• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3606 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱ شهريور

دكتر محمد علي نجفي، استاندار گيلان:

در فعال‌سازي واحد‌هاي راكد صنعتي و صادرات محصولات توليدي توفيقات خوبي در منطقه آزاد انزلي حاصل شده است

 دكتر محمد علي نجفي استاندار گيلان و مهندس مسرور رييس هيات مديره و مديرعامل سازمان به مناسبت روز حمايت از صنايع كوچك از تعدادي از واحدهاي صنعتي راكد و نيمه‌فعال شهرك صنعتي شماره يك منطقه آزاد انزلي كه در دولت تدبير و اميد فعال‌سازي و احيا شدند بازديد كردند.بنا بر  اين گزارش درجريان اين بازديد توليدكنندگان به بيان مسائل و مشكلاتشان پرداختند و استاندار گيلان با اشاره به رشد صادرات منطقه آزاد انزلي در دولت تدبير و اميد اظهار داشت: در دوران فعاليت دولت يازدهم ميزان صادرات واحدهاي توليدي مستقر در شهرك صنعتي منطقه آزاد انزلي از ۴۴۰ هزار دلار به ۴۲ ميليون دلار افزايش يافته است. وي با ابراز خرسندي ازدرايت صورت گرفته از سوي سازمان منطقه آزاد انزلي براي احياي ۴۰ واحد صنعتي در اين منطقه اظهار داشت: در فعال‌سازي واحد‌هاي راكد صنعتي و بخش صادرات محصولات توليدي توفيقات خوبي در منطقه آزاد انزلي حاصل شد.  
دكتر نجفي با اشاره به مصوبات كارگروه رفع موانع توليد اظهار داشت: در زمينه تامين مالي بنگاه‌هاي توليدي كوچك، متوسط و طرح‌هاي نيمه تمام با پيشرفت بالاي۶۰درصد در راستاي اقتصادمقاومتي بيش از ۵۴ فقره تسهيلات با مبلغي بالغ بر ۵۳۳ ميليارد ريال به واحدهاي توليدي پرداخت شد. نماينده عالي دولت در گيلان با بيان اينكه استان گيلان موفق گرديد در بخش اعطاي تسهيلات به واحدهاي توليدي مقام نخست و در تعداد پروژه‌ها جايگاه دوم كشوري را به خود اختصاص دهد افزود: دولت كمر همت را بسته تا مشكلات را در اين بخش حل كند. استاندار گيلان از حل ۶۳۵ مورد از مشكلات واحدهاي توليدي در كارگروه رفع موانع توليد خبر داد و افزود: از اين تعداد مشكلات ۳۲۲ مورد در بخش بانكي، ۲۲۹ مورد مشكل با ساير ادارات در خصوص زيرساختهاي زيربنايي نظير آب، برق و گاز، ۳۷ مورد در بخش تامين اجتماعي و ۴۷ مورد در بخش امور مالياتي بود. وي افزود: ۱۰۰ واحد راكد و نيمه‌فعال صنايع كوچك و متوسط در دولت تدبير و اميد در گيلان احياء شد و به چرخه توليد برگشت.
دكتر نجفي بر ضرورت ارتباط هر چه بيشتر واحدهاي شهرستاني ادارات با مراكز خود در استان‌ها تاكيد كرد و افزود: با شكل‌گيري ستاد تسهيل و رفع موانع توليد در استان توفيقات خوبي را در طي اين ۳ سال شاهد هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون