• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3630 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۱ شهريور

صادرات مرغ در ۵ ماه امسال

معاون وزير جهاد كشاورزي در امور دام گفت: با وجود قيمت‌هاي متفاوت رقباي خارجي از ابتداي سال ۴۰ هزار تن مرغ ايراني به ۸ كشور صادر شده است.
حسن ركني در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اينكه با توجه به قيمت تمام شده بالاي مرغ ايراني و وزن بالا در مقايسه با توليدات جهاني، چه فكري براي صادرات اين محصول به ويژه بازار روسيه شده، خاطرنشان كرد: در 5 ماه ابتدايي سال نزديك
40 هزار تن گوشت مرغ به 8 كشور صادر شده است و بخشي از دليل قيمت بالاي مرغ هزينه‌ بالاي خوراك دام از جمله ذرت است. وي با اشاره به اينكه بسياري از كشورهاي صادركننده از جمله تركيه قيمت مرغ صادراتي‌شان با قيمتي كه در بازار داخلي كشورشان به مردم عرضه مي‌شود، متفاوت و پايين‌تر است، اظهار داشت: دولت‌ يا تشكل‌هاي اين كشورها براي آنكه صادركننده بتواند بازار خارجي را تسخير كند، به محصولات استراتژيك از جمله كالاهاي اساسي يارانه مي‌دهند. معاون حجتي خاطرنشان كرد: تشكل‌هاي صادراتي مرغ كشورمان امسال به تعهدات‌شان براي صادرات مرغ عمل كرده‌اند و بنا داريم با تامين نهاده‌ مرغداري‌ها با قيمت مناسب‌تر به امكان توليد مرغ‌هاي سايز (داراي اندازه استاندارد) با قيمت مناسب‌تر كمك كنيم، چرا كه وزن بالاي مرغ ايراني يكي از مشكلات پيش رو است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون