• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3585 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۶ مرداد

عدد نوشت

كاهش نرخ سود تسهيلات حمايتي دولتي

رييس صندوق صنايع الكترونيك از كاهش نرخ تسهيلات صندوق حمايت از صنايع الكترونيك خبر داد و گفت: در سال گذشته بيش از ۲۶۵ ميليارد ريال ضمانتنامه توسط اين صندوق صادر شده است. علي وحدت به برگزاري اجلاس فعالان صنايع الكترونيك در 19 مردادماه اشاره كرد و گفت: همكاري‌هاي بين‌المللي در دوران پساتحريم، يادگيري فناوري سازوكارهاي حمايت غيرمستقيم از صنايع دانش‌بنيان، نفوذ فناوري پيشرفته در بنگاه‌هاي بزرگ و نقش‌ آن در توسعه شركت‌هاي كوچك از محورهاي نشست‌هاي تخصصي در اجلاس مذكور است. وي با اشاره به اينكه در برنامه ششم پيش بيني شده كه صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك به صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع پيشرفته تغيير نام پيدا كند، افزود: نرخ سود تسهيلات پرداختي صندوق حمايت صنايع الكترونيك با كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي كاهش پيدا كرده است به نحوي كه نرخ سود تسهيلات صندوق از 6 تا 18 درصد به 5 تا 15 درصد رسيده است.


  ميزان واردات سوغات چيني

معاون توسعه فناوري معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري با تاكيد بر اينكه توسعه صنايع بدون رسوخ فناوري در آن امكان‌پذير نيست، گفت: در سال 92، 500 ميليارد تومان سوغات مشهد از چين وارد كشور شد. علي وطني در چهارمين دوره مجمع اقتصاد فناوري نانو كه صبح ديروز در سالن همايش‌هاي پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، با تاكيد بر اينكه هيچ طرح تحقيقاتي موفق نخواهد بود، مگر آنكه به فناوري تبديل شود، افزود: زماني كه اقتصاد كشور اقتصاد تك‌محصولي نفتي بود، تنها دو قلم در توليد ناخالص ملي در نظر گرفته مي‌شد كه اين دو شامل صنايع دستي و خشكبار و محصولات كشاورزي بوده است. وطني دليل اين امر را اتكاي اقتصاد كشور به نفت ذكر كرد و يادآور شد: در سال جاري كمتر از 15 درصد اقتصاد كشور مبتني بر نفت بوده است. وي به برخي كشورها همچون ژاپن، آلمان و نروژ اشاره كرد و ادامه داد: اين كشورها به جاي اتكا به اقتصاد متكي بر نفت بر اساس اقتصاد مبتني بر نفت فعاليت مي‌كنند.
 
كم بارش‌ترين استان، يزد

از ابتداي مهرماه سال گذشته تا پايان تيرماه سال جاري، ميزان بارندگي در ۹ استان نسبت به سال آبي گذشته با كاهش روبه‌رو بوده است. از ابتداي مهرماه سال گذشته تا ۳۰ تيرماه سال جاري، ميزان بارندگي در ۹ استان يزد، اصفهان، سيستان و بلوچستان، چهارمحال و بختياري، خراسان جنوبي، گيلان، كرمان، آذربايجان شرقي و سمنان از يك تا ۴۱ درصد كاهش داشته است. براساس آمار شركت مديريت منابع آب، همچنين ميزان بارش استان‌هاي يزد 4/60 ميلي‌متر، اصفهان 7/109 ميلي‌متر، سيستان و بلوچستان 6/60 ميلي‌متر، چهارمحال و بختياري ۵۴۹ ميلي‌متر، خراسان جنوبي 07/72 ميلي‌متر، گيلان 8/991 ميلي‌متر، كرمان 2/114 ميلي‌متر، آذربايجان شرقي ۳۴۵ ميلي‌متر و سمنان 9/92 ميلي‌متر بوده است. علاوه بر اين در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته، استان يزد با ۴۱ درصد، اصفهان با ۲۴ درصد، سيستان و بلوچستان با ۲۱ درصد، چهارمحال و بختياري با ۱۸ درصد، خراسان جنوبي با ۱۸ درصد، گيلان با ۹ درصد، كرمان ۸ درصد و آذربايجان شرقي و سمنان نيز با يك درصد كاهش بارندگي نسبت به پارسال مواجه بوده‌اند. گفتني است استان يزد با ۴۱ درصد كاهش و استان آذربايجان شرقي و سمنان با يك درصد كاهش به‌ترتيب بيشترين و كمترين ميزان كاهش بارش نسبت به سال گذشته را به‌خود اختصاص دادند.
 
سهم اتوبوس‌ها در عامليت تلفات جاده‌اي

 رييس انجمن ايمني راه‌هاي كشور با اعلام اينكه بر اساس آمار درسال ۹۳ عامل حدود يك درصد تلفات جاني تصادفات جاده‌اي اتوبوس‌ها بودند بر ضرورت سختگيري پليس در صدور گواهينامه تاكيد كرد و گفت: آماري از ميزان سهم اتوبوس‌ها در مرگ و مير ناشي از تصادفات نداريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون