• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3543 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ خرداد

علي‌اكبر ناطق‌نوري:

شهداي 15 خرداد به بوته فراموشي سپرده شده‌اند

گروه سياسي| رييس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري گفت: شهداي پيشتاز انقلاب اسلامي و 15 خرداد سال 42 حق بسيار بزرگي به گردن انقلاب اسلامي دارند و بايد اين حق ادا شود. به گزارش ايرنا، علي‌اكبر ناطق‌نوري در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و پنجاه و سومين سالگرد قيام 15 خرداد 42، افزود: شهداي 15 خرداد حق زيادي به گردن انقلاب دارند اما متاسفانه اين شهدا امروز به بوته فراموشي سپرده شده‌اند. به گزارش ايرنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات علي‌اكبر ناطق‌نوري به شرح زير است:
‌‌ 15 خرداد، روزي بود كه گام جدي در راه مبارزه با رژيم طاغوت و ستمشاهي برداشته شد تا جايي كه امام راحل اين روز را يوم‌الله ناميدند.
‌‌ چنان كه در آيات قرآني، آموزه‌هاي ديني و حتي در رشته‌هاي ورزشي مانند زورخانه‌اي همواره احترام به پيشكسوتان موردتاكيد قرار داده شده، بايد از فريادزنندگان و انقلابيون دوران سخت ستمشاهي و شهداي 15 خرداد نيز به نيكي ياد شود.
‌‌ يكي از رمزها و ويژگي‌هاي بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي، فرصت‌شناسي و استفاده كردن از فرصت‌ها در طول زندگي‌شان بود.
‌‌ مسووليت گرفتن در نظام جمهوري اسلامي، فرصتي است كه خدواند به انسان‌ها عطا كرده تا با استفاده بهينه از آن صرف خدمت خالص به مردم شود.
‌‌ يكي ديگر از رمزهاي موفقيت حضرت امام(ره) آن بود كه رياست و عنوان‌هاي دنيوي هيچ تاثيري در روحيه ايشان نداشت و همچنان در برابر رژيم تا دندان مسلح پهلوي و ابرقدرت‌هاي جهان آن روز، ذره‌اي ترس و واهمه به خود راه نمي‌داد.
‌‌ حذف دو شرط مسلمان بودن و قسم خوردن به قرآن در انتخابات انجمن‌هاي ايالتي و ولايتي توسط رژيم منحوس پهلوي موجب شد ايشان در برابر آن ايستادگي و سرآغاز قيام 15 خرداد ماه رقم زده شود.
‌‌ آن حضرت از علما و طلاب خواست تا در منابر مساجد، از ظلم و بي‌عدالتي‌هايي كه رژيم شاهنشاهي در حق اسلام سخن به ميان آورده و در رسوايي اين رژيم دست نشانده تلاش كنند.
‌‌ اين حركت امام موجب خشم رژيم آن زمان شد، ماموران شاه در بيست و پنجم شوال مصادف با شهادت امام جعفر صادق(ع) به مدرسه فيضيه حمله كرده و با چوب و چماق به ضرب و شتم طلبه‌ها و علما پرداختند.
‌‌ سخنراني معروف حضرت امام(ره) در مدرسه فيضيه هنوز در گوش شنوندگان مي‌پيچد، ايشان با توكل به حق، اعتماد به نفس، عقيده و ايمان و با دست خالي به شاه گفت كه «بعد از نصيحت، توصيه مي‌كنم كه كاري نكن تا بدهم ملت از مملكت بيرونت كنند.»
‌‌ من شاهد بودم كه امام حتي در ماجراي مدرسه فيضيه و حتي در جريان فرود هواپيمايش به فرودگاه مهرآباد در زمان حكومت بختيار، هيچ ترس و واهمه‌اي به خود راه نداد و ذره‌اي هم از اين رژيم دست‌نشانده ترسي نداشتند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون