• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3567 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۴ تير

متهم به تعدادي از شاكيان پيشنهاد ازدواج داده بود

كلاهبرداري ميليوني استاد قلابي موسيقي از زنان

اعتماد| چندين دختر جوان كه فريب استاد قلابي موسيقي را خورده بودند به جرم كلاهبرداري ميليوني از او شكايت كردند. شگرد متهم اين بود كه پس از اجاره خودروي بنز در اطراف تالارهاي هنري پرسه مي‌زد و پس از برقراري دوستي با زنان و دختران جوان به آنها پيشنهاد ازدواج مي‌داد.
21 ارديبهشت امسال زني جوان به كلانتري 118 ستارخان مراجعه كرد و از سرقت چك بانكي 20 ميليون توماني‌اش پس از معامله خودرو شكايت كرد. ماموران پرونده‌اي با موضوع «سرقت» تشكيل دادند و براي رسيدگي به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ فرستادند. شاكي به كارآگاهان اين پايگاه گفت: «چندي پيش براي ديدن برنامه موسيقي زنده به يكي از تالارهاي هنري رفته بودم. در آنجا با مردي به نام ايمان كه خود را استاد هنر و رهبر يكي از گروه‌هاي مشهور موسيقي معرفي كرده بود، آشنا شدم. او هميشه با بنز تردد مي‌كرد. يك روز پيشنهاد تعويض خودرو‌ام را داد. وقتي قبول كردم، با هم به نمايشگاه ماشين رفتيم، خودرو‌ام را فروختم و يك چك 20 ميليون توماني گرفتم. به خاطر اعتمادي كه به ايمان داشتم، چك را به او دادم و سوار ماشينش شدم. مي‌خواستيم به يكي از شعبه‌هاي بانكي در خيابان شادمان برويم تا چك را نقد كنيم. وقتي آنجا رسيديم، من از ماشين پياده شدم اما ناگهان ايمان پايش را روي گاز گذاشت و فرار كرد. چند روز با او تماس گرفتم و به شكايت تهديدش كردم تا اينكه يك فقره چك به همان مبلغ فرستاد اما وقتي به بانك رفتم، متوجه شدم چك سرقتي است.»
با ثبت شكايت مالباخته، كارآگاهان صاحب چك سرقتي را پيدا كردند و متوجه شدند كه دسته چك او در ارديبهشت امسال از خانه‌اش به سرقت رفته و در همين زمينه نيز پرونده‌اي در پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ تشكيل شده است.
در ادامه تحقيقات و با توجه به شيوه متهم در سرقت از مالباخته، پرونده‌هاي مشابه ديگر مورد بررسي قرار گرفت و تعداد ديگري از مالباخته‌ها، خصوصا زنان جوان كه به شيوه مشابه مورد كلاهبرداري و سرقت قرار گرفته بودند شناسايي شدند. يكي از اين شاكيان كه متهم با ترفند پيشنهاد ازدواج از او كلاهبرداري كرده بود به كارآگاهان گفت: «متهم پس از مدتي كه از آشنايي‌مان گذشت به من پيشنهاد ازدواج داد و مدعي شد مي‌خواهد اجاره خانه‌اي را بدهد و به 25 ميليون تومان پول نياز دارد. من فكر كردم او اين خانه را براي زندگي مشترك‌مان در نظر گرفته براي همين پول را در اختيارش گذاشتم اما بلافاصله پس از اينكار، او ناپديد شد.»
سرانجام كارآگاهان با زيرنظر گرفتن محل‌هاي تردد متهم در نزديكي تالارهاي هنري، او را هنگام تردد با يك دستگاه خودروي بنز كوپه در خيابان وليعصر شناسايي و دستگير كردند. متهم در بازجويي اعتراف كرده كه خودروي بنز را در ازاي روزانه 600 هزار تومان از فرد ديگري اجاره كرده است. سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافي، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان اين موضوع گفت: «بررسي سابقه متهم نشان مي‌دهد كه او از مجرمان سابقه‌دار در زمينه جعل و كلاهبرداري، اغفال و فريب است، بارها روانه زندان شده و پيش از دستگيري تحت تعقيب مراجع قضايي قرار داشت.»
سرهنگ گزافي از انتشار تصوير بدون پوشش متهم در رسانه‌ها براي شناسايي ساير مالباخته‌ها خبر داد و از شاكيان احتمالي خواست براي پيگيري شكايت خود به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ در جنت‌آباد شمالي، خيابان شاهين شمالي مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون