• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3589 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۲ مرداد

جلسه پرتنش پارلمان عراق

سليم جبوري، رييس مجلس عراق به فساد متهم شد

بعد از ظهر روز گذشته پارلمان عراق در هشتمين جلسه خود با حضور 182 نماينده، شاهد جلسه‌ استيضاح خالد عبيدي، وزير دفاع اين كشور در ارتباط با پرونده فساد در وزارت دفاع بود. اوضاع جلسه از بدو ورود خالد عبيدي، جدال برانگيز بود و نمايندگان به حضور دو تن از همراهان وي در پارلمان اعتراض كردند.
به گزارش فارس، اوضاع وقتي متشنج شد كه خالد عبيدي در نطق دفاع از خود، سليم جبوري رييس پارلمان و مثني سامرايي معاون وي و چند تن ديگر از نمايندگان را به فساد و پولشويي در مساله قراردادهاي خريد سلاح به خصوص خريد خودروهاي زرهي و تانك متهم كرد.
او همچنين گفت كه استيضاح او با هدف تسويه حساب شخصي و سياسي است و او حاضر است تا افراد وزارتخانه خود را براي تحقيقات درباره فساد به دادگاه بفرستد. پس از اين سخنان وزير دفاع عراق، سليم جبوري به نشانه اعتراض پارلمان را ترك و اعلام كرد كه تا زمان اعلام عدم سوءسابقه وي از سوي دادگاه عالي در مرتبط با پرونده فساد به پارلمان باز نخواهد گشت. او سپس در خارج از پارلمان به خبرنگاران گفت: دستور داده‌ام تا كميته ويژه‌اي براي تحقيق درباره اسامي كه از آنها در داخل صحن پارلمان نام برده شد؛ تشكيل شود. رييس پارلمان عراق همچنين تاكيد كرد كه در رابطه با اتهامات العبيدي به دادگاه رجوع خواهد كرد. در همين حال حيدرعبادي، نخست وزير عراق نيز با توجه به جلسه پارلمان روز گذشته، شوراي شفافيت را مسوول بررسي اتهاماتي كرد كه در جلسه پارلمان مطرح شده و از اين شورا خواست تا با كميته تحقيق پارلمان همكاري كند. او تاكيد كرده است كه هيچ كس بالاتر از قانون نيست.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون