• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3623 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ شهريور

معاون اول رييس‌جمهور:

درباره واگذاري املاك نجومي از وزير كشور گزارش خواستم

اگرچه بر سر فيش‌هاي حقوقي جنجال بسياري به پا شد اما به نظر مي‌رسد سر دولتمردان و هوادارانش بالاست و اين به خاطر اقدامات و واكنش‌هاي به موقع دولت و حاميان سياسي‌اش است. از همين‌رو است كه جهانگيري در بوشهر فرصت را غنيمت شمرد و گفت: در بحث فيش‌هاي حقوقي، قوه مجريه تنها قوه‌اي بود كه در اين زمينه برخورد كرد و مهم‌ترين كار دولت تشكيل شوراي حقوق و دستمزد و گذاشتن سقف براي پرداخت‌ها در همه سطوح است. همه اينها در حالي است كه اصولگرايان در مقابل ماجراي املاك نجومي تنها سياستي كه پيش روي خودشان نهادند سكوت بود تا بسياري به نگاه جناحي آنها در مبارزه با فساد انتقاد كنند. اكنون ديگر با چنين اتفاقاتي بسياري با خيال آسوده‌تري مي‌گويند ماجراي فيش‌هاي حقوقي نه از سر مبارزه با تخلف و فساد كه يك ماجراي كاملا سياسي بود و همين موضوع سبب شد تا جهانگيري در نشست شوراي اداري استان بوشهر اينگونه با طعنه سخن بگويد و تاكيد كند: هم در موضوع حقوق‌ها و هم در مباحث مطرح شده درباره فساد در شهرداري سريعاً پيگيري كرده و از نهادهاي مرتبط نظير وزير كشور گزارش خواستم و از دبيرخانه ستاد مبارزه با مفاسد موضوعات را پيگيري مي‌كنم و از تخلفات گذشت نخواهيم كرد و گزارش‌ها را به رهبر معظم انقلاب خواهيم داد و در دولت نيز پيگيري خواهيم كرد. به گزارش ايرنا معاون اول رييس‌جمهور يادآورشد: باتوجه به بررسي فيش حقوقي 2 هزارو 500 مدير تنها 2 درصد از اين شمار حقوق‌هاي نامتعارف دريافت كرده‌اند كه اين تعداد نبايد عملكرد 98 درصد مابقي مديران را زيرسوال ببرد. وي اضافه كرد: نبايد به گونه‌اي عمل شود كه جرات تصميم‌گيري از مديران گرفته شود چرا كه الان مديران احساس مي‌كنند تهاجمي نسبت به آنها صورت مي‌گيرد البته در كشور دغدغه نسبت به فساد سيستمي كاملا درست است. جهانگيري گفت: فساد سيستمي در گذشته بوده و اكنون نيز دولت ادعا نمي‌كند فسادي وجود ندارد مهم اين است كه وقتي دولت متوجه اين امر شد عكس العمل نشان داد. جهانگيري افزود: هم در موضوع حقوق‌ها و هم در مباحث مطرح شده درباره فساد در شهرداري سريعا پيگيري كرده و از نهادهاي مرتبط نظير وزير كشور گزارش خواستم و از دبيرخانه ستاد مبارزه با مفاسد موضوعات را پيگيري مي‌كنم و از تخلفات گذشت نخواهيم كرد و گزارش‌ها را به رهبر معظم انقلاب خواهيم داد و در دولت نيز پيگيري خواهيم كرد. وي همچنين به مساله بانك دي اشاره كرد و گفت: به محض اعلام خطا در اين بانك دولت تصميم گرفت مدير آن را بركنار كند. وي گفت: دولت در پيگيري حقوق مردم كوتاه نخواهد آمد و در مساله صندوق فرهنگيان نيز كه متعلق به صدها هزار نفر از فرهنگيان كشور است اگر كسي تخلفي كرده بايد با آن برخورد شود.
ما بد عهدي طرف مقابل را مي‌شناسيم
جهانگيري با اشاره به آغاز عمليات اجرايي احداث واحدهاي جديد نيروگاه اتمي بوشهر، افزود: همه اين موفقيت‌ها در حوزه هسته‌اي نشان مي‌دهد كه فشارها و تحريم‌ها عليه ملت ايران براي اين بوده است كه مردم به مسوولان كشور فشار بياورند اما ملت ايران در پايداري و استقامت خوش درخشيدند. وي افزود: فشار دشمنان به گونه‌اي بود كه حتي ايرانيان مقيم خارج از كشور نيز از اين تحريم‌ها مستثني نبودند و به دليل اينكه ايراني بودند از گشايش حساب بانكي و برخي خدمات ديگر محروم شده بودند و دشمنان سعي داشتند آنها را نيز به صف معترضين اضافه كنند. جهانگيري با يادآوري دستاوردهاي هسته‌اي و برجام گفت: البته ما بد عهدي طرف مقابل را مي‌شناسيم اما اين توانمندي در مقامات جمهوري اسلامي ايران وجود دارد كه با پيگيري‌هاي مداوم آنها را به اجراي تعهدات وادار كند.
اعتماد مردم به دولت سرمايه اجتماعي ما است
معاون اول رييس‌جمهوري در ادامه سخنان خود به وضعيت اقتصادي كشور نيز اشاره و خاطرنشان كرد: مهم‌ترين موضوع در مقطع فعلي تحقق اقتصاد مقاومتي است و مهم‌ترين هدف‌گذاري صورت گرفته در اين زمينه اين است كه اقتصاد كشور بايد به حركت درآيد. جهانگيري گفت: خوشبختانه تا امروز اتفاقات خوبي در اين زمينه شكل گرفته و تورم تا حد قابل قبولي كنترل شده و ديگر تلاطم‌هاي لحظه‌اي در شاخص‌هاي اقتصاد كشور وجود ندارد. وي با اشاره به رشد صادرات غيرنفتي در چهار ماه نخست سال جاري و افزايش 40 درصدي ميزان تسهيلات دهي بانك‌ها افزود: مديران بانك‌هاي عامل عملكرد قابل قبولي در ماه‌هاي اخير داشته‌اند و تاكنون به هفت هزار واحد توليدي كوچك و متوسط صنعتي اعتبار پرداخت شده است. معاون اول رييس‌جمهوري همچنين با اشاره به رشد مثبت 4/4درصدي اقتصاد كشور در سه ماه نخست سال 95 گفت: ارزيابي شاخص‌ها نشان‌دهنده آن است كه اتفاقات مثبتي در اقتصاد كشور صورت گرفته است. جهانگيري با اشاره به محدوديت‌هاي بودجه دولت و عدم امكان توسعه كشور از طريق بودجه دولتي، گفت: متاسفانه بودجه دولت در وضعيتي است كه ميزان تخصيص براي كارهاي عمراني بسيار ناچيز است. معاون اول رييس‌جمهوري ادامه داد: در استان‌هايي كه به بخش خصوصي توجه كرده‌اند و فعالان اقتصادي را مورد حمايت قرار داده‌اند، نتايج و دستاوردهاي مثبتي در اجراي طرح‌هاي عمراني و توسعه استان به وجود آمده است. جهانگيري همچنين جذب سرمايه‌گذاري خارجي را نيز كاري پراهميت در توسعه برنامه‌هاي اقتصادي كشور ارزيابي كرد و گفت: يكي از مهم‌ترين رويكردهاي اقتصاد مقاومتي نيز برون‌گرايي است و ما بايد تلاش كنيم منابع مالي خارجي به كشور جذب كنيم. وي گفت: مقام معظم رهبري نيز تاكيد كردند كه شما در مسير اجراي اقتصاد مقاومتي گام‌برداريد و جلو رويد و من از شما حمايت خواهم كرد. وي در بخش ديگري از سخنانش اعتماد مردم به دولت را سرمايه‌اي اجتماعي ارزيابي و بر حفظ اين سرمايه تاكيد كرد و گفت: اگر اقتصاد ايران از كاهش قيمت نفت كمتر تحت تاثير قرار گرفت به دليل مديريت خوب بود كه جزيي از سرمايه اجتماعي محسوب مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون