• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3628 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ شهريور

سخنگوي ارتش اعلام كرد

برنامه‌هاي ارتش در گراميداشت سي و ششمين سالگرد هفته دفاع مقدس

امير تقي خاني برنامه‌هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در گراميداشت سي و ششمين سالگرد هفته دفاع مقدس را تشريح كرد. به گزارش فارس، امير شاهين تقي خاني برنامه‌هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در گراميداشت سي و ششمين سالگرد هفته دفاع مقدس را تشريح كرد و گفت: امسال ارتش برنامه‌هاي زياد و متنوعي را براي گراميداشت اين هفته تدارك ديده است. سخنگوي ارتش در ادامه اظهار داشت: ترويج فرهنگ ولايتمداري، مقاومت، ايثار، جهاد، شهادت و خود باوري ديني و ملي و نيز تبيين اقدامات و ايثارگري‌هاي رزمندگان ارتش با ذكر مصاديق دوران دفاع مقدس در دستور كار قرار دارد.
 وي در ادامه به استفاده از ظرفيت رسانه‌هاي جمعي و شبكه‌هاي اجتماعي در گراميداشت هفته دفاع مقدس و نيز نمايشگاه‌هاي تخصصي براي معرفي توانمندي‌هاي دفاعي و سازندگي كشور اشاره كرد و افزود: در اين راستا امير گلفام، رييس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس در نشست خبري با خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي در مورخه 26/6/1395 طرح‌ها و اقدامات ارتش در هفته دفاع مقدس را اعلام خواهد كرد.
وي در ادامه گفت: به جهت تبيين نقش ارتش در دفاع مقدس به ويژه در يك سال دشوار ابتدايي جنگ كه دشمن بعثي با حمايت و هدايت استكبار جهاني حمله سراسري را به ايران اسلامي آغاز كرد، تلاش‌هاي انجام شده توسط يگان‌هاي پياده، تكاور، پروازي، زرهي و توپخانه ارتش در سد و تثبيت دشمن بعثي و تشريح مراسم بزرگداشت عمليات ثامن الائمه(ع) و بزرگداشت چند عمليات بزرگ و موثر در روزهاي آغازين جنگ از جمله كمان 99 توسط 140 فروند از جنگنده‌هاي نيروي هوايي و حماسه ناوهاي نيروي دريايي، به ويژه ناو فرمان پيكان، مقاومت و رشادت پادگان دژ نيروي زميني و يگان‌هاي سرزميني اين نيرو در طول مرزهاي غربي و جنوبي كشور و هوشياري و اقدامات سريع و برق‌آساي رادارها و سايت‌هاي موشكي پدافند؛ برنامه‌هاي مناسبي تدارك ديده شده است كه از آن جمله بيان اين نقش و تقدير از پيشكسوتان و ايثارگران در صبحگاه‌هاي عمومي و مشترك يگان‌هاي ارتش و نيروهاي مسلح در سراسر كشور توسط فرماندهان حال حاضر و دوران دفاع مقدس است. تقي‌خاني در ادامه به ديگر برنامه‌هايي كه ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس تدارك ديده اشاره كرد و افزود: بيان نقش فرماندهان، روحانيون، كاركنان و سربازان ارتش در هشت سال دفاع مقدس از امور مهم مد نظر است، لذا بيست و پنجمين نشست پيشكسوتان سال‌هاي دفاع مقدس، پنجم مهرماه همزمان با سالروز عمليات شكست حصر آبادان با عنوان «تببين نقش آماد و پشتيباني» در حوزه‌هاي مختلف در سازمان عقيدتي سياسي ارتش برگزار مي‌شود.
همچنين در اين راستا فرماندهان، مسوولان و روحانيون ارتش با جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا ديدار خواهند داشت. سخنگوي ارتش جمهوري اسلامي ايران در ادامه به بيان نام روزهاي هفته دفاع مقدس پرداخت و تصريح كرد: مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس از 31 شهريور با رژه نيروهاي مسلح در جوار حرم مطهر و ملكوتي امام راحل به ميزباني ارتش جمهوري اسلامي ايران شروع مي‌شود كه به همين دليل اين روز «اقتدار و صلابت نيروهاي مسلح» نام گرفته است. در اين مراسم توانمندي‌هاي دفاعي نيروهاي مسلح و آمادگي رزمندگان غيور، مومن، با اراده و متخصص در نيروهاي مسلح و بسيج مردمي ايران اسلامي به نمايش در مي‌آيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون