• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3591 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۴ مرداد

خبر كوتاه

بارکیندو رسما دبیرکل اوپک شد
محمد بارکیندوی نیجریه‌ای رسما مسوولیت دبیرکلی اوپک را از عبدالله البدری لیبیایی تحویل گرفت.محمد سانوسی بارکیندوی نیجریه‌ای با استقرار در محل دبیرخانه اوپک در وین، رسما پست دبیرکلی سازمان کشورهای صادر کننده نفت را در اختیار گرفت.بارکیندو در یکصد و شصت و نهمین نشست اوپک که روز دوم ژوئن در وین برگزار شد، به طور رسمی به مدت 3 سال به عنوان دبیر کل جدید اوپک منصوب شد.وی جانشین عبدالله البدری لیبیایی می‌شود که از اول ژانویه 2007 عهده دار این سمت بوده است.بارکیندو که یک تکنوکرات نفتی با تجربه و از افراد قدیمی حاضر در اوپک است، دارای تجربیاتی در صنعت نفت و گاز در سطح بین‌المللی و داخلی نیجریه است. وی در فاصله سال‌های 2009 تا 2010 مدیرعامل شرکت ملی نفت نیجریه بوده است.


فرار مالياتي ۳۰ هزار ميليارد تومان برآورد مي‌شود
رييس سازمان امور مالياتي كشور گفت: بر آورد اين سازمان اين است كه سالانه رقمي حدود ۱۳ تا ۳۰ هزار ميليارد تومان فرار مالياتي در كشور صورت مي‌گيرد. كامل تقوي‌نژاد در نشست با فعالين بخش اقتصادي در اتاق بازرگاني تهران در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: سازمان امور مالياتي معتقد است كه با اعتماد به فعالان اقتصادي مي‌توان مسائل و مشكلاتي را كه در خصوص دريافت ماليات وجود دارد برطرف كرد و اين سازمان شرايط خاص و فعلي كشور را براي اخذ ماليات در نظر دارد و بر اساس فرصت‌هايي كه قانون در اختيار ما قرار داده براي اين افراد مزايا و تخفيفاتي در نظر گرفته مي‌شود. رييس سازمان امور مالياتي كشور ادامه داد: يكي از سياست‌هاي سازمان امور مالياتي شفافيت است كه طرح جامع مالياتي به تحقق آن كمك مي‌كند و تا بهمن ماه با اجراي طرح ياد شده به مرحله عملياتي مي‌رسيم.
تقوي‌نژاد ادامه داد: سعي مي‌كنيم كه خود اظهارنامه‌هاي دريافت شده را به عنوان دستور كار داشته باشيم و 90 درصد اظهارنامه‌هاي ارسال شده را بپذيريم. رييس سازمان امور مالياتي كشور در ادامه صحبت‌هاي خود در خصوص پديده فرار مالياتي گفت: اين امر پديده‌اي شوم و مذموم است و حقي است كه از جيب دولت مي‌رود و در عين حال بي‌عدالتي در حق ساير پرداخت‌كنندگان صورت مي‌گيرد. وي در پاسخ به اين سوال تسنيم كه چقدر فرار مالياتي را شاهد هستيم، تصريح كرد: برآورد ما اين است كه در حال حاضر 13 تا 30 هزار ميليارد تومان فرار مالياتي در كشور وجود دارد. تقوي‌نژاد افزود: به همين دليل كليه تراكنش‌هاي بانكي مشكوك از مراكز اخذ مي‌شود و در اختيار كميته‌اي كه به اين منظور تشكيل شده قرار مي‌گيرد و اين اطلاعات بررسي مي‌شود تا مشخص شود فرد معامله‌كننده ماليات پرداخت مي‌كند يا فرار مالياتي دارد. رييس سازمان امور مالياتي كشور تاكيد كرد: در صورتي كه فرار مالياتي مشاهده شود به سرعت براي فرد خاطي پرونده تشكيل مي‌شود تا بتوانيم ماليات خود را اخذ كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون