• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3636 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۷ مهر

واكنش عارف به توصيه رهبري به احمدي‌نژاد براي عدم كانديداتوري در انتخابات

 گروه سياسي| دو روز پس از آنكه مقام معظم رهبري در جلسه درس خارج فقه خود از نهي احمدي‌نژاد از كانديداتوري خبر داد، فضاي سياسي كشور بيشتر از هر چيز حول محور همين نهي قرار گرفت. ديروز اما محمدرضا عارف، نماينده مردم تهران و رييس فراكسيون اميد هم به اين موضوع واكنش نشان داد و در اين مورد تحليلي ارايه كرد. او نيز همچون ساير فعالان سياسي به محمود احمدي‌نژاد كه مخاطب اين بيانات بوده است توصيه كرد كه به اين توصيه‌ها توجه كند. او اما اشاره‌اي كوتاه به اين روزهاي اصلاح‌طلبان در دهه 90 هم داشت كه تلاش اصلي‌شان اين بوده است كه به سمت تندروي نروند. بر اين اساس رييس فراكسيون اميد با اشاره به بيانات اخير رهبري و توصيه‌هاي ايشان درباره انتخابات گفت: دوستاني كه مخاطب اين بيانات هستند حتما به توصيه‌هاي ايشان توجه كنند.
 به گزارش ايسنا، محمدرضا عارف در اين باره گفت: ما دنبال يك انتخابات با حضور حداكثري مردم و مشاركت جدي و رقابتي هستيم كه اين هم راهبرد نظام و هم راهبرد جريان اصلاحات در همه انتخابات‌ بوده است. نماينده مردم تهران در مجلس خاطرنشان كرد: طبيعتا وقتي مردم حضور داشته باشند حرف آخر را مي‌زنند. گروه‌هاي مختلف هم مي‌توانند كانديداهاي خود را مطرح كنند و شايسته‌ترين آنها براي انتخابات توسط مردم انتخاب مي‌شود و راي مي‌آورد.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: فكر مي‌كنم هر كسي حق دارد نظر خود را بدهد و نظرش محترم است اما مقام معظم رهبري وقتي در اين مسائل حرف مي‌زنند همه جريانات سياسي درون نظام بايد اطاعت و عمل كنند. عارف در ادامه با تاكيد بر اينكه اصلاحات سعي كرده فضاي انتخابات را در دهه 90 مديريت كند و به سمت تندروي نرود گفت: تلاش كرده‌ايم كه به سمت عقلانيت برويم و خوشبختانه موفق شده‌ايم؛ ان‌شاء‌الله كه همه جريانات اين مسير را ادامه دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون