• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3618 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۵ شهريور

غلامعلي جعفرزاده، نماينده رشت در گفت‌وگو با «اعتماد»:

اصولگرايان به دنبال توافق با حسن روحاني هستند

گروه سياسي
غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي، نماينده رشت و عضو فراكسيون مستقلين مجلس است. او در گفت‌وگويي كوتاه به سه سوال انتخاباتي «اعتماد» پاسخ داده است.  
اخيرا در جريان جلسات انتخاباتي اصولگرايان، آيات موحدي كرماني و يزدي ديداري با هم داشتند كه آيت‌الله مصباح غايب آن ديدار بوده است. با توجه به اين موضوع فكر مي‌كنيد اصولگرايان درانتخابات آينده باز هم جزيره‌اي عمل حواهند كرد؟
من الان نمي‌دانم اصولگرايان در انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده دقيقا چه خواهند كرد. اما آنچه كه قطعا مي‌توان گفت اين است كه آنها فعلا نتوانستند كانديدايي براي اين انتخابات توليد كنند. آن هم كانديدايي كه توان رقابت با آقاي روحاني را داشته باشد.  واقعيت اين است كه احمدي‌نژاد هم به دل اصولگرايان نمي‌چسبد. چون او سركشي‌هايي دارد كه اصولگرايان در مواجهه با آن نمي‌دانند بايد چه رفتاري داشته باشند. اصولگرايان هنوز از ياد نبرده‌اند كه احمدي‌نژاد در چهار سال دوم دوران رياست‌جمهوري‌اش واقعا براي آنها دردسر شده بود. او در واقع آب دهن سربالا براي اصولگراياني بود كه هم از او حمايت كرده بودند و هم در مواجهه با دردسرآفريني‌هاي احمدي‌نژاد نمي‌توانستند رفتارهاي او را براي خودشان توجيه كنند. من حتي از تعدادي از بزرگان اصولگرا شنيدم كه در يك سال پاياني كار احمدي‌نژاد مي‌گفتند اين يك سال آخر فقط او را تحمل مي‌كنيم تا دوران رياست‌جمهوري‌اش تمام شود. بنا براين امكان ندارد آنها دوباره حاضر به ريسك در اين باره بشوند. اطلاع دارم در حال حاضر اصولگرايان به دنبال اين هستند كه به نحوي با حسن روحاني به توافق برسند. حالا اين به تصميم روحاني بر مي‌گردد كه بخواهد اصولگرايان را داشته باشد يا اصلاح‌طلبان را. يا اينكه با هنرمندي بخواهد هر دوي اين طيف را براي خودش حفظ كند.
فراكسيون مستقلين در اين بين چه موضع انتخاباتي خواهد داشت؟
اساسا فراكسيون‌ها كاركرد و اثربخشي داخلي دارند. اين اشتباه است كه فكر كنيم جريان‌هاي سياسي به فراكسيون‌ها خط مي‌دهند يا آنها بر جريان‌هاي سياسي بيرون از مجلس تاثير خواهند داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون