• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3549 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ خرداد

مديركل سياسي وزارت كشور:

ليست سياه براي صحبت يا عدم صحبت افراد نداريم

مديركل سياسي وزارت كشور گفت: ليست سياه كه در آن چه كسي مي‌تواند صحبت كند يا اينكه صحبت نكند، در كشور نداريم و تاكنون هيچ نهاد يا دستگاهي نيز افراد ممنوع‌السخنراني را مشخص نكرده‌اند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور، جمله‌هاي كليدي اظهارات محمدامين رضازاده به شرح زير است:
 در كشور ليست سياه كه در آن چه كسي مي‌تواند صحبت كند يا اينكه صحبت نكند نداريم و تاكنون هيچ نهاد يا دستگاهي نيز افراد ممنوع‌السخنراني را مشخص نكرده‌اند.
 اگر هم مشخص شده به صورت محدود و با توجه به احكام قضايي بوده است. بنابراين فعاليت احزاب در همه جاي كشور مشكلي ندارد و به راحتي مي‌توانند سخنران‌هاي مورد نظر خود را دعوت كنند.
 دفاتر فرعي احزاب نيز با توجه به آمار نشان‌دهنده آن است كه تسهيلات لازم براي تسريع در تشكيل دفاتر در استان همدان فراهم شده است و از اين رو ما مشكلي در استان همدان نداريم.
 تشكيل جلسه وزارت كشور با همه احزاب با توجه به اينكه قريب به 250 حزب در كشور ثبت شده است امكان پذير نيست اما اين جلسات بايد در استان‌ها برگزار شود.
 احزاب ملي و كشوري نزديك به 50 تا 60 جلسه تاكنون برگزار كرده‌اند كه وزير كشور نزديك به 5 جلسه، معاون سياسي وزارتخانه نزديك به 15 جلسه و ساير مسوولان به تفاخر در اكثر جلسات آنها شركت كرده‌اند.
 اين امر بسيار پسنديده است كه ما به چنين ظرفيتي در كشور رسيده باشيم كه همه علايق سياسي در كنارهم با تعامل به بحث و تبادل نظر بپردازند.
  اينكه گفته مي‌شود كار حزبي هزينه‌ دارد غيرقابل انكار و قابل قبول است و با توجه به سير تاريخي كشور اين امر كاملا محسوس‌تر مي‌شود و وقتي به سابقه برخي احزاب و ارتباط آنها به خارج از كشور نگاه مي‌كنيم اين فكر را براي مردم تداعي مي‌كند كه به احزاب نمي‌توان اعتماد كرد و اصلاح اين موضوع نيز زمانبر است، اما وقتي به انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي و تعداد زياد كانديداها نگاه مي‌كنيم متوجه مي‌شويم كه كم كم احزاب جاي خودشان را در جامعه پيدا مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون