• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3627 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۷ شهريور

معاون رييس‌جمهوري:

عده‌اي مغرضانه در پي نااميدي مردم هستند

مخالفان دولت از هيچ بي‌انصافي در استفاده دروغ در آمارهاي خود پرهيز ندارند

گروه سياسي| جمشيد انصاري مردي كه به تازگي به سمت معاونت رييس‌جمهور در امور اداري و استخدامي درآمده است پيش از اين نيز سمت‌هاي مهمي را تجربه كرده بوده است. از استانداري زنجان گرفته تا نمايندگي در مجلس هشتم كه بيشتر آن را اصولگرايان تشكيل داده بودند. همين تجربه هم باعث شده است كه او در سمت معاون رييس‌جمهور بودن انتقادات و گلايه‌هايي داشته باشد. او مي‌گويد: همراهان و مدافعان دولت رسالت تاريخي برعهده دارند، هر كدام از اين دستاوردها، دستاورد بزرگي بوده و دولت مي‌تواند چندين دستاورد بزرگ را به عنوان كارنامه و نتيجه فعاليت‌هاي خود مطرح كند كه متاسفانه مدافعان دولت و همراهان دولت هيچ تكليف و ضرورتي در دفاع از دولت حتي در مقابل دروغ‌پردازي‌هايي كه عليه دولت صورت مي‌گيرد احساس نمي‌كنند. اين در حالي است كه مخالفان دولت از هيچ بي‌انصافي در استفاده دروغ در آمارهاي خود و حرف‌هاي خلاف واقع براي نفي دستاورد دولت پرهيز ندارند. معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان امور اداري و استخدامي كشور گفت: دفاع از عملكرد و دستاوردهاي دولت تكليف انقلابي، اجتماعي و اداري تك‌تك مديران است. به گزارش ايرنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات جمشيد انصاري به شرح زير است:
   *مديران بايد از مجموعه امكانات خود براي تقويت اميد مردم استفاده و با تلاش‌هايي كه يك عده‌اي براي نااميد كردن مردم در دستور كار خود قرار داده‌اند، مقابله كنند.
  دولت تدبير و اميد در سه سال گذشته تلاش‌هاي قابل‌توجهي را در خروج كشور از بحران و ارتقاي شاخص‌ها و حل مشكلات مبتلابه كشور انجام داده و توفيقات قابل توجهي در اين زمينه‌ها نصيب كشور و دولت شده است.
  در شرايطي دولت در تابستان سال 92 كار خود را آغاز كرد كه رشد اقتصادي كشور منفي شده بود و در 2 سال 91 و 92 بيش از 9 درصد رشد منفي را در اقتصاد كشور تجربه كرده بوديم.
  همچنين نرخ تورم در ابتداي سال 92 به مرز 40 درصد نزديك شده بود كه اين ميزان در طول سال‌هاي پس از انقلاب كم‌سابقه بود.
  نرخ بيكاري كشور در زمان تحويل دولت به دولت تدبير و اميد، 4/11 درصد بود و با بحران‌هاي جدي در زمينه‌هايي مثل آب و تعطيلي واحدهاي صنعتي مواجه بوديم طوري كه توليد و اشتغال ما را تهديد مي‌كرد.
  مهم‌ترين مشكل در كشور نوعي بي‌اعتمادي و عدم اميدواري مردم به آينده است. شرايط اقتصادي كشور به حدي بي‌ثباتي را در حوزه اقتصاد دامن زده بود كه مردم هيچ اطميناني به سرمايه‌گذاري و سود بردن از سرمايه‌گذاري احساس نمي‌كردند، بي‌ثباتي قيمت‌ها به گونه‌اي بود كه ما در طول روز شاهد تغييرات جدي و معناداري در قيمت طلا و ارز بوديم.
  دولت به عنوان نخستين كار خود آرام كردن فضاي اقتصادي جامعه را در دستور كار خود قرار داد و براي اينكه اين كار را ريشه‌اي انجام دهد، كاستن از تنش‌هاي كشور در فضاي بين‌المللي را به عنوان اولويت اول خود در نظر گرفت و آنچه امروز به سادگي به عنوان برجام و يك دستاورد بزرگ ملي از آن ياد مي‌كنيم محصول يك برنامه‌ريزي و تدبير جدي از سوي رييس‌جمهوري و وزارت امور خارجه و تيم مذاكره‌كننده بود.
  با تدبير روحاني و تلاش تيم مذاكره‌كننده توانستيم با حفظ عزت ملت ايران و حكمت و مصلحتي كه مقام معظم رهبري در آن تاكيد داشتند، ضمن حفظ حقوق ملي خود سايه تهديد را از كشور دور كنيم و تحريم‌هاي ظالمانه‌اي را كه عليه ملت ايران وضع شده بود، به تدريج‌برداريم.
  صبوري ملت ايران و همراهي‌اي كه با دولت نشان دادند و سختي‌ها را تحمل كردند، در رسيدن به اين امر بسيار موثر بود.
  ما رشد منفي را از اقتصاد كشور حذف كرديم به طوري كه در چهار ماه نخست امسال بيش از چهار درصد رشد اقتصادي را در كشور شاهد هستيم كه اين روند بهبود در تورم و بيكاري نيز به ميزان بسيار زياد و قابل توجهي ديده مي‌شود.
  در كنار اميدي كه در مردم جوانه زده است، عده‌اي به دنبال ناديده گرفتن دستاوردهاي دولت و ناچيز انگاشتن اين موفقيت‌ها هستند و در اين راستا از هيچ تلاشي براي لطمه زدن به اميد مردم خودداري نمي‌كنند.
  همراهان و مدافعان دولت رسالت تاريخي برعهده دارند، هر كدام از اين دستاوردها، دستاورد بزرگي بوده و دولت مي‌تواند چندين دستاورد بزرگ را به عنوان كارنامه و نتيجه فعاليت‌هاي خود مطرح كند كه متاسفانه مدافعان دولت و همراهان دولت هيچ تكليف و ضرورتي در دفاع از دولت حتي در مقابل دروغ‌پردازي‌هايي كه عليه دولت صورت مي‌گيرد احساس نمي‌كنند. اين در حالي است كه مخالفان دولت از هيچ بي‌انصافي در استفاده دروغ در آمارهاي خود و حرف‌هاي خلاف واقع براي نفي دستاورد دولت پرهيز ندارند.
  تمام آنچه در فضاي رسانه‌اي كشور در خصوص قانون مبارزه با تامين مالي تروريسم و پولشويي (FATF) مطرح شده است، بر مبناي اطلاعات غلط بوده ولي چون بنا بر اين است كه دولت مورد هجمه قرار بگيرد و دستاوردهاي دولت نفي شود، مخالفان از اين اطلاعات غلط براي ضربه زدن به دولت بهره مي‌برند.
  در موضوع حقوق‌هاي نامتعارف هم، اطلاعات غلط موجب شد تا همه تهمت‌ها به سوي دولت تدبير و اميد روانه شود در حالي كه اين حقوق‌هاي نامتعارف محصول كار دولت پيشين بود كه مستندات آن وجود دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون