• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3536 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۶ خرداد

عدد نوشت

افزايش صادرات برق

حجم صادرات برق ايران در مدت زمان كمتر از يك هفته در حالي با جهشي ۶ برابري همراه شده كه پيك مصرف برق در ادامه جهش‌هاي خود از مرز ۴۱ هزار مگاوات عبور كرد.
به گزارش مهر، با فروكش كردن فصل بارش‌ها و هواي مطبوع بهاري در اكثر استان‌هاي كشور، پيك مصرف برق ايران در ادامه جهش‌هاي خود به بيش از ۴۱ هزار مگاوات افزايش يافت.
بر اين اساس پيك مصرف برق ايران با عبور از ۴۰ هزار مگاوات به رقم بي‌سابقه ۴۱ هزار و ۳۹۴ هزار مگاوات در سال جاري رسيده كه بيش از يك‌هزار و ۳۰۰ مگاوات بيشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
با وجود افزايش چند هزار مگاواتي پيك مصرف برق ايران در طول هفته جاري تاكنون اما ذخيره برق نيروگاه‌هاي كشور كماكان در شرايط ايمني قرار دارد به طوري‌كه در ساعات پيك مصرف برق روز گذشته ذخيره برق نيروگاه‌ها حدود سه هزار و ۴۶۱ مگاوات گزارش شده است.


تجارت غيرنفتي در دو ماه

براساس اطلاعات سامانه آماري تجارت خارجي روزانه گمرك حدود ۱۳ ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلار واردات و صادرات در دو ماهه امسال انجام شده است.
حجم تجارت خارجي غير از نفت دو ماهه نخست سال 95 براساس آمارهاي روزانه گمرك منتشر شد. بر اين اساس، حجم تجارت خارجي در اين مدت 13 ميليارد و 600 ميليون دلار برآورد شده است. در اين مدت حدود 6 ميليارد دلار واردات كالا با وزني حدود 4 ميليون و 800 هزار تن در سامانه‌هاي گمرك ثبت شده است.
همچنين براساس آمار روزانه گمرك، بيش از 7 ميليارد و 600 ميليون صادرات كالا وجود داشته كه البته اين ميزان به همراه محاسبه محصولات پتروشيمي بوده است. وزن كالاهاي صادراتي در اين مدت 20 ميليون تن گزارش شده است.
 
تعداد پرونده‌هاي قضايي در يك سال

سالي ۲۰۰ هزار پرونده زمين‌خواري در كشور تشكيل مي‌شود.
معاون قضايي دادستان كل كشور با بيان اينكه سالانه ۲۰۰ هزار پرونده مربوط به زمين‌خواري در كشور تشكيل مي‌شود، گفت: برخي با زور و فشار اراضي كشاورزي مرغوب را وارد حريم بافت روستا كرده و با تغيير كاربري آن به مسكوني با ده‌ها برابر قيمت به فروش مي‌رسانند. محمدجواد حشمتي با اشاره به وجود بيش از ۱۳۴ هزار ويلاي غيرمجاز در مازندران اظهار كرد: برخي با زور و فشار اراضي كشاورزي مرغوب را وارد حريم بافت روستا كرده و با تغيير كاربري آن به مسكوني با ده‌ها برابر قيمت به فروش مي‌رسانند در حالي كه قبلا همين زمين كشاورزي را به ثمن بخس و با بهايي ناچيز از كشاورز خريداري كرده بودند و بعد با پرداخت مبلغي به بخشدار آن اراضي را وارد حريم روستا مي‌كنند تا بتوانند آن زمين را به مسكوني تغيير كاربري دهند.
 
بالاترين قيمت نفت در 7 ماه گذشته

قيمت نفت در بازارهاي جهاني به دنبال انتشار آماري از كاهش ذخاير نفت امريكا افزايش يافت و به بشكه‌اي 22/49 دلار رسيد و در عين حال، قيمت نفت خام امريكا از نفت برنت درياي شمال پيشي گرفت.
به گزارش رويترز، پس از انتشار آماري مبني بر كاهش بيش از انتظار ذخاير نفت امريكا در هفته گذشته، قيمت نفت در معاملات به 50 دلار در هر بشكه نزديك شد و نفت خام امريكا به بالاترين قيمت در 7 ماه گذشته رسيد. همچنين بازار نفت تحت تاثير افزايش يك شبه اوراق قرضه امريكا و آمار قوي فروش مسكن كه مي‌تواند بانك مركزي اين كشور را به افزايش نرخ بهره بانكي در ماه ژوئن ترغيب كند، تقويت شد.
نفت خام امريكا با 64 سنت افزايش بشكه‌اي 26/49 دلار فروخته شد. اين نوع نفت در ساعات اوليه معاملات به بالاترين رقم از نيمه اكتبر برابر با 35/49 دلار در هر بشكه رسيد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون