• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3629 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور

قتل شريك مالي در كارگاه نجاري

اعتماد| مردي كه متهم است شريك مالي‌اش را به قتل رسانده تا بتواند با همسر او ازدواج كند، سرانجام پس از هفت سال زندان موفق شد با پرداخت 400 ميليون تومان به اولياي دم، رضايت آنها را جلب كند و از طناب‌دار نجات يابد. او پيش از اين با حكم دادگاه كيفري استان تهران به قصاص نفس محكوم شده و سه بار تا پاي اعدام رفته بود اما هر بار، اولياي دم فرصتي دوباره به او دادند تا بتواند مبلغ مصالحه را تامين كند.
رسيدگي به اين پرونده از 22 بهمن 88 با اطلاع پليس از وقوع يك فقره درگيري منجر به جرح در يكي از كارگاه‌هاي نجاري رودهن آغاز شد. با حضور ماموران مشخص شد مضروب، در يك درگيري با اصابت چاقو مجروح و به بيمارستان منتقل شده است. او پس از چند روز به دليل شدت جراحات وارده جان باخت تا كشف راز قتلش پيش روي كارآگاهان جنايي قرار گيرد. آنها در همان ابتدا، به تحقيق از همسر مقتول پرداختند و متوجه شدند كه مقتول چندي پيش با شراكت يكي از دوستانش، كارگاه نجاري (محل وقوع حادثه) را اجاره كرده بود. همسر مقتول،شريك شوهرش را عامل قتل معرفي كرد و  به كارآگاهان  گفت: «از مدتي قبل با شريك همسرم (اصغر) در ارتباط بودم. او به من پيشنهاد ازدواج داد و گفت كه شوهرم را مي‌كشد و از سر راه بر مي‌دارد. روز حادثه هم او را در كارگاه با چاقو كشت.»
با ثبت اظهارات زن جوان، كارآگاهان دستگيري اصغر را به جريان انداختند و پس از هشت ماه او را بازداشت و مورد بازجويي قرار دادند. او اين‌بار به قتل اعتراف كرد اما گفت كه علت آن اختلافات مالي با مقتول بوده است. به اين ترتيب، پرونده براي صدور حكم در اختيار شعبه 72 وقت دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفت و قضات اين شعبه، متهم را به قصاص محكوم كردند. با تاييد اين حكم در ديوان عالي كشور، متهم سه بار تا پاي چوبه‌دار رفت اما سرانجام موفق شد با پرداخت 400 ميليون تومان رضايت اولياي دم را جلب كند و از اعدام نجات يابد. او كه صبح ديروز براي محاكمه از جنبه عمومي جرم به شعبه دهم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي محمدباقر قربانزاده آورده شده بود، گفت: «در اين هفت سال، سه بار طناب ‌دار در گردنم افتاد و در حالي كه آماده مرگ شده بودم، اولياي دم دل‌شان به رحم آمد و از حق خودشان گذشتند. من روز حادثه به خاطر اختلافات مالي كه سر تخليه كارگاه با مقتول پيدا كرده بودم با او درگير شدم. او چاقويي ساخته و با خود آورده بود. وقتي روي زمين افتاد، چاقو به گردنش خورد و فوت كرد.» متهم در آخرين دفاع نيز گفت كه قصد دارد پس از آزادي سفير صلح شود و به خانواده‌هاي محل زندگي‌اش كمك كند. در پايان دادگاه قضات وارد شور شدند و او را به حبس محكوم كردند. براساس قانون مجازات اسلامي، كيفر قتل از جنبه عمومي جرم، سه تا 10 سال حبس است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون