• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3590 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۳ مرداد

تمهيد ديپلماتيك، برخوردقاطع با گروه رجوي

محمد كاظمي نماينده مجلس

 از كنار شوي تبليغاتي گروه رجوي در پاريس و شركت يك شاهزاده سعودي در اين مراسم و ديدار محمود عباس، رييس تشكيلات خود گردان فلسطين با مريم رجوي كه حاكي از رويكرد خزنده حمايت‌هاي عربي از اين سازمان تروريستي است نبايد به سادگي عبور كرد.
هر چند اين گروه مطرود به‌واسطه خيانت كم سابقه خود به ملت ايران و جنايت‌هاي داعش وار عليه فرزندان ميهن و انقلاب اسلامي در ميان مردم ايران به مرگي محتوم محكوم شده است و زنده شدن آن با هر تنفس مسموم مصنوعي و حمايت‌هاي دلاري معجزه مي‌خواهد ولي بايد به ماهيت اين گروهك توجه خاص صورت گيرد و در اضمحلال قطعي آن تلاش جديدي انجام شود.
عملكرد ضد بشري اين گروهك در مقاطع مختلف بعد از انقلاب ثابت مي‌كند كه سركردگان اين گروه از هيچ خيانت و جنايتي عليه ملت و كشور و حتي اعضا و هواداران خود استنكافي ندارند و در پيوستن به دشمنان ايران عزيز لحظه‌اي به خود ترديد راه نمي‌دهند.
بر همين اساس مي‌توان تصور كرد كه در آينده‌اي دور يا نزديك و به اقتضاي شرايط و در تنگناي حادثه بدترين و ناجوانمردانه‌ترين اقدامات از سوي آنان صورت گيرد و خسارتي حاصل شود؛ لذا شايسته و آينده انديشانه آن است كه در زمان حاضر و در اقتدار امنيتي و ديپلماتيك ايران خطر بالقوه از سوي اين گروهك به‌كلي از بين رود و ملت و كشور براي هميشه از اين ناحيه مصون شوند.
در صدر برنامه‌هايي كه مي‌توان براي پراكنده ساختن فرقه رجوي به‌كار برد فعاليت متمركز ديپلماتيك است كه مهلك‌ترين ضربه را به اين سازمان تروريستي خواهد زد. اگر همه ديپلمات‌ها و سفراي ايراني بسيج شوند كه اسناد متقن و مستند جنايت پيشگي اين سازمان را مصرانه و مستمر به دولت‌ها ارايه كنند و در همه مراودات و مذاكرات گوناگون حتي تبادل امتيازات سياسي و اقتصادي انزواي كامل آنها هدف اولويت‌دار ايران باشد، قطعا موثر مي‌افتد و نوبت به اخراج‌شان حتي از فرانسه و آلباني مي‌رسد. در راه اضمحلال هميشگي اين گروه خشن و مزدور نياز به سراسيمگي و عصبانيت نيست، همچنان‌كه كوچك شمردن خطرشان خلاف عقل و تدبير و آينده انديشي است. عربستان كه در حال حاضر اقدامات خارجي خود را روي خصومت با جمهوري اسلامي متمركز كرده است و از هيچ ظرفيتي براي ضربه زدن به كشورمان خود داري نمي‌كند در كنار نزديك شدن به اسراييل تلاش مي‌كند براي كشورمان مساله بسازد و با تقويت گروه‌هاي برانداز موقعيت مناسب ايران در منطقه خصوصا پس از برجام را تضعيف كند. ديدار محمود عباس با مريم رجوي را بايد در چارچوب فعاليت‌هاي افراطيون ضدايراني در جهان عرب تحليل كرد و منتظر پرده‌هاي ديگري از سناريوهاي تنظيم شده در اين راستا بود. بر همين اساس واكنش مدبرانه ايران در برابر تقويت تروريسم ضد ايراني ضرورت مضاعف دارد. حامي اصلي داعش كه اينك به تقويت گروه رجوي پرداخته است استبعادي نخواهد داشت كه اين گروه را به داعش نزديك كند و در يك ائتلاف نانوشته خطر براي ايران را افزايش دهد. از گروه ماكياوليستي كه جلوي چشم ملت ايران با صدام حسين ديدار مي‌كند و قرارداد مودت مي‌بندد هيچ چيز بعيد نيست؛ لذا در تدارك يك اراده قوي براي برخورد نهايي با اين گروهك تمهيد‌هاي مختلف ضد‌تروريسمي ضرورت عيني دارد و اقدام قاطع ايران در اين زمينه داراي مشروعيت و توجيه بين‌المللي هم هست چرا كه هر كشوري حق دارد شر تروريسم قسم خورده را از سر خود باز كند و در اين راه تعلل نورزد. وقتي امريكا در تعقيب دشمنان خود تا اشغال دو كشور پيش مي‌رود و بسياري از كشورها براي سركوب داعش خاك كشور ديگر را بمباران مي‌كنند چرا ما نتوانيم گروهي را كه رسما برنامه براندازانه دارد و به اقدامات تروريستي خود افتخار مي‌كند در همه جا قانونا تعقيب كنيم و هيچ ملاحظه سياسي از سوي دولت‌ها را برنتابيم؟ آيا فرانسه مي‌پذيرد به اسم آزادي، گروهي در ايران گرد هم آيند و براي خرابكاري و براندازي در فرانسه برنامه‌ريزي كنند؟ آيا سازمان ملل اجازه خواهد داشت در كشورها بگردد و براي بازماندگان القاعده جايي پيدا كند كه در امنيت بسر برند؟ اگر قوانين بين‌المللي خصوصا در مورد تروريسم دوگانه نيست دولت‌ها و سازمان ملل بايد به ايران كمك كنند تا گروه تروريستي اسم و رسم‌دار رجوي را به‌طور كلي منحل كند و رهبرانش به ايران سپرده شوند و عادلانه مورد محاكمه قرار گيرند. اكنون كه غرب چوب برخوردهاي دوگانه با پديده تروريسم را مي‌خورد و در قلب اروپا با انفجار و كشتار روبه‌رو مي‌شود بايد عبرت گيرد و از آينده‌اي بترسد كه بازهم حمايت‌هاي كنوني از يك گروه تروريستي درست مشابه ماجراي طالبان و داعش گريبانش را بگيرد. هيچ كشوري در تامين امنيت دراز مدت خود با كسي شوخي ندارد و ايران هم از اين قاعده مستثنا نيست و نمي‌تواند شاهد تحركات جديد و آشكار شدن حمايت برخي دولت‌ها از يك گروه بدنام و خشونت‌طلب و فاسد و بسته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون