• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3535 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد

«بگم بگم»ها به شوراي شهر هم رسيد

تنش در شوراي شهر بر سر قطع درختان و طرح صيانت از باغات پايتخت

اعتماد| يكشنبه هفته گذشته در جلسه غيرعلني شورا، پشت درهاي بسته طرح صيانت از باغات مورد بررسي قرار گرفت ولي در نهايت به تصويب نرسيد و به دليل انتقادهايي كه تعدادي از اعضا ماده ۴ اين طرح داشتند دوباره به كميسيون تخصصي برگشت. در اين ميان رسانه‌ها از قول محمد حقاني، از اعضاي شوراي شهر، ليستي 5 نفره از اعضاي شورا را منتشر كردند كه منتقد اين طرح بودند. ديروز اسماعيل دوستي، يكي از نام‌هاي اين ليست 5 نفره، به‌شدت نسبت به افشاي اين نام‌ها واكنش نشان داد. واكنشي كه باعث شد تا بين وي و محمد حقاني بحثي شديد درگيرد. اين عضو شوراي شهر در صحن علني شوراي شهر با انتقاد از اعلام نام ۵ نفر به عنوان حامي قطع درخت، گفت: خدا را شكر كه اين افراد نماينده مجلس نشدند اگر اين گونه مي‌شد هر روز يك بحران براي كشور درست مي‌كردند. وي ادامه داد: حافظي و حقاني نيز براي بازگشت به طرح صيانت از باغات دستان‌شان را بالا بردند و قبول داشتند طرح‌شان دچار مشكلاتي است، اين چه عوامفريبي‌اي است كه نام ۵ نفر را به عنوان مدافع قطع درخت و باغات اعلام مي‌كنند. مطمئن باشيد اگر عضوي در شورا تضعيف شود همه تضعيف مي‌شوند. دوستي با بيان اينكه كارشناساني كه به محيط‌زيست خط مي‌دهند كارشناسان مريضي هستند، گفت: من روي كاغذ سيگار دستور جلوگيري از قطع درخت را مي‌دادم. من مدتي كه شهردار منطقه سه بودم زير بار قطع يك درخت هم نرفتم محكم ايستادم و اين مقاومت باعث بركناري‌ام شد. وي در ادامه با تاكيد بر اينكه قانون قبلي در خصوص حفظ باغات قانون محكم‌تري است، گفت: مشكل قانون برج باغ‌ها، اجرايي است كه بايد اصلاح شود. اين سخنان دوستي با واكنش حقاني مواجه شد به طوري كه خطاب به دوستي گفت: كاغذهاي سيگاري كه روي آن دستور مي‌داديد را رو كنيد كاغذهاي سيگار جديد را هم رو كنيد. وي تاكيد كرد: كميسيون محيط زيست شورا بهترين كارشناسان را دارد و اين درست نيست كه بگوييم آنها مريض هستند. مريض من و شما هستيم كه بايد در‌ آي‌سي‌يو بستري شويم، اين كارشناسان ما مريض هستند كه مي‌گويند باغات كن را حفظ كنيد، باغات تهران در حال تخريب هستند؟
حقاني ادامه داد: من وكيل‌الدوله نيستم، من وكيل مردم هستم شما خودتان نام كارشناسان محيط زيست را مي‌دانيد و مي‌دانيد چه افراد متخصصي هستند و نيازي نيست من نام آنها را ببرم من تا آخر از حفظ درخت‌ها حمايت خواهم كرد و از راهي كه مي‌روم كوتاه نخواهم آمد. اما در كنار اين، موضوع ديگري مطرح شده كه از آن مي‌توان به شاخ و شانه كشيدن برخي اعضاي شورا براي شهرداري ياد كرد. در اين جلسه محمد سالاري، رييس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران در پايان جلسه علني شوراي شهر تهران با انتقاد از عملكرد شوراي معماري مناطق، پرده از تخلف 46 هزار متري در يكي از ساختمان‌هاي تهران برداشت و با ارايه اطلاعاتي مبهم و پراكنده، گفت: 46 هزار متر تخلف توسط يك تعاوني در پهنه G ثبت شده كه گويا پرونده اين تخلف در شوراي شهر سوم باز بوده و حتي راي كميسيون ماده 100 را نيز دارد. وي از بيان جزييات اين خبر خودداري كرد و در پاسخ به معاون شهردار كه مي‌خواست اين مساله را توجيه كند، گفت: قطعا در نشست خبري پيرامون اين تخلف صحبت خواهم كرد. اما باز هم «اماني» اصرار داشت كه تخلفي صورت نگرفته است كه اين‌بار سالاري به تندي خطاب به وي گفت: نگذاريد همه‌چيز را بگويم! اين پاسخ گويا براي اماني گران تمام شد، چرا كه وي نيز در مقابل خطاب به سالاري گفت: آقاي سالاري نگذاريد من هم خيلي از چيزها را اينجا بگويم!
اين غائله گرچه با پادرمياني چمران و تمام كردن جلسه نيمه‌كاره رها شد ولي اماني، معاون شوراهاي شهردار در گفت‌وگو به «اعتماد» در توضيح اينكه چه چيزي عليه سالاري دارد كه وي را تهديد به «بگم بگم» كرده است با خنده گفت: ما همواره به برخي از اعضا اين انتقاد را داشته و داريم كه چرا بدون اطلاع قبلي و به طور ناگهاني مساله را در صحن شورا مطرح مي‌كنيد كه ما از جزييات آن اطلاعي نداريم؟ ما كه حضور ذهن نداريم. در حالي كه اگر از قبل به ما بگويند ما در مورد اين موارد تحقيق مي‌كنيم و به آنها پاسخ درستي خواهيم داد. ولي اين شيوه، فقط باعث تشويش افكار عمومي مي‌شود.
وي ادامه داد: آقاي سالاري امروز به يكباره مي‌گويند در فلان منطقه چند ده هزار متر اضافه بنا داده شده است. من كه في‌البداهه نمي‌دانم موضوع چيست. بايد تحقيق كنم. اماني در حالي كه تلاش مي‌كرد تا از كنار موضوع به سادگي عبور كند، اضافه كرد: نه، من با آقاي سالاري شوخي كردم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون