• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3606 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱ شهريور

عدد نوشت

واگذاري سهام دولتي

از ابتداي امسال تاكنون بالغ بر ۱۶۹۸ ميليارد ريال سهم دولتي واگذار شده است. از ابتداي امسال تاكنون در مدت 5 ماه، بالغ بر يك هزار و 698ميليارد ريال سهم دولتي توسط سازمان خصوصي سازي واگذار شده كه از اين ميزان، 1620ميليارد ريال در بورس، 64 ميليارد ريال در فرابورس و 14 ميليارد ريال از طريق مزايده به فروش رسيده است. همچنين از يك هزار و 698ميليارد ريال سهم دولتي واگذار شده در اين مدت، 1550 ميليارد ريال به صورت بلوكي، 75ميليارد ريال به صورت تدريجي و 73 ميليارد ريال به صورت ترجيحي واگذار شده است. افزون بر اين؛ از اين ميزان واگذاري، 1575ميليارد ريال مربوط به شركت‌هاي گروه يك ماده دو قانون اصل 44 و 122ميليارد ريال مربوط به شركت‌هاي گروه دو ماده 2 اين قانون بوده است.


 افزايش قيمت مرغ

با وجود آنكه مسوولان وزارت جهاد كشاورزي سقف قيمت براي هر كيلوگرم گوشت مرغ را ۷۳۰۰ تومان اعلام كرده است، آخرين بررسي‌ها حاكي از عرضه گوشت مرغ به قيمت كيلويي بيش از ۸۰۰۰ تومان است. البته اتحاديه مرغداران در جديدترين اظهارنظر خود درباره حداكثر قيمت گوشت مرغ در بازار مصرف، قيمت ۷۶۰۰ تومان را از جانب وزارت جهاد كشاورزي اعلام كرده است. اما آخرين بررسي‌ها از بازار محصولات پروتييني نشان مي‌دهد كه هر كيلوگرم گوشت مرغ در مغازه‌هاي مركز شهر بيش از ۸۰۰۰ تومان است؛ يعني حداقل ۴۰۰ تومان گران‌تر از قيمت تعيين شده از سوي دستگاه‌هاي مربوطه. در سه ماه نخست سال جاري و تا پايان ماه رمضان، گوشت مرغ از باثبات‌ترين محصولات در بازار مواد غذايي محسوب مي‌شد و حتي در مقاطعي قيمت آن روند كاهشي هم پيدا كرد؛ به طوري كه هر كيلوگرم گوشت مرغ به طور متوسط ۵۸۰۰ تومان در مغازه‌هاي سطح شهر عرضه مي‌شد.
 
خودروهاي بي‌كيفيت

براساس جديدترين آمارهاي رسمي ۷۰ درصد خودروهاي سواري توليدي در ايران در پايين‌ترين سطح كيفي قرار دارند. گزارش ارزيابي كيفي خودروهاي توليدي در تيرماه امسال اخيرا منتشر شد. براساس اين گزارش ۷۰ درصد (معادل ۴۵ هزار و ۶۱۱ دستگاه) خودروهاي توليدي (براساس تيراژ توليد) در پايين‌ترين سطح كيفي قرار داشته و تنها يك ستاره از پنج ستاره كيفي را كسب كرده‌اند. ۲۲ درصد خودروهاي سواري توليدي در تير ماه (۱۴ هزار و ۳۷۴ دستگاه) نيز تنها دو ستاره از پنج ستاره كيفي را كسب كرده‌اند. هشت درصد (۵۵۹۷ دستگاه) خودروهاي توليدي نيز توانسته‌اند سه ستاره از پنج ستاره كيفي را كسب كنند. نكته قابل‌توجه اين است كه هيچ كدام از سواري‌هاي توليدي نتوانسته‌اند چهار يا پنج ستاره كيفي را كسب كنند. درواقع با كيفيت‌ترين سواري‌هاي توليد داخل تنها توانسته‌اند سه ستاره از پنج ستاره كيفي را كسب كنند. در روش ارزيابي كيفيت خودروهاي داخلي (آديت)، تعيين و اعلام سطح كيفي خودروها با استفاده از مدل درجه‌بندي يك تا پنج ستاره، صورت مي‌گيرد. در اين مدل يك ستاره، پايين‌ترين سطح كيفي و پنج ستاره، بالاترين سطح كيفي خودروها را نشان مي‌دهد.

تقاضا براي ترابرد ملي

علي‌اصغر عميديان، رييس رگولاتوري در مراسم بهره‌برداري تجاري از ترابردپذيري شماره‌هاي تلفن همراه با بيان اينكه طرح شماره موبايل را به مشترك وصل و از خيمه اپراتورها خارج مي‌كند، گفت: هدف ما ايجاد رقابت بين اپراتورها، ارتقاي كيفيت خدمات و احقاق حقوق مشتركان بود. اين طرح به نفع تمام اپراتورهاست و مي‌توانند به فكر جذب بازارهاي جديد باشند. وي با بيان اينكه صندوق پول براي اولين بار در سال 1997 اين طرح را اجرايي كرد، گفت: در سال 2006 عمان، 2009 تركيه و بحرين و 2010 امارات و كويت اين طرح را اجرايي كردند. معاون وزير ارتباطات با اشاره به آمار تعداد درخواست‌هاي ترابرد گفت: در حوزه خطوط دايمي و اعتباري به ترتيب 4658 و 6336 درخواست داشتيم و تعداد پورت‌هاي موفق نيز براي دايمي و اعتباري 1178 و 1872 در بازه آزمايشي بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون