• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3535 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد

سخنگوي دولت:

لزوم تغيير در كابينه احساس نمي‌شود

گروه سياسي| سخنگوي دولت نخستين ديدار خود از رسانه‌ها را با ايسنا آغاز كرد. محمدباقر نوبخت كه تنها چند روز مانده به انتخاب هيات‌رييسه مجلس دهم، در جمع خبرنگاران حاضر مي‌شد از همگرايي دو قوه مجريه و مقننه ياد كرد كه در نتيجه تحولي كه در نتيجه انتخابات روي داده، حاصل مي‌شود. نوبخت كه سخنان خود را با گمانه‌زني‌هاي پيرامون تغيير كابينه آغاز كرد، آن را اتفاقي معمول خواند كه هميشه و بعد از هر انتخابات اتفاق مي‌افتد. او با تاكيد بر اينكه تغيير در كابينه از جمله آنچه درباره تغيير وزير كشور مطرح مي‌شود گمانه‌زني است، گفت: «هميشه بعد از يك تحول يا يك انتخابات اين اتفاق مي‌افتد و عده‌اي نظراتي دارند كه مايل‌اند تغييراتي رخ دهد يا بعضي‌ها فكر مي‌كنند محصول هر تغييري در مجلس باعث تغيير در دولت خواهد بود.»
گزيده پاسخ‌هاي محمدباقر نوبخت در ادامه مي‌آيد:
  براي برگزاري هر رخداد و تجمعي مرجعي تعيين مي‌شود كه قانونا آن را تاييد مي‌كند يا نمي‌پذيرد. وقتي يك مرجع ديگر بيايد و از اختياراتش استفاده و آن رخداد را لغو كند قطعا بي‌ثباتي و عدم اعتماد به مراجع رسمي صدور مجوز كنسرت ايجاد مي‌شود و كساني كه مجوز گرفته‌اند تا آخرين لحظه اين اعتماد را نخواهند داشت كه آيا برنامه‌شان برگزار مي‌شود يا خير. طبيعي است كه دولت نسبت به چنين رخدادي موضع منفي داشته باشد و آن را قبول نكند.  
  در برخي برنامه‌ها كه به دولتمردان و شخص رييس‌جمهور توهين‌هايي در آنها صورت گيرد، اينها به خودشان اجازه مي‌دهند چنين كارهايي كنند اما كسي به آنها اجازه چنين كارهايي نمي‌دهد. با چنين رفتارهايي واقعا اخلاق را زير پا مي‌گذارند. اين مسائل را بايد به افكار عمومي بسپاريم كه زيركانه مي‌بينند و بر مبناي تشخيص آنها پيش برويم.
  دولت اساسا انتخابات هيات رييسه مجلس آينده آن را براي ورود خود مجاز نمي‌داند كه بخواهد براي مجلس رييس انتخاب كند. اين نه شدني است و نه مقتضي. اين يك بحث كاملا درون مجلسي است و دولت در آن هيچ مداخله‌اي ندارد.
  افكار عمومي شهادت مي‌دهند كه دولت با سعي بليغ و با استفاده از همه توانايي‌هاي ديپلماسي خارجي به هدف رسيد و اركان نظام از جمله مجلس، ‌شوراي عالي امنيت ملي و همچنين رهبر انقلاب نتيجه اين مذاكرات را پذيرفتند. ممكن است انتقاد شود كه برجام دستاورد حداكثري نيست و دولت هم هيچگاه ادعايي نكرده كه يك بعد مطلق را به دست آورده بلكه هميشه از واژه برد- برد استفاده كرده است. بالاخره در مجموع برجام منافع ملي ايران را تامين كرد و رقباي سياسي و انتخاباتي دولتمردان فعلي امريكا و رژيم اشغالگر قدس همه مخالف برجام بودند. دولت با همه اين موانع توانست براي اينكه فرصت رشد اقتصادي را فراهم كند تحريم‌ها را بردارد.
  سرمايه‌گذاري‌هاي مستقيم در چند ماه اجراي برجام يك دستاورد است. ممكن است كسي بگويد دستاورد آن چيست؟ كه به تدريج اين دستاوردها مشخص شده و ما به ميوه آن مي‌رسيم. بايد ديد دولت در اين مدت دست روي دست گذاشته و همه مسائل اقتصادي را از طريق رفع تحريم‌ها انجام مي‌دهد يا از ظرفيت‌هاي ملي براي رشد درون‌زا استفاده كرده است؟ يكي از دستاوردهاي دولت مهار گراني از طريق كنترل تورم بوده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون