• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3611 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ شهريور

از آتش‌سوزي مرگبار بيمارستان تا نجات كودك 2 ساله از جنگل

اعتماد| نخستين هفته شهريور امسال با مرگ يك بيمار در حريق بيمارستان تبريز، نجات 20 نفر از شعله‌هاي آتش ساختمان مسكوني در تهران و نجات پسري 2 ساله از جنگل‌هاي فندقلوي اهر آغاز شد.
  ‌ امدادگران هلال احمر پس از هفت ساعت جست‌وجو موفق شدند پسر 2 ساله‌اي كه در جنگل‌هاي فندقلوي اهر گم شده بود را نجات دهند. كودك گمشده، شامگاه جمعه با برادر بزرگ‌ترش همراه گله رفته بود اما در ميانه راه و به دليل خستگي، قصد داشت به تنهايي به خانه برگردد كه در تاريكي شب گم شد. سرانجام پس از 7 ساعت جست‌وجو در شعاع دو كيلومتري، پسر 2 ساله  را در حالي كه از ترس حيوانات وحشي در زير تخته سنگي پناه برده بود، در سلامت كامل پيدا كردند.
  ‌ شعله‌هاي آتشي كه بامداد ديروز، بيمارستان اعصاب و روان «رازي» تبريز را در محاصره خود گرفته بود، يك كشته و 39 مصدوم (35 بيمار و 4 آتش‌نشان) برجاي گذاشت. معاون عمليات آتش‌نشاني تبريز ساعت وقوع آن را 1:37 اعلام كرد و به ايرنا گفت: «جانباخته حادثه، پس از حضور آتش‌نشانان به محل امن منتقل شد اما به دليل شدت آسيب و بيماري جان باخت. 35 بيمار هم به دليل شدت دود غليظ دچار صدمه شدند كه حال‌شان مساعد است.» ستاري وسعت آتش را محدود دانست و علت مرگ يكي از بيماران را «دود غليظ و فضاي محدود» اعلام كرد. علت حادثه در دست بررسي اعلام شده است.
  آتش‌نشانان پايتخت، 20 ساكن آپارتماني مسكوني در سعادت‌آباد تهران را از حريق گسترده نجات دادند. آتش كه ساعت 3 بامداد، وقتي بيشتر ساكنان آپارتمان 8 طبقه 18 واحدي خواب بودند، را براي قدرت‌نمايي انتخاب كرده بود، از واحدي 150 متري در طبقه اول كه به عنوان انباري استفاده مي‌شد، شروع شده و دودي بسيار غليظ ايجاد كرده بود.  

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون