• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3569 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۹ تير

گريژو، جانشين زيزو در فرانسه

زين‌الدين زيدان براي هميشه قهرمان فرانسوي مارسي خواهد بود. اما فقط براي يك شب سرمربي رئال بايد قبول كند كه او يك جانشين داشته است: آنتوان گريزمن.
زيزو شايد بايد رقابت بين دو تيم همشهري، رئال و اتلتيكو را كنار بگذارد و براي مهاجم اتلتيكو دست بزند. او بود كه يك بار ديگر با عملكردي فوق‌العاده فرانسه را پيش برد و اين بار تيمش را به فينال يورو 2016 رساند. 2 گل او برد 2 بر صفر مقابل آلمان را رقم زد و حالا آبي‌ها بايد براي فينال مقابل پرتغال آماده شوند.
در شروع بازي مقابل آلمان براي دقايقي فرانسه بود كه فشار آورد. در ادامه آلمان بازي را به دست گرفت و اگر گل دقيقه پاياني نيمه اول «گريژو» نبود، شايد نتيجه بازي اين نبود.
بعد از گلي كه فرانسه زد اما ورق بازي برگشت. فرانسه حملاتي انجام داد. حتي در صحنه پنالتي هم گريزمن كه در فينال ليگ قهرمانان آن را از دست داده بود، اين بار در اين بازي و با فشار چندين برابر توانست مقابل نوير به راحتي دروازه را باز كند. شايد در شرايطي كه كسي حاضر نبود اين ضربه را بزند رهبر فرانسه در اين تورنمنت آن را به عهده گرفت.
در نيمه دوم هم اما او بود كه دوباره گل زد. آلمان يك كار غير معمول انجام داد و در محوطه جريمه اشتباه كرد؛ توپ به پوگبا رسيدو او هم توپ را ارسال كرد. نوير براي مهار توپ بيرون آمد، اما دفعي ناقص داشت و در نهايت دوباره گريزمن توپ را به تور چسباند. اين ششمين گل او در اين بازي‌ها بود و حالا بعد از ميشل پلاتيني كه در سال 1984 توانست 9 گل براي فرانسه بزند، نام گريزمن در كنار نام تيري‌آنري شش‌گله ديده مي‌شود.
در ادامه بازي با آلمان اما هوگو لوريس هم درخششي داشت كه زير سايه درخشش گريزمن گم شد. بيشتر موقعيت‌هاي تهاجمي آلماني‌ها را او مهار كرد. بعد از آن هم فرانسه بيشتر دقايق بازي را در يك سوم زمين خودي و به دفاع كردن مشغول شد. ژرمن‌ها مالكيت توپ را به عهده داشتند، اما خبري از موقعيت خطرناك نبود.  اين داستان گريزمن تا اينجاي تورنمنت بود. وقتي فرانسه بيشتر از هر زماني به او نياز داشت، او بهترين عملكردش را ارايه داد. مقابل آلباني يك گل ديرهنگام و البته كليدي زد. در بازي مقابل ايرلند هم گل او يكي از كليدي‌ترين لحظات بازي را رقم زد.
در ماه نوامبر گريزمن در ديداري دوستانه در استاد دفرانس كه با برتري دو بر صفر مقابل ژرمن‌ها همراه بود، براي فرانسه بازي كرد. ديداري كه براي هميشه با حملات تروريستي‌اي كه در آن زمان اتفاق افتاد به ياد همه خواهد ماند. بعد از آن دوباره فرانسوي‌ها بعد از ديدار مقابل آلمان احساساتي شدند. اما اين بار شرايط متفاوت بود. پيروزي دو بر صفر مقابل آلمان، در خاك خانه، در نيمه نهايي يورو 2016 و رسيدن به فينال. اگر يك عملكرد تعيين‌كننده ديگر، مانند بازي‌هاي قبلي در اين تورنمنت، در فينال از گريزمن شاهد باشيم، مطمئنا مي‌توان خيلي راحت‌تر او را جاشين زيزو در تيم ملي فرانسه ناميد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون