهار هزار و 442 مورد آتش‌سوزي يعني به طور ميانگين روزانه 2/12 حادثه در كشور داشتيم، اما سال 80 اين آمار رو به فزوني نهاد و به 9/14 حادثه افزايش يافت. وي با بيان اينكه در سال 85 نيز 9156 حادثه يعني روزانه 25 آتش‌سوزي در كشور داشته‌ايم، تصريح كرد: در سال 93 رقم آتش‌سوزي 21 هزار و 583 آتش‌سوزي (ميانگين روزانه 55 آتش‌سوزي) بود.
 
جايگاه ايران در تامين نفت هند

ايران طي چهار ماهه نخست سال ۲۰۱۶، حدود 4/7 درصد واردات نفت هند را به خود اختصاص داد و پنجمين تامين‌كننده نفت مورد نياز اين كشور شد.
عراق با صدور روزانه 960 هزار و 700 بشكه نفت به هند در ماه آوريل، با پشت سر گذاشتن عربستان به بزرگ‌ترين تامين‌كننده نفت اين كشور تبديل شد. عربستان در اين ماه روزانه 787 هزار و 700 بشكه نفت به هند صادر كرد. صادرات نفت عراق به هند در ماه آوريل 41 درصد نسبت به ماه قبل و 79 درصد نسبت به يك سال قبل افزايش داشته است. در عين حال، صادرات نفت عربستان به هند در ماه آوريل 14 درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل افت كرده است.

هزينه واردات لكسوس در فروردين

در فروردين ماه سال جاري معادل شش ميليون دلار از انواع مدل‌هاي لكسوس از كشورهاي تركيه، امارات متحده‌ عربي، ژاپن و فدراسيون روسيه به ايران وارد شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون