• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3605 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۳۱ مرداد

سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به تور امريكاي لاتين محمدجواد ظريف:

امروز ايران مي‌تواند دوستان سياسي و شركاي تجاري‌اش را خود انتخاب كند

 بهرام قاسمي، سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اينكه سفر ظريف به امريكاي لاتين در راستاي عمل به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است، گفت: نگاه متوازن به همه كشورها و مناطق جغرافيايي در دستور كار وزارت امور خارجه قرار دارد.
سخنگوي وزارت امور خارجه، سفر وزير امور خارجه كشورمان به 6 كشور امريكاي لاتين را در چارچوب تقويت روابط سياسي و اقتصادي با اين كشورها ارزيابي كرد و افزود: وزارت امور خارجه به لحاظ راهبردي معتقد به نگاه متوازن به همه كشورها و مناطق جغرافيايي در سياست خارجي است و در كنار تقويت روابط با همسايگان و كشورهاي اسلامي كه همواره از اولويت‌هاي سياست خارجي كشورمان بوده، توسعه همه‌جانبه مناسبات با كشورهاي امريكاي لاتين و آفريقايي نيز هميشه در دستوركار سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران قرار داشته است.
وي افزود: در فضاي مثبت ايجاد شده پس از توافق هسته‌اي ظرف يك سال گذشته و با چشم‌انداز روشني كه پيش روي ملت ايران قرار دارد، كارآفرينان و شركت‌هاي ايراني مي‌توانند از حداكثر ظرفيت‌هاي فني، مهندسي، مالي، تجاري و توليدي خود در خارج از كشور استفاده كنند كه حضور ده‌ها شركت ايراني در سفرهاي دوره‌اي وزير امور خارجه به مناطق مختلف جهان از جمله آسيا، آفريقا و سفر آتي به امريكاي لاتين در همين چارچوب و در راستاي صدور خدمات فني - مهندسي و ترويج صادرات غيرنفتي به عنوان اهداف اقتصاد مقاومتي است. بهرام قاسمي در ادامه افزود: امروزه نمي‌توان ابعاد مختلف ديپلماسي و مولفه‌هاي گوناگون يك سياست خارجي موفق را از يكديگر تفكيك كرد. امروزه اقتصاد در خدمت ديپلماسي و ديپلماسي در خدمت اقتصاد هستند تا اهداف سياست خارجي كشورها را به پيش برانند. از اين رو همراهي شركت‌هاي اقتصادي و تجاري در سفر رييس دستگاه ديپلماسي در سفرهاي خارجي پيام عملي براي گسترش روابط با كشورهاي جهان است.  قاسمي با اشاره به اهميت كشورهاي امريكاي لاتين براي جمهوري اسلامي ايران به دليل قرابت‌هاي سياسي، فرهنگي و همسويي در سازمان‌ها و مجامع بين‌المللي به ويژه در جنبش عدم تعهد خاطرنشان كرد: امروزه جمهوري اسلامي ايران در موقعيتي است كه مي‌تواند دوستان سياسي و شركاي تجاري‌اش را خود انتخاب كند و ناگزير به همكاري با كشور يا منطقه خاصي در جهان نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون