• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3630 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۱ شهريور

تشريح برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس به همراه صدور بيانيه‌هاي گراميداشت

سردار باقري: قدرت بازدارندگي ما بايد پوياتر و انعطاف‌پذيرتر باشد

گروه سياسي| امروز سي و ششمين سالگرد هفته دفاع مقدس است؛ سالروزي كه كشور هر ساله براي گراميداشت مجاهدت‌هاي صورت گرفته در آن آماده مي‌شود. در روزهاي گذشته نيز مقامات نظامي كشور در سخنراني‌هاي جداگانه‌اي از مجاهدت‌هاي صورت گرفته در جنگ گفتند و برنامه‌هايشان براي اين روزهاي پيش رو را تشريح كردند. از سوي ديگر قرار است در هفته پيش رو وزير دفاع به همين مناسبت به خانه ملت برود و از سوي ديگر سازمان‌ها و نهادها نيز با صدور بيانيه‌هايي فرارسيدن هفته دفاع مقدس را گرامي داشتند. رييس ستاد كل نيروهاي مسلح، گفت: با توجه به اينكه دشمن توان خود را روزبه‌روز ارتقا مي‌دهد بازدارندگي ما هم بايد پوياتر و انعطاف‌پذيرتر باشد. به گزارش فارس، سرلشكر پاسدار محمد باقري، رييس ستاد كل نيروهاي مسلح در جمع فرماندهان عاليرتبه نظامي ضمن تبريك عيد غدير خم و گراميداشت هفته دفاع مقدس از پايمردي‌ها، رشادت‌ها، ايثارگري‌ها، مجروحيت‌ها، جانبازي‌ها، اسارت‌ها و آزادگان ملت قهرمان و نيروهاي مسلح تقدير و تشكر كرد. وي همچنين به انتظارات فرماندهي كل قوا از ستاد كل و مسووليت ستاد كل در مقابله با تهديدات و تقويت بسيج مردمي و ارتقاي توان رزمي و آمادگي كامل مقابله با هر لحظه‌اي كه تهديد اتفاق مي‌افتد، اشاره كرد و نقش معاون عمليات ستاد كل در پرچمداري اين توان را بيان داشت. رييس ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: ما بايد بازدارندگي‌مان را در كشور همچنان كه تابه‌حال اتفاق افتاده، حفظ كنيم غلبه بر توانايي‌ها و نيات دشمن داشته باشيم و با توجه به اينكه دشمن توان خود را روزبه‌روز ارتقا مي‌دهد طبيعتا بازدارندگي ما بايد پوياتر و انعطاف‌پذيرتر باشد و به‌مرورزمان توان رزمي ما متناسب با نيازهاي اين بازدارندگي و مقابله با تهديد بايد به‌روز و روبه رشد باشد. سرلشكر باقري با توجه به اهميت بسيج گفت: آمادگي‌هاي ما چگونه باشد كه غافلگير نشويم؟ چه غافلگيري راهبردي و چه غافلگيري عملياتي تاكتيكي، براي هماهنگي‌ نيروهاي مسلح براي پاسخگو بودن به اين موارد، آمادگي نياز داريم و نكته مهم اينكه ما در هر لحظه براي مقابله با تهديد نسبت به جمهوري اسلامي ايران آماده باشيم؛ اين است كه ما بايد با تقويت بسيج خيلي از حوادث و تهديدات را جلوگيري كنيم و روشن‌كننده اين مسير معاونت عمليات است و به اين لحاظ معاونت عمليات نقش اساسي و كليدي در سازمان‌هاي نيروهاي مسلح و به‌خصوص در ستاد كل نيروهاي مسلح دارد.
سرلشكر رشيد، سخنران رژه بزرگ نيروهاي مسلح در بندرعباس
همچنين در تشريح برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس سردار شريف در مصاحبه‌اي جداگانه گفت: رژه بزرگ نيروهاي مسلح در 31 شهريورماه با سخنراني سرلشكر رشيد فرمانده قرارگاه مركزي خاتم‌الانبياء (ص) در بندرعباس برگزار مي‌شود. به گزارش فارس، سردار رمضان شريف مسوول روابط عمومي كل و سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با گراميداشت فرارسيدن سي‌و‌ششمين سالگرد هفته دفاع مقدس و آرماني ملت ايران اظهار داشت: رژه بزرگ، گسترده و با‌شكوه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در آغاز هفته دفاع مقدس (31 شهريورماه) براي نخستين‌بار همزمان با تهران و با مسووليت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بندرعباس برگزار مي‌شود. شريف افزود: اين رژه با فرماندهي نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و حضور يگان‌هاي زميني، دريايي و هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران و سپاه و همچنين مشاركت نيروي انتظامي، بسيج و نيروهاي مردمي و بومي منطقه برگزار خواهد شد. مسوول روابط عمومي كل سپاه هدف اين رزمايش را نمايش اقتدار و سيادت دريايي جمهوري اسلامي ايران در خليج فارس و نمايش وحدت و قدرت بازدارندگي نيروهاي مسلح دانست و افزود: آيين رژه 31 شهريورماه در بندرعباس با حضور مقامات عاليرتبه كشوري و لشكري برگزار و سخنران اين رويداد بزرگ سرلشكر غلامعلي رشيد فرمانده قرارگاه مركزي خاتم‌الانبياء‌(ص) است.
بيانيه‌هايي براي گراميداشت
هفته دفاع مقدس
گفتني است به مناسبت سي‌و‌ششمين سالگرد هفته دفاع مقدس، ارتش جمهوري اسلامي ايران بيانيه‌اي صادر كرد. در بخشي از اين بيانيه آمده است: «ترديدي نيست امروز امنيت پايدار و كم نظير ملي و بازدارندگي تهديدها كه همراه با اقتدار و اِشراف بر روند تحرك‌ها و طرح‌هاي جبهه دشمن و منطقه‌اي آن حاصل شده، از دستاوردهاي ارزشمند دفاع مقدس است. در بخشي از اين بيانيه  بر ضرورت تبيين عالمانه و تاثيرگذار فرهنگ و تاريخ دفاع مقدس براي نسل جديد و توجه به اين نكته كه دشمن ميدان نبرد را از «جنگ سخت» به «جنگ نرم» تغيير داده، تاكيد كرد. از سوي ديگر ستادكل نيروهاي مسلح، نيز در بيانيه‌اي ديگر آورد: « هفته دفاع مقدس فرصت يادآوري حساسيت شرايط و اهميت مراقبت از دشمن است و در اين راستا بر آحاد نخبگان سياسي و نهادهاي امنيتي – اطلاعاتي و رسانه‌اي كشور فرض است با رصد و پايش تيزبينانه و مستمر اقدامات جبهه دشمن، استراتژي و تاكتيك‌هاي متنوع و زنجيره‌اي آنها عليه انقلاب و نظام به ويژه در عرصه «نفوذ» و متزلزل ساختن استقلال كشور را كشف و با افشاي آن، توطئه‌ خطرناك نظام سلطه و استكبار را عقيم سازند تا خداي ناكرده دچار وضعيتي كه دشمن را به طمع تحميل جنگ اندازد، نشويم.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون