• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3584 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد

وزير كشور اعلام كرد

آمادگي ايران براي تشكيل كميته‌هاي ويژه امنيتي ومرزي با پاكستان

 وزيركشور اولويت مهم ايران را توسعه اقتصادي بدنه شرقي كشور خواند و گفت: براي تشكيل كميته‌هاي ويژه امنيتي و مرزي بين ايران و پاكستان آمادگي كامل داريم. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور، عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور در ديدار با محمد ناصر جانجوا، مشاور امنيت ملي كشور پاكستان گفت: وجود مرز 900 كيلومتري بين ايران و پاكستان، اشتراكات ديني فرهنگي و تاريخي، وابستگي قلبي مردم دو كشور و اعتقاد مسوولان ارشد جمهوري اسلامي ايران به تعميق روابط خوب، سالم و سازنده بين دو كشور دوست و همسايه موجب شده است كه ما ايران و پاكستان را مكمل يكديگر بدانيم و اين روابط، راهبردي است.
 وزير كشور با اعلام اينكه ما خواهان صلح، امنيت، آرامش و پيشرفت براي دولت و ملت پاكستان هستيم، گفت: براي ايجاد و تقويت اين شرايط تمام توان خود را به‌كار خواهيم گرفت و با كمك هم مي‌توانيم توافقات دو كشور را با سرعت به پيش ببريم و آماده‌ايم با نهايي شدن تاريخ اجلاس كميسيون مشترك اقتصادي دو كشور اين اجلاس را در تهران برگزار كنيم.
رحماني فضلي گفت: براي تشكيل كميته‌هاي ويژه امنيتي و مرزي بين ايران و پاكستان آمادگي كامل داريم و با دعوت از وزير كشور پاكستان براي سفر به ايران خواستار تحقق اين موضوع هستيم. وزيركشور به فعاليت گروه‌هاي افراطي و انحرافي خشونت‌طلب در منطقه اشاره كرد و گفت: بزرگ‌ترين نگراني مردم منطقه وجود دشمنان مشترك دين، استقلال و آزادي كشورها از جمله داعش و ساير گروه‌هاي منحرف از حقيقت اسلام و دخالت نيروهاي بيگانه است و ما هيچگونه دخالت و طرحي كه منجر به اختلاف بين كشورهاي اسلامي شود را نمي‌پذيريم و اميدواريم با هوشياري همه كشورهاي اسلامي مردم مسلمان اين كشورها شاهد تحقق صلح، عمران و آباداني باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون