• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3619 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ شهريور

كاهش سقف وام بانكي كارمندان در سكوت


طي بخشنامه‌اي كه در رابطه با نحوه تسهيلات‌دهي به كاركنان و مديران عامل بانك‌ها تنظيم و به زودي به شبكه بانكي ابلاغ خواهد شد، سقف مجموعه تسهيلاتي كه يك كارمند بانك مي‌تواند در طول دوران خدمت خود دريافت كند به ۲۵۰ ميليون تومان كاهش يافت.
 آن‌طور كه منابع آگاه بانكي به ايسنا اعلام كرده‌اند، در دستورالعملي كه براي محدود كردن تسهيلات‌دهي به مديران و كاركنان بانك‌ها تنظيم شده و به زودي به مرحله اجرا در خواهد آمد، سقف تسهيلاتي كه يك بانك مي‌تواند به مديران و كاركنان خود پرداخت كند در ابتدا ۲۵۲ ميليون تومان تعيين شده بود كه در نهايت تصميم‌گيري شد اين رقم به ۲۵۰ ميليون تومان كاهش يابد. اين در حالي است كه پيش از اين سقفي براي تسهيلات‌دهي وجود نداشت و در چند حوزه از جمله مسكن، جعاله، خودرو و... امكان دريافت تسهيلات از سوي كاركنان بانك‌ها وجود داشت. در عين حال كه قرار است سود پرداختي به مجموعه اين تسهيلات حدود ۱۰ درصد باشد و اين در حالي است كه پيش‌تر كاركنان بانك‌ها تسهيلات را با سود هفت درصد و از منابع قرض‌الحسنه دريافت مي‌كردند. در شرايط موجود كه منابع قابل پرداخت به كاركنان و مديران بانك‌ها تا ۲۵۰ ميليون تومان كاهش يافته، از اين پس كاركناني كه قرار است تسهيلات جديد دريافت كنند بايد تمامي وام‌هاي دريافتي‌شان از ابتداي خدمت مورد محاسبه قرار گرفته و مازاد آن تا سقف ۲۵۰ ميليون تومان قابل پرداخت است.
تغيير در نحوه تسهيلات‌دهي به كاركنان بانك‌ها در حالي اعمال شده كه چندي پيش فرشاد حيدري- معاون نظارت بانك مركزي- اعلام كرده بود كه طبق مقررات جديد، پرداخت تسهيلات به كاركنان بانك‌ها از محل منابع قرض‌الحسنه ممنوع شده است و بانك‌ها موظفند هرگونه تسهيلاتي به كاركنان خود را از محل منابع داخلي خود بپردازند. به دنبال اين موضوع اخيرا نيز مديرعامل بانك مسكن اعلام كرد كه به دنبال تصميم‌گيري براي ساماندهي حقوق و مزاياي كاركنان، طي جلساتي كه بين بانك مركزي، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه برگزار شده تصميم گرفته شد كه مقررات جديدي تنظيم و بر اساس آن تسهيلات‌دهي به كاركنان بانك‌ها تا حدي ساماندهي شود. بت‌شكن گفته بود كه اين دستورالعمل به زودي در شوراي هماهنگي بانك‌ها نهايي و به شبكه بانكي ابلاغ مي‌شود.
اين ماجرا به دنبال ماجراي فيش‌هاي حقوقي مديران عامل بانك‌ها و همچنين انتقادات نسبت به پرداخت حدود ۲۵ درصدي منابع قرض‌الحسنه بانك‌ها به كاركنان خود در قالب تسهيلات مختلف اتفاق افتاده است. اين در حالي است كه در مدت اخير كاركنان بانك‌ها اعلام كرده بودند كه تسهيلات‌گيري و بخش زيادي از مزاياي آنها با كندي و حتي توقف در پرداخت همراه شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون