• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3539 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۰ خرداد

بررسي مرگ كودك خردسال در حوضچه پارك در صحن شوراي شهر

احضار شهردار منطقه 15 به دادسرا

اعتماد| بعد از گذشت شش روز از مرگ فاطمه كوچولو، كودك پنج ساله‌اي كه به دليل سقوط در بخش مكش آب در حوضچه پارك كوهسار جان خود را از دست داد، ديروز همان زماني كه نماينده حقوقي شهرداري منطقه 15 به دادسراي امور جنايي احضار شد، اعضاي شوراي شهر هم در جلسه غير علني خود، ضمن بررسي اين موضوع برپيگيري اين ماجرا تاكيد كردند. اقبال شاكري، رييس كميته عمران شورا كه روز شنبه به همراه رحمت‌الله حافظي، رييس كميسيون سلامت و محيط زيست شورا براي بررسي موضوع به محل حادثه رفته بود، در صحن شورا درخواست كرد تا پس از پيگيري دقيق و سريع موضوع، با مسببان آن برخورد كنند. وي در اين جلسه خطاب به همكارانش در شورا گفت: متاسفانه در پارك‌هاي ما وسايل ناامن‌ بسياري وجود دارد و بايد معاونت خدمات شهري و سازمان پارك‌ها براي حل اين ناامني در پارك‌ها برنامه‌اي ويژه به شوراي شهر ارايه كند تا ظرف مدت مشخص اين زمينه‌هاي ناامني در بوستان‌هاي كل تهران از بين برود.
وي با ذكر اينكه براي بررسي هر چه بهتر موضوع آب حوضچه خالي شد، گفت: همچنين با اهالي محل و شوراياران نيز صحبت كرديم و پس از آن به ديدار خانواده فاطمه رفتيم. رييس كميته عمران شوراي شهر تهران با بيان اينكه خانواده فاطمه كوچولو خانواده‌اي بسيار محروم و ضعيف هستند كه مشكلات متعددي را از سر گذرانده و اين حادثه نيز باعث شده تا خانواده‌شان تقريبا به‌طور كامل متلاشي شود، گفت: با اين حال تنها خواسته اين خانواده برخورد با مسببان اين حادثه و عدم ضايع شدن حق كودك‌شان بود.
شاكري با بيان اينكه نبود دريچه و توري روي پمپ يكي از عوامل ناامني محل بوده كه متاسفانه سبب جانباختن اين كودك شده است، گفت: با وجودي‌كه عمق حوضچه تنها 30 سانتي‌متربوده، از آنجايي‌كه روي چاله گودال و پمپ آب توري و دريچه نبوده است، سقوط فاطمه به داخل حوضچه باعث شده تا به سمت لوله كشيده شود و در نهايت فوت كند.
رييس كميته عمران شوراي شهر تهران با بيان اينكه اين موضوع بايد از طريق قوه قضاييه حل و فصل شود گفت: با اين حال ما به عنوان اعضاي شوراي شهر بايد به اين موضوع فراتر از سقف يك قرارداد با پيمانكار و اخراج كارمند خدمات شهري و عزل شهردار ناحيه، بينديشيم و بايد كاري كنيم عبرتي براي ديگران شود.
رييس كميته عمران شوراي شهر تهران در پايان با بيان اينكه شهردار منطقه 15 در تمام اين مدت همراه خانواده و اعضاي شوراي شهر تهران بوده است، گفت: مديريت شهري بايد براي پيشگيري از وقوع حوادث اينچنيني چاره‌اي فوري بينديشد.
اما شاكري تنها سخنران شورا در اين مورد نبود. احمد مسجد جامعي، ديگر عضو شورا نيز در جلسه ديروز نسبت به اين حادثه واكنش نشان داد و گفت: كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري به سرعت گزارش اين واقعه را آماده كرده و من مي‌خواهم در همين جلسه ارايه شود زيرا انجام اين كار دست كم نوعي پاسخگويي هرچند اوليه به دغدغه‌هاي افكار عمومي
است.
وي با تاكيد براينكه اين موضوع، موضوع كوچكي نيست، گفت: اين پرونده نياز به بررسي‌هاي دقيق دارد تا ديگر شاهد چنين حوادث دلخراشي نباشيم؛ لذا بايد در نخستين فرصت، يك جلسه به اين حادثه اختصاص داده شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون