• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3617 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۴ شهريور

محسن رضایی:

دلیل خروجم از سپاه احساس خطر در اقتصاد بود

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار كرد: دليل خروجم از سپاه، احساس خطر در عرصه اقتصاد بود اما دو سال پيش با ديدن تهديدات منطقه‌اي از جمله در سوريه و پيشروي‌هاي داعش از مقام معظم رهبري كسب اجازه كردم كه با اين لباس در سال‌هاي آخر عمرم در كنار آقا باشم. به گزارش ايسنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات محسن رضايي در جمع دانشجويان بسيجي استان فارس به شرح زير است:
   جهاد و جنگ به ميدان اقتصاد كشيده شده است. اقتصاد جنگ بزرگي است كه به داخل ايران آمده است. ما همچنان در تحريم هستيم و بانك‌هاي جهاني زير بار معاملات ارزي با ايران نمي‌روند. در اين موضوع راهكار ما اقتصاد مقاومتي است اما معنايش فقط ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي نيست. شغل خيلي مهم است. ما بايد فقر و بيكاري را بيرون كنيم اما به چه شكلي؟ ما به دنبال يك نهضت اقتصادي هستيم. چگونه ما سرزمين‌هاي خودمان را در دفاع مقدس با يك نهضت آزاد كرديم، در اقتصاد هم بايد يك نهضت داشته باشيم. اقتصاد مقاومتي بايد سبك زندگي، الگوي مصرف و توليد ثروت را حل كند. اقتصاد مقاومتي نهضتي فرهنگي است، هم اجتماعي و هم اقتصادي و سياسي است.
   ‌ اقتصاد مقاومتي در خود دولت و دولت در اقتصاد مقاومتي مهم است. درآمدها و هزينه‌هاي دولت و شركت‌هاي وابسته به دولت و بخشي از خدمات دولت به مردم بايد در چارچوب اقتصاد مقاومتي باشد. دولت خودش را بايد در اين چارچوب اصلاح كند. دولت در اقتصاد مقاومتي جامعه هم بايد فعاليت داشته باشد تا كسب و كار مردم و صنعتگران و كشاورزان اصلاح شود. رفتار بانك‌ها و بازارسرمايه در اين بخش قابل تحليل است. بخش سوم، تجارت ما با خارج است. تنوع تجارت در واردات و صادرات مهم است. بايد به دنبال توازن تجاري باشيم و در صورت فشارهاي ظالمانه در محدود‌سازي تجارت واقتصاد ما، بايد تهاجم تجاري را مد نظر قرار بدهيم. مديريت جهادي و فرهنگ‌سازي براي وارد كردن مردم به چرخه توليد با خلاقيت ابعاد ديگر اقتصاد مقاومتي است.
   ‌ احمد متوسليان به عنوان فرمانده لشكر 27 حضرت رسول به لبنان اعزام شد و در جاده بعلبك به همراه سه ديپلمات ايراني اسير شد و تاكنون اسراييل و امريكا در مورد اين عزيزان اطلاعاتي نداده‌اند و زير بار نمي‌روند. اخيرا اطلاعاتي به دست آمده و اميدواريم سرنخ‌ها به جايي برسد. نسبت به گذشته اميدوارتر شديم. در همه دوره‌هاي سپاه و حزب‌الله و سپاه قدس فعاليت‌هايي براي پيگيري اين عزيزان بوده و انجام شده است.
   ما چهار برجام داريم. برجامي كه امريكايي‌ها در كشور خود تصويب كردند، برجامي كه شوراي امنيت ملي ما تصويب كرده و برجامي كه نمايندگان در مجلس راي دادند و برجامي كه رهبري با بيان شروطي پذيرفتند. سه برجام اول مورد قبول ما نيست. ما آنچه مقام معظم رهبري مصوب كردند و در آن شروط و ملاحظات را بيان داشتند را مد نظر قرار مي‌دهيم. از جمله اينكه امريكايي‌ها به تعهدات‌شان عمل كنند و نقض نكنند. الان امريكايي‌ها در موارد مختلف به تعهدات‌شان عمل نكرده‌اند و در دو مورد نقض برجام داشته‌اند. كميته نظارت بايد فشار بياورد. افكار عمومي هم بايد مطالبه كنند تا برجام به درستي اجرا شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون