• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3611 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ شهريور

فرستاده به قم

ريیس دفتر ريیس‌جمهوری با ابلاغ سلام روحاني به مراجع، از دستاوردهاي دولت گزارش داد

گروه سياسي| اين‌بار نوبت به محمد نهاونديان مي‌رسد تا در جهت تحكيم هرچه بيشتر روابط دولت با مراجع، به قم سفر كرده و طي ديدارهايي به بيان دستاوردها بپردازد. تهران و قم كه در طول عمر سه ساله دولت، همواره محل رفت و آمدهاي دولتمردان بوده، طي چند روز گذشته براي دومين بار شاهد حضور مردان كابينه است.
پس از سفر وزير ارتباطات به قم و ديدار با مراجع اين شهر، رييس دفتر رييس‌جمهور با ماموريت اعلام دستاوردهاي دولت آن هم در هفته‌اي كه به اين نام اختصاص يافته است، در بيت آيات عظام موسوي اردبيلي،وحيد خراساني، سبحاني، مكارم شيرازي و صافي گلپايگاني و همچنين نماينده آيت‌الله سيستاني حضور پيدا كرده و ضمن ابلاغ سلام رييس‌جمهوري و مسوولان دولت، گزارشي جامع از دستاوردهاي سه سال گذشته، ارايه كرد.
گزارش‌هايي كه البته با محوريت اقتصادي انجام شد، تا نهاونديان در بيان دستاوردهاي مهم اعلام كند: «بستر فعاليت اقتصادي در كشور به نحو مناسبي سامان يافته و امروز بخش خصوصي به دور از التهاب و اضطراب‌هاي گذشته مي‌تواند فعاليت اقتصادي داشته باشد».
 رييس دفتر رييس‌جمهور در اين ديدارها با برشمردن شرايط دشوار كشور در سال‌هاي پيش از آغاز فعاليت دولت يازدهم، افزود: «دولت تلاش داشته تا شرايط تورمي، بيكاري و ركود را كه در سال‌هاي گذشته رشد اقتصادي را به منفي 8/6 رسانده بود با مقاوم‌سازي اقتصاد و پيگيري و اجرايي كردن سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي با كمترين اتكا به منابع درآمد نفت، به مثبت 5 درصد در سال جاري برساند».
به گزارش ايرنا نهاونديان با اشاره به شرايط اقتصادي كشور بعد از رفع تحريم‌ها و اجرايي شدن برجام، گفت: «دولت با حفظ استقلال، مباني و اصول انقلابي نظام و از رهاورد تعامل سازنده با كشورهاي ديگر، موفق شده شرايط بين‌المللي را به نفع اهداف و مطالبات نظام و كشور نزديك كند».
رييس دفتر رييس‌جمهور همچنين در نشست جامعه مدرسين به عنوان ميهمان ويژه شركت كرد و گزارش عملكرد دولت در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي را به جامعه مدرسين ارايه و رويكرد دولت در اين زمينه‌ها را تبيين كرد. آيت‌الله غروي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اعلام اين خبر و با بيان اينكه اعضاي جامعه نظرات خود را درباره گزارش نهاونديان مطرح كردند، افزود: در زمينه بررسي مسائل فرهنگي به موضوع كنسرت‌ها نيز اشاره شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون