• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3567 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۴ تير

موسوي لاري:

روحاني، احمدي‌نژاد را رقيب خود نمي‌داند

احمدي‌نژاد راي قليلي دارد

وزير اسبق كشور، احتمال نامزدي رييس دولت‌هاي نهم و دهم براي انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده را منتفي دانست و با بيان اينكه محمود احمدي‌نژاد «يك مهره سوخته سياسي است»، گفت كه او براي روحاني رقيب تلقي نمي‌شود.
عبدالواحد موسوي لاري در گفت‌وگو با ايرنا افزود: «احمدي‌نژاد يك مهره سوخته سياسي است و بحث ورود وي به انتخابات رياست‌جمهوري شوخي است. البته، عده‌اي او را از اين شهرستان به آن شهرستان مي‌برند و جمعيتي را هم دور وي جمع مي‌كنند تا روحاني را آزار دهند ولي من احمدي‌نژاد را خطر تلقي نمي‌كنم.»

نجابت دولت روحاني
اين عضو برجسته مجمع روحانيون مبارز تصريح كرد: «احمدي‌نژاد از كدام كارنامه خود مي‌تواند دفاع كند؟ فقط مي‌تواند بگويد كه من يك يارانه 45 هزار توماني دادم. شاهديم كه الان همه كشور گرفتار بلاياي اين يارانه است. ايشان چگونه مي‌تواند خود را از كوله‌باري از تخلفات و اتهامات مالي كه بر دوش دارد، پاك كند؟!»
موسوي لاري با بيان اينكه «تا همين الان هم دولت روحاني نجابت به خرج داده و بسياري از آنها را باز نكرده است»، خاطرنشان كرد: اگر روحاني مسائلي كه احمدي‌نژاد و يارانش دارند را با مردم در ميان بگذارد، آن وقت مي‌بينيد كه مردم به فردي كه چنين مشكلات عظيمي را براي آنها درست كرده است، آيا اصلا راي مي‌دهند؟!»

احمدي‌نژاد، شخصي پايان يافته
موسوي لاري گفت: من معتقدم احمدي‌نژاد راي قليلي دارد كه براي پيروزي وي در انتخابات كارساز نيست.
عضو شوراي عالي اصلاحات يادآور شد: «بعيد مي‌دانم خود روحاني هم احمدي‌نژاد را رقيب خود بداند چون در سپهر سياسي كشور، احمدي‌نژاد، شخصي پايان يافته است. حالا اگر عده‌اي او را از اين شهرستان به آن شهرستان براي سخنراني و تجمع مي‌برند، براي كاسبي خودشان است.»

همه‌پرسي
وي همچنين به توييت سال گذشته رييس‌جمهوري مبني بر تمايل وي براي برگزاري يك همه‌پرسي اشاره كرد و گفت: قانون اساسي همواره مراجعه به آراي عمومي را اساس كار خود قرار داده است. انتخاب رييس‌جمهور، اعضاي مجلس، شوراهاي شهر و روستا و اعضاي خبرگان همه و همه بر پايه مراجعه به راي مردم است. اين مراجعه فقط به انتخابات محدود نمي‌شود و مي‌تواند در مورد مسائل مهم كشور نيز صورت گيرد.
موسوي لاري افزود: برجام، يارانه‌ها، مناسبات ما با دنياي غرب و مسائلي مانند آن از جمله موضوعاتي است كه دولت مي‌تواند با كسب نظر از مراجع رسمي، در مورد آنها رفراندوم برگزار كند چون قانون اساسي راه آن را بازگذاشته است.
وي احتمال اينكه چنين رفراندومي مربوط به بحث نظارت استصوابي باشد را رد كرد و اظهارداشت: در مورد نظارت استصوابي مقام معظم رهبري بعد از حوادث 18 تير 78 گفتند كه «اين نظارت ديگر تبديل به قانون شده است و اگر نظري درباره آن داريد از طريق مجلس برويد آن را بررسي كنيد.»(نقل به مضمون) از اين رو، به نظر من نيازي به رفراندوم ندارد.

چتر رسانه ملي بالاي سر همه ايرانيان باشد
موسوي لاري در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به تغيير رييس صدا و سيما گفت: رسانه ملي بايد كاركردي ملي داشته باشد. نمي‌توان پسوند رسانه ملي را يدك كشيد ولي براي يك جناح كار كرد؛ يعني همان چيزي كه در دهه اخير اتفاق افتاده است.
وي افزود: متاسفانه در اين سال‌ها رسانه ملي، نماد حضور ملت نبوده است حال آنكه ما ملتي 80 ميليوني هستيم كه چتر قانون اساسي روي سرمان است.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينكه رسانه ملي بايد به همه افراد يكسان نگاه كند، تصريح كرد: انتظار ما اين است كه با تغيير مدير، به اين مساله توجه شود وگرنه اگر در بر همان پاشنه قبلي بچرخد، مردم تنها برخي سريال‌هاي صدا و سيما را مي‌بينند و به اخبار و برنامه‌هاي سياسي آن توجهي نمي‌كنند. يعني خانواده‌ها سريالي را مي‌بينند ولي موقع خبر كه رسيد، كانال را عوض مي‌كنند.
موسوي لاري، وزير كشور دولت اصلاحات تصريح كرد: اگر صدا و سيما بازگو‌كننده نظرات و ديدگاه‌هاي عامه مردم كه زير چتر قانون اساسي هستند، باشد مردم گرايشي به رسانه‌هاي خارجي كه جهت‌گيري‌هاي‌شان را از دولت‌هاي خود مي‌گيرند، نخواهند داشت.
وي افزود: از همين‌رو، انتظارمان از آقاي علي عسگري، رييس جديد رسانه ملي اين است كه به طور بنيادي به اين نقاط ضعف توجه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون