• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3630 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۱ شهريور

خبر كوتاه

 برندگان جوايز امي 2016 معرفي شدند

با برگزاري مراسم شصت و هشتمين دوره اهداي جوايز امي سريال «بازي تاج و تخت» براي دومين سال پياپي عنوان بهترين سريال درام جوايز امي را از آن خود كرد. فصل ششم سريال درام «بازي تاج و تخت» با ۲۳ نامزد، موفق به كسب ۱۲ جايزه شد و جوايز مهمي از جمله بهترين كارگرداني و بهترين متن نوشتاري يك سريال درام را به خانه برد. رامي مالك، بازيگر جوان سريال «آقاي روبات» كه براي نخستين‌بار نامزد جايزه امي شده بود، جايزه بهترين بازيگر نقش اول مرد در يك سريال درام را از آن خود كرد. او در اين راه بزرگاني چون كوين اسپيسي در سريال «خانه پوشالي» را پشت سر گذاشت. جايزه بهترين بازيگر زن در يك سريال درام هم به تاتيانا ماسلاني در سريال «يتيم سياه» رسيد. سريال «مردم در برابر او. جي سيمپسون» جايزه بهترين سريال كوتاه و جوايز بهترين بازيگر مرد، بهترين بازيگر زن و بهترين بازيگر نقش مكمل مرد در يك سريال كوتاه را از آن خود كرد. ورايتي


اكران« ساكن طبقه وسط» در تورنتو

فيلم سينمايى ساكن طبقه وسط، هفته گذشته در كانادا با حضور شهاب حسينى اكران شد. شهاب حسينى براى شركت در جشنواره تورنتو همراه با اصغر فرهادي براي فيلم فروشنده به كشور كانادا سفر كرده بود.  دانشگاه تورنتو نيز به بهانه حضور شهاب حسينى در اين شهر، دو اكران ويژه سالن اينيس تاون هال را به فيلم ساكن طبقه وسط اختصاص داد. پس از اكران فيلم، شهاب حسينى علاوه بر ديدار با مردم، در نشست پرسش و پاسخ نيز حضور پيدا كرد. گفتنى است كه بليت‌هاى اين دو اكران در كمتر از ٢٤ ساعت به فروش رسيد. از نكات جالب اين اكران، ديدار اتفاقى حسينى و على احمدى فر است. علي احمدى‌فر، بازيگر فيلم سينمايى بچه هاى ابدى است كه به سندرم دان مبتلا شده. شهاب حسينى در حين پاسخ به سوالات مردم پس از اكران فيلم، او را در ميان تماشاچيان مى‌بيند و از او براي حضور روى سن دعوت به عمل مى آورد. فيلم سينمايى ساكن طبقه وسط نخستين ساخته شهاب حسينى است كه توسط محمدهادى كريمى به نگارش درآمده. اين فيلم مهر ماه سال ١٣٩٣ اكران شد. حسينى علاوه بر كارگردانى، بازيگر نقش اصلى فيلم نيز بوده است.


نمايش فيلم «ماحي» در فستيوال جهاني فيلم‌هاي ايراني در استراليا

نخستين ساخته داود خيام «ماحي» براي شركت در Persian Film Festival راهي استراليا مي‌شود. نويسنده و كارگردان با حضور در اين جشنواره، كنار مردم به تماشاي فيلم «ماحي» خواهد نشست. «ماحي» با مضموني سياسي اجتماعي و برگرفته از حوادث واقعي است. اين فيلم با روايت يك قصه اجتماعي، اتفاقات اقتصادي سال‌هاي ۹۱ و ۹۲ را از زبان زني به نام «ماحي» روايت مي‌كند. «ماحي» به معناي محو‌كننده يا نابود‌گر شناخته مي‌شود. آنا نعمتي، مهران احمدي، همايون ارشادي، احسان اماني، سپيده اعلايي، هدي نوري‌زاد، مريم داوودي و... از بازيگران فيلم به شمار مي‌روند.  «ماحي» نخستين ساخته بلند داود خيام است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون