• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3594 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۸ مرداد

المپيكي‌هاي ايران در برزيل از بي‌توجهي‌ها و كمبودها مي‌گويند

اعتراض

المپيك 2016 ريو از همان روز نخست براي ما شروع شد؛ روزي كه مي‌توانست براي ايران بهتر رقم بخورد و حالا كشورمان در جدول مدال‌ها قرار بگيرد اما متاسفانه اينطور نشد و اين نه از روي كم‌كاري ورزشكاران، بلكه به دليل مديريت ضعيف و نبود برنامه و پشتيباني مناسب است. حالا شاهد اين هستيم كه علاوه بر ورزشكاراني كه به ميدان رفتند و با تمام شايستگي نتيجه مورد نظر را دريافت نكردند، آنهايي هم كه هنوز راهي ميدان رقابت نشده‌اند، به شرايط موجود و آنچه گذشته تا به امروز معترض هستند.
خبر مي‌رسد كه سيما ليموچي، مربي ندا شهسواري پينگ پنگ باز كشورمان -كه به دستور رييس‌جمهور به برزيل اعزام شد- دو ساعت بعد از شكست شاگرد خود به محل برگزاري مسابقات مي‌رسد! گويا بر اثر برنامه‌ريزى غلط مسوولان سه معاون وزارتخانه و رييس پارالمپيك ٤٦ ساعت در فرودگاه دوبى و ساپولو منتظر شدند و در نتيجه پس از پايان مراسم افتتاحيه به ريو رسيدند. از طرف ديگر شنيده مي‌شود هتل‌هاى محل اقامت مسوولان به محل‌هاى مسابقات بسيار دور است و براى رفتن به محل مسابقات حداقل دو ساعت در راه هستند.
عالميان: رهايم كردند و هيچ كس به من توجهي نكرد
گلايه‌هاي تند نوشاد عالميان پس از حذف از مسابقات پينگ‌پنگ بازي‌هاي المپيك ريو نيز قابل توجه است. عالميان مي‌گويد: دليل باختم اتفاق خاصي نبود. بازي كرديم و حريف اسلوونيايي‌ام خوب بود و من بازي را واگذار كردم و به او تبريك مي‌گويم. او درباره اعتراض خود به داوري نيز گفت: يك بار توپ من به لبه ميز خورد اما داور نديد و زماني هم كه وقت استراحت گرفتم اعلام كرد كه من با او هماهنگ نكردم. البته مشكل خاصي نبود من در كل تلاشم را كردم و فقط به جو سالن عادت نداشتم و تنها در گيم آخر توانستم خوب بازي كنم. ملي‌پوش تنيس روي ميز ايران درباره اينكه او تجربه المپيك لندن را داشته است، تصريح كرد: جايي كه ما تمرين كرديم، در تهران و آب و هواي آن خشك بود و در آن شرايط سخت مي‌شد پينگ‌پنگ بازي كرد. اكنون كه به برزيل آمده‌ايم هوا شرجي است و توپ با سرعت بسيار كمي مي‌آيد. به نظرم فقط به همين دليل باختم و مشكل ديگري وجود نداشت. من زماني كه در رده ۴۰ دنيا و ۴ اميدهاي جهان قرار داشتم و تمام قهرمانان را شكست مي‌دادم، رهايم كردند و هيچ كس به من توجهي نكرد. اردو و تورنمنتي وجود نداشت. البته الان خدا را شكر فدراسيون كار مي‌كند اما فدراسيون قبلي كه نمي‌خواهم اسمي از آنها بياورم واقعا به پينگ‌پنگ ايران ضرر زدند. مردم شايد فكر كنند كه من دارم الان از روي عصبانيت حرف مي‌زنم اما اين طور نيست. اما من واقعا حقيقت را مي‌گويم. هيچ كجا همچنين صحبت‌هايي را مطرح نكردم و هميشه اين حرف‌ها را در دلم نگهداشتم. فكر مي‌كنم كه واقعا اشتباه كردم و بايد اين حرف‌ها را زودتر بيان مي‌كردم شايد به من رسيدگي مي‌شد. من الان بايد براي مدال مي‌جنگيدم اما شرايط اين طور نشد و باز هم مي‌گويم حرف‌هايي كه مي‌گويم از روي عصبانيت نيست. با اين حال آينده را خوب مي‌بينم.
پدر الهه احمدي: لازلو بايد از تيم ملي برود
مصطفي احمدي، كارشناس تيراندازي و پدر الهه احمدي در خصوص عنوان ششمي دخترش در المپيك ريودوژانيرو، اظهار كرد: الهه ششمي المپيك لندن را تكرار كرد، اما بايد بهتر از اينها نتيجه‌ مي‌گرفت. البته اين را بگويم با تمريناتي كه تيراندازان داشته‌اند همين به فينال رسيدن هم جاي شكر دارد، زيرا تمرينات نمايندگان ايران به حدي بد بود كه نبايد از ما نماينده‌اي به فينال راه پيدا مي‌كرد. او با انتقاد از عملكرد لازلو سوچك، سرمربي تيم ‌ملي گفت: فينال المپيك جاي مربيان است. مربي است كه بايد فشار و استرس ورزشكار را كم كند. جسم تيرانداز در مسابقه است، اما نمي‌تواند روح و فكرش را متمركز كند. من نمي‌دانم لازلو چه كار مي‌كرد كه دختر من با اين همه استرس در فينال شليك كرد. حضور لازلو در تيم ‌ملي ضربه زيادي به الهه زد. تيراندازان نزديك به 50 روز در هانوفر تمرين داشتند كه اصلا نيازي نبود. اين همه مدت الهه را از فرزند و خانواده‌ دور كردند و او از نظر روحي به هم ريخته شد. تيراندازي در رشته تفنگ فقط نياز به ساچمه دارد. وقتي در ايران هم ساچمه خوب است و هم سالن استاندارد داريم پس چه نيازي است كه به هانوفر بروند. به جاي اينكه تيراندازان را 50 روز به هانوفر ببرند بايد در مسابقات شركت مي‌كردند. بايد مسابقات سه الي چهار روزه را براي تيراندازان در نظر مي‌گرفتند، زيرا مسابقه دادن خيلي متفاوت است و در شرايط مسابقه قرار گرفتن است كه ورزشكار را آماده مي‌كند. بسياري از سفرها به رويدادهاي جهاني و تورنمنت‌ها لغو شد و دليل اين مساله را مشكلات مالي مي‌دانستند، اما به يك باره 50 روز در هانوفر مي‌مانند و كلي پول هزينه مي‌كنند! حالا نيز تيم را به مسابقات جام جهاني جوانان گابالا اعزام نخواهند كرد و مي‌گويند كه فدراسيون پول ندارد! كارشناس تيراندازي با بيان اينكه مديريت بسيار ضعيف بوده، اذعان‌ كرد: مديريت ضعيف باعث مي‌شود كه دود اشتباه‌ها به چشم ورزشكاران برود. ما دو نماينده در تفنگ بادي داشتيم كه هر‌دوي آنها بايد به فينال مي‌رسيدند، چون شايسته مدال هستند، اما با تمريناتي كه آنها داشتند همين كه به فينال رسيدند جاي شكرش باقي است. قطعا من و الهه از نتيجه‌ كسب‌شده راضي نيستيم، زيرا اگر الهه راضي بود آن طور اشك نمي‌ريخت و ناراحت نمي‌شد. اگر اوضاع تيراندازي امروز بهتر از اين بود، مطمئنا ديروز الهه مدال مي‌گرفت. مشكل از لازلو مربي تيم ‌ملي است كه در اين مدت الهه را نابود كرد. الهه اگر خودش تمرين مي‌كرد شايد حالا نخستين مدال‌آور المپيك در بخش بانوان بود. الهه مدت‌ها دوري فرزندش را تحمل كرد و حقش اين نبود. احمدي با بيان اينكه نمي‌دانم چرا سلاح الهه را در روزهاي نزديك به المپيك تغيير داده‌اند، گفت: نزديك به دو هفته‌ مانده به المپيك بخشي از سلاح الهه را تغيير دادند كه روي عملكرد او بسيار تاثيرگذار بود و تير زدن را براي او سخت كرد. نمي‌دانم چرا لازلو از خودش تصميم گرفت كه اين كار را كند. انتقاد بر او زياد وارد است و بايد از تيم ‌ملي كنار رود. وزارت ورزش و جوانان بايد عملكرد تيراندازي را زيرنظر بگيرد و ببيند كه تيراندازان مي‌توانند بهتر از اين باشند. اگر از آنها خوب حمايت شود، مي‌توانند قطعا مدال المپيك بگيرند.
لوزانو هم مجبور به انتقاد شد
سرمربي تيم ملي واليبال ايران قبل از بازي ايران و آرژانتين از اينكه كميته ملي المپيك تنها دو دست لباس به واليباليست‌ها داده انتقاد كرد و خواستار استفاده از گرمكن‌هاي قبلي‌شان شد! رائول لوزانو گفت: در روزهايي كه به برزيل سفر كرديم تمرين‌هاي خوبي را پشت سر گذاشتيم و حالا زمان آن رسيده است كه آمادگي ذهني خودمان را در تيم پياده كنيم. اميدوارم مشكلاتي كه در سازماندهي به وجود آمده است به كار تيم ملي واليبال لطمه نزند. كميته ملي المپيك به ما اعلام كرده از لباس‌هاي معمول خود استفاده نكنيم و بايد با لباس‌هاي آبي كاروان در مسابقه‌ها حاضر باشيم و اين درحالي است كه فقط دو دست لباس به ما تحويل داده‌اند. با توجه به اينكه هر روز دو جلسه تمرين داريم، اين لباس‌ها هر روز بايد شسته شود و مجبور هستيم در صف‌هاي طولاني خشك‌شويي بمانيم. بايد چند دست لباس ديگر به ما تحويل دهند يا اجازه دهند از لباس‌هاي خودمان استفاده كنيم. ما يك تيم هستيم و نام ما تيم ملي ايران است. وقتي نام تيم ملي ايران را مي‌آوريد به اين معناست كه بايد به همه اعضا احترام گذاشته و به آنها لباس داده شود و حداقل اگر نمي‌توانند در رژه شركت كنند، در جايگاه تماشاگران حضور داشته باشند. نه اينكه در خصوص حضور نفرات محدوديت قايل شوند و چهار نفر از كادر اجرايي فدراسيون‌ها در مراسم رژه حاضر شوند. حداقل مي‌توانستند بگويند فقط بازيكنان در اين مراسم باشند. تنها تيم واليبال حاضر در المپيك هستيم كه آناليزور آن آي دي كارت مسابقه‌ها را ندارد. تيم ملي واليبال ايران تنها رشته تيمي اين كشور در بازي‌هاي المپيك است. اگر‌
آي دي كارت آناليزور ما فراهم نشود با مشكل جدي مواجه مي‌شويم.
از پنج روز پيش قرار بود اين مشكل حل شود اما هنوز اين اتفاق رخ نداده است. اصلا نمي‌توانم اين مسائل را متوجه شوم اما مي‌دانم كه تنها تيم بدون آناليزور در اين مسابقه‌ها هستيم و دوست دارم يك نفر از مسوولان كميته ملي المپيك علت اين مشكل را برايم توضيح بدهد. در حالي كه ديگر تيم‌ها اين مشكل را ندارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون