• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3605 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۳۱ مرداد

پاي آدم‌هاي مشهور و ورزشكاران به دادگاه‌ها باز شده است

تعرض خواننده به دختر 16 ساله

اعتماد| پرونده تعرض يك خواننده به دختري 16 ساله در حالي در دادگاه كيفري تهران تحت رسيدگي است كه پيش از اين نيز نام برخي فعالان حوزه‌هاي هنري و ورزشي در پرونده‌هايي نظير مرگ مشكوك و تعرض و جرايم ديگر ديده شده و صدور احكام شلاق، حبس يا تبعيد را براي آنها به دنبال داشته است. مرور تعدادي از اين پرونده‌ها در يك سال اخير نشان مي‌دهد كه در بين اين افراد، متهمان مشهوري نيز وجود دارند كه حرفه‌شان از بازيگر و خواننده تا ورزشكار را شامل شده و گاه تا آنجا پيش رفته كه چندي پيش، حضور يكي از ورزشكاران مشهور كشور در المپيك ريو را با حرف و حديث‌هايي روبه‌رو كرده بود. اين همه در حالي است كه جوانان در انتخابي هميشگي، هنرمندان و ورزشكاران را به عنوان الگوهاي خود انتخاب مي‌كنند و راه رسيدن به اهداف خود را در سرمشق گرفتن از آنها مي‌بينند. حال سوال اين است كه ارتكاب اين افراد به جرايمي چون تعرض و... چه ميزان خدشه به تصوير ذهني جوانان از الگوهاي خود وارد خواهد كرد؟
تعرض خواننده به هنرجو
شاكي تازه‌ترين پرونده‌اي كه در آن يك خواننده به تعرض متهم شده، دختري نوجوان است كه پرونده‌اش در شعبه پنجم دادگاه كيفري استان تهران در حال رسيدگي است. او چندي پيش با ديدن پوستر كلاس‌هاي آموزشي متهم (خواننده) روي ديوار خياباني در منطقه هروي تهران به سمت او كشيده شد اما پس از مدتي با مراجعه به كلانتري پرده از وقوع تعرض به خود برداشت. با ثبت شكايت او متهم به جرم تعرض دستگير و قرار وثيقه 300 ميليون توماني برايش صادر شد. هنوز از جزييات پرونده، اينكه آيا متهم به جرم خود اعتراف كرده يا پزشكي قانوني وقوع تعرض را تاييد يا رد كرده، به دليل غيرعلني بودن جلسه رسيدگي به پرونده اطلاعات زيادي در دست نيست اما مرور پرونده‌هاي مشابه مي‌تواند، شمايي كلي از اين قبيل پرونده‌ها در اختيار قرار دهد.
تبعيد و شلاق براي ورزشكار المپيك
ارديبهشت پارسال بود كه خبر تعرض يكي از ورزشكاران دارنده مدال المپيك به دختري جوان در صدر اخبار حادثه رسانه‌هاي كشور جاي گرفت. شاكي پرونده در دادگاه گفته بود: «سه سال قبل با متهم آشنا شدم و او به من قول ازدواج داد اما به بهانه‌هاي مختلف خواستگاري را به تعويق مي‌انداخت تا اينكه پس از مدتي به من پيشنهاد داد كه به جشن تولد يكي از دوستانش بروم. آنجا مرا با شربت بيهوش كرد و وقتي به هوش آمدم متوجه شدم من را مورد آزار و اذيت قرار داده و در اين مدت به بهانه ازدواج فريبم داده است.» هرچند ورزشكار مشهور اتهام خود را انكار كرد اما قضات او را به شلاق و تبعيد محكوم كردند. در حالي كه كمتر از دو سال از حضورش در المپيك ريو زمان باقي مانده و احكام صادره او را با مشكلاتي روبه‌رو كرده بود. آن زمان وكيل متهم مدعي شد كه موكلش هيچ مشكلي براي خروج از كشور و شركت در المپيك 2016 ندارد و علاوه بر وثيقه‌اي كه گذاشته ضامن هم معرفي كرده است.
مرگ فوتباليست با مصرف الكل
فوتباليست 31 ساله سابق باشگاه پرسپوليس تهران، فرد مشهور ديگري است كه علت فوت ناگهاني‌اش، نام او را پس از مدتي افول، بار ديگر بر زبان‌ها انداخت. سخنگوي قوه‌قضاييه در حالي علت مرگ او را «مصرف الكل و مواد» اعلام كرد كه پيش از آن نيز بارها از وجود اين بحران در فوتباليست‌هاي ايراني اخباري رسانه‌اي شده بود. محسني اژه‌اي گفت: «پس از فوت اين فوتباليست، پرونده‌اي تشكيل شد و پزشكي قانوني پس از بررسي‌ها، علت فوت را «مصرف مواد و الكل» اعلام و فرضيه خودكشي را رد كرد.» اين فوتباليست 33 فروردين امسال در خانه شخصي‌اش دچار ايست قلبي شد و پس از انتقال به بيمارستان تجريش جان سپرد.
كشف جسد برادرزاده كمدين سرشناس
جسد برادرزاده يكي از بازيگران سرشناس كمدي كشور، شامگاه پنجشنبه گذشته در حالي در خانه‌اش پيدا شد كه پزشكي قانوني علت احتمالي مرگ او را «مصرف بيش از حد مشروبات الكلي» اعلام كرده است.
متوفي مردي 30 ساله است كه از چند ماه پيش در خانه مجردي‌اش در منطقه ولنجك تهران زندگي مي‌كرد. در روز حادثه، خانواده متوفي بارها با گوشي او تماس گرفته بودند اما وقتي با پاسخي روبه‌رو نشدند، به خانه رفته و با جسدش مواجه شدند. پليس پايتخت تحقيقات خود را براي كشف علت نهايي مرگ آغاز كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون