• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3589 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۲ مرداد

عدد نوشت

صادرات روزانه نفت و ميعانات گازي

مديرعامل شركت ملي نفت ايران مي‌گويد: مجموع صادرات نفت و ميعانات گازي ايران اكنون در سطح 5/2 ميليون بشكه در روز قرار دارد. علي كاردر درباره آخرين آمارهاي صادرات نفت كشور گفت: مجموع صادرات روزانه نفت و ميعانات گازي كشور درحال حاضر معادل 5/2 ميليون بشكه در روز است. وي درباره تفكيك آمار صادرات نفت و ميعانات گازي، تصريح كرد: از 5/2ميليون مجموع صادرات نفتي ايران، بيش از 05/2 ميليون بشكه نفت‌خام و مابقي ميعانات گازي است. ايران طي ماه‌هاي گذشته با برداشته شدن تحريم‌ها توانسته هر ماهه توليد و البته صادرات نفت خود را به سرعت افزايش داده و البته در كنار افزايش فروش به مشتريان قديمي‌اش مشتريان نفتي جديدي نيز براي خود پيدا كند.


افزايش توليد خودرو

تيرماه امسال توليد انواع خودرو در ايران افزايش يافته است. در اين مدت توليد انواع خودرو با رشد 6/10 درصدي از ۹۲ هزار و ۷۰۲ دستگاه در تير ۱۳۹۴ به ۱۰۲ هزار و ۵۰۲ دستگاه افزايش يافت. توليد انواع سواري نيز با رشد 6/12 درصدي همراه بوده و از
۸۴ هزار و ۶۶۰ دستگاه در تير ماه سال ۱۳۹۴ به ۹۵ هزار و ۳۱۴ دستگاه در تير ماه ۱۳۹۵ رسيد. تير ماه امسال توليد وانت برخلاف سواري‌ها كاهش يافته و با افت 5/11 درصدي از هفت هزار و ۴۰ دستگاه در تير ماه سال ۱۳۹۴ به شش هزار و ۲۳۳ دستگاه رسيد. توليد ميني‌بوس و ميدل‌باس نيز مانند وانت‌ها كاهش يافته و با افت 4/29 درصدي از ۵۱ دستگاه در تير ماه سال گذشته به ۳۶ دستگاه كاهش يافت. در اين مدت توليد انواع اتوبوس اما افزايش يافته و با رشد 2/37 درصدي از ۴۳ دستگاه در تير ماه ۱۳۹۴ به ۵۹ دستگاه افزايش يافت.
 
ايجاد شغل توسط تعاوني‌ها

معاون وزير تعاون مي‌گويد اگر پيشنهادي كه به صندوق توسعه ملي داده‌ايم پذيرفته و عملياتي شود تعاوني‌ها تا پايان امسال بيش از ۱۵۰ هزار شغل جديد ايجاد مي‌كنند. سيدحميد كلانتري، اظهار كرد: فعاليت جاري تعاوني‌ها به صورت متعارف منجر به ايجاد ۶۰ هزار شغل جديد مي‌شود، ولي در قالب يك طرح به صندوق توسعه ملي پيشنهادي را ارايه كرده‌ايم كه اگر اجرايي شود به افزايش سهم بخش تعاون در اشتغال كشور كمك مي‌كند. وي ادامه داد: در صورتي كه صندوق توسعه ملي تعاوني‌هاي موجود و تعاوني‌هايي را كه مي‌توانند به ظرفيت اشتغال جديدي دست پيدا كنند مورد حمايت قرار بدهد در تحقق اهداف و سياست‌هاي اشتغال دولت تاثيرگذار خواهد بود. پيشنهاد ما اين بوده كه ۳۰۰۰ ميليارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملي به بخش تعاون اختصاص يابد. در حال حاضر ۲۰ درصد اعتبارات صندوق از طريق بانك‌ها به واحدهاي توليدي اعطا مي‌شود كه ما پيشنهاد كرده‌ايم از آن سهم ۲۰ درصد ۳۰۰۰ ميليارد تومان در اختيار بخش تعاون قرار گيرد كه در صورت تحقق اين امر بيش از ۱۵۰ هزار شغل توسط واحدهاي تعاوني‌ ايجاد مي‌شود.
 
افت توليد ناخالص داخلي

سازمان ملل متحد ضرر گرم شدن كره زمين را بر 43 كشور جهان اعلام كرد كه در آن برخي كشورهاي آسيايي تا 6 درصد با افت توليد ناخالص ملي مواجه مي‌شود. به گزارش اسپوتنيك‌نيوز، ممكن است اقتصاد جهاني در رابطه با كاهش بازدهي كار ناشي از گرم شدن هوا در كره زمين تا سال 2030 متحمل بيش ازدو ميليارد دلار ضرر شود. اين نتيجه‌گيري در گزارش تحقيقي جديد سازمان ملل متحد انجام شده كه امروز منتشر شده است. به گزارش كارشناسان سازمان ملل به دليل بالا رفتن دماي هوا، كار در برخي نقاط جهان غير ممكن خواهد شد. انتظار مي‌رود محصول ناخالص ملي 43 كشور جهان مقدم بر همه كشور‌هاي آسيايي از جمله اندونزي، مالزي، چين، هند و بنگلادش كاهش پيدا كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون