• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3603 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ مرداد

دو ناظر اصولگرا به شوراي نظارت بر صدا و سيما رفتند

گروه سياسي| سريال موفقيت‌هاي فراكسيون اميد در انتخاب نمايندگان ناظر در مجامع و شوراها ديروز با يك وقفه مواجه شد تا نمايندگان ناظر در شوراي نظارت بر صدا و سيما فراكسيون اميدي نباشند. ديروز صحن مجلس چهره آرامي داشت و از آن لابي‌گري‌هاي چندين‌نفره فراكسيون اميد هم چندان خبري نبود. شايد همين هم موجب شد تا احمد مازني و مهدي شيخ هر دو نمايندگان تهران به ترتيب با 94 و 32 راي از حضور در شوراي نظارت بر صدا و سيما بازمانند. رقباي آنها سيداحسان قاضي‌زاده هاشمي نماينده فريمان با 121 راي و غلامرضا كاتب نماينده گرمسار با 104 راي از مجموع 213 راي راهي اين شورا شدند تا يك بار ديگر راي غير فراكسيوني اعضاي فراكسيون اميد اين فراكسيون را در هدف‌گيري خودش ناكام بگذارد. راي غيرفراكسيوني موضوعي بود كه سه عضو فراكسيون اميد هم در پاسخ به چرايي پيروزي رقباي كانديداهاي فراكسيون اميد به آن اشاره كردند. اما گذشته از اين به نظر مي‌رسد اعضاي فراكسيون مستقلين هم در زمين فراكسيون ولايت بازي كرده‌اند تا نماينده‌اي از جبهه پايداري بيشترين راي را به خود اختصاص دهد.


درباره نتايج انتخابات نمايندگان ناظر بر شوراي نظارت بر صدا و سيما بايد بگويم كه از همان ابتدا در كميسيون فرهنگي 4 نفر از گزينه‌هاي فراكسيون اميد كانديدا شدند كه مي‌توانستند با هم تفاهم كنند و تبديل به دو نفر شوند.

اما لجبازي كردند و بر ماندن اصرار كردند. در مواردي كه ناهماهنگي پيش بيايد از هر فراكسيوني هم كه باشد اين اتفاقات پيش مي‌آيد و در خدمت كسي قرار مي‌گيرد كه از اين فرصت بهره مي‌برد. مثلا در اين مورد آقاي قاضي‌زاده فقط 64 تك راي داشت.

بنابراين در اين قبيل راي‌گيري‌ها علاوه بر كار تشكيلاتي كارهاي فردي هم بسيار مهم است. در مورد آقاي كاتب تلاش‌هاي فردي ايشان تاثير زيادي در راي‌آوري‌اش داشت. به‌طور كلي من معتقد هستم تلاش‌هاي فردي در اين مجلس خيلي نتيجه بخش‌تر است.


فكر مي‌كنم در وهله نخست دوستان ما در فراكسيون اميد خيلي لابي‌گري بلد نيستند و هنوز نمي‌توانند آن‌طور كه بايد وارد فاز جمع‌آوري راي شوند. من معتقدم كه ما به انسجام بيشتر و به همراهي و همدلي و كار كردن براي هم و رايزني كردن براي هم نياز داريم تا در صحنه‌هاي راي‌گيري اينچنيني گزينه‌هاي ما موفق شوند. اينكه يكي از گزينه‌هاي ما تنها در وهله اول 34 راي آورده نشان‌دهنده اين است كه آن‌طور كه بايد در ميان فراكسيون اميد همدلي وجود ندارد. اين نشان مي‌دهد يك سري از اعضاي فراكسيون راي ندادند و برخي ديگر از آنها هم غير فراكسيوني راي دادند. جاي نقد وجود دارد و من اين نقد را مي‌پذيرم. اما حتما به مرور زمان اين ايرادات را اصلاح مي‌كنيم. درباره بحث كنار كشيدن يكي از گزينه‌هاي فراكسيون اميد هم بايد بگويم كه چنين بحثي مطرح نبود. در جلسه‌اي كه ديروز صبح داشتيم مبنا اين بود كه هر دو گزينه بمانند و حضور داشته باشند.


برخي اعضاي فراكسيون اميد تلاش خود را براي راي آوردن بنده و آقاي شيخ كردند. البته نظر من اين بود كه بين من و آقاي شيخ يك نفر باقي بماند و كتبا هم انصراف خودم را به دكتر عارف اعلام كردم و چند بار هم با ايشان و بعضي از اعضاي فراكسيون صحبت كردم تا يك نفر از ما باقي بماند تا كار بهتر پيش برود و ما به نتيجه برسيم. اما عارف و شوراي مركزي فراكسيون سه بار در جلسه موضوع انصراف من را مطرح كردند و بعد از بررسي و راي‌گيري نظر فراكسيون اين بود كه من انصراف ندهم و هر دو نفر ما در ميدان باقي بمانيم. اين ميزان آرا نشان مي‌دهد كه اگر يكي از ما دو نفر كنار مي‌رفت يكي از ما مي‌توانست امروز راي بياورد. بايد يادمان باشد كه هم نمايندگاني كه كانديدا مي‌شوند و هم كساني كه راي مي‌دهند بايد فراكسيوني عمل كنند و جايي هم كه قرار شد ائتلافي انجام شود به ائتلاف پايبند بمانند. در اين مورد متاسفانه فراكسيوني راي داده نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون