• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3591 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۴ مرداد

حسين پناهي متفاوت از تصوير


در روزگاري كه تنها وسيله اطلاع‌رساني در دسترس تلويزيون بود، در روزگاري كه هنوز ماهواره‌ و اينترنت راهش را به خانه‌ها باز نكرده و دنياي اطلاعات جهاني، وسيع نبود، حسين پناهي يك بازيگر ساده به نظر مي‌آمد.
بازيگري كه مخاطبان تلويزيوني چهره و فرم بازي‌اش را دوست داشتند و البته چندان هم كاري به زندگي او يا اتفاق‌هاي ديگري كه حسين پناهي را از بازيگري صرف به هنرمندي متفاوت تبديل مي‌كرد، نداشتند.
بازيگر سريال تلويزيوني سال‌هاي دور اما، چهره‌اي مهم در دنياي ادبيات بود. شاعري كه شعرهايش با جنس و فضايي متفاوت، همچنان اين‌همه سال بعد از مرگش، خوانده مي‌شود و نسل قديمي و نسل تازه علاقه‌مند به شعر را دوستدار خود كرده. حسين پناهي مردي متفاوت و شاعري متفاوت بود. مردي كه گاهي نگاه شوخش به زندگي، ببينندگان تلويزيون را شوكه مي‌كرد و گاهي نگاه سنگين، عميق و غمگينش به زندگي، خوانندگان اشعارش را تحت تاثير قرار مي‌دهد.
مردي كه متفاوت از تمام جريان‌هاي روشنفكري و هنري زمان خودش بود و با مرگ زودهنگامش، جهاني را از وسعت اشعاري متفاوت، خاص و دوست‌داشتني محروم كرد. پناهي 14 مرداد سال 83 با سكته قلبي از دنيا رفت تا امروز دوازدهمين سالگرد مردي باشد كه بعد از به خانه رسيدن ماهواره و اينترنت، اشعارش بارها و بارها در فضاي مجازي دست به دست و خوانده شد و مخاطبان سينمايي و تلويزيوني‌اش در دهه 60 و 70، تازه متوجه شدند كه شاعري بزرگ و دوست‌داشتني و البته انساني بسيار متفاوت بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون