• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3637 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۸ مهر

بيانيه دفتر سياسي حزب اعتماد ملي درباره شوراي عالي سياستگذاري:

تصميمي براي عدم تعامل اتخاذ نشده است

دفتر سياسي حزب اعتماد ملي با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه اين حزب تاكنون هيچ‌گونه تصميمي در خصوص چگونگي تعامل يا عدم‌تعامل با شوراي سياستگذاري در هيچ‌يك از اركان خود اتخاذ نكرده است.
به گزارش ايسنا، متن كامل اين بيانيه به شرح زير است:
ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس، لازم است در خصوص اظهارات و نظرات مطرح شده در رسانه‌ها از جانب برخي شخصيت‌ها و واحدهاي حزب اعتماد ملي، توضيحاتي را به آگاهي اعضاي محترم اين حزب و ديگر شهروندان عزيز برسانيم:
وجود نظرات متفاوت و متمايز در ميان اعضاي يك سازمان و نهاد سياسي، نشان‌دهنده سرزندگي، پويايي، آزادي انديشه و انديشيدن در آن نهاد است كه نتيجه آن تعامل و تصحيح آرا و تكامل و تعميق فكري و ساختاري خواهد بود اما راهبرد اصلي مديريت سياسي حزب، بهره‌گيري از اين تمايزات در جهت ارتقا و تحكيم وحدت و انسجام دروني در راستاي افزايش كارآمدي و اثربخشي حزب اعتمادملي به عنوان يكي از سرمايه‌هاي مهم سياسي در كشور است كه حاصل تلاش‌ها و هزينه‌هاي هزاران نفري است كه به اميد بهبود شرايط سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي كشور اقدام به تاسيس اين حزب و تداوم فعاليت‌هاي آن كرده‌اند.
حزب اعتمادملي طي يك دهه فعاليت، علي‌رغم فضاي سياسي ناآرام در كشور و همه مشكلاتي كه براي اين حزب به وجود آمده، نه‌تنها توانسته است وحدت و انسجام دروني خود را حفظ كند، بلكه با اتخاذ استراتژي وحدت بخشي، نقش موثري بر انسجام نيروها و گروه‌هاي اصلاح‌طلب داشته و دارد و كماكان بر تداوم اين خط و مشي تاكيد مي‌نمايد. زيرا يكي از مطالبات اساسي ما، تقويت و ارتقاي جايگاه و نقش احزاب و اثربخشي فعاليت‌هاي حزبي در عرصه سياسي كشور است كه اين امر جز با همبستگي و همكاري همه احزاب اصلاح‌طلب به وقوع نخواهد پيوست.
پيگيري خط و مشي تقويت احزاب از جانب حزب اعتمادملي موجب طرح مباحثي در خصوص سياست‌ها، رفتارها و نهادهايي شده كه به نوعي باعث پيامد منفي براي كارآمدي و نقش‌آفريني احزاب مي‌شوند. از آن جمله مي‌توان به شكل‌گيري شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان براي مديريت انتخابات اشاره كرد.
طبيعي است كه در اين خصوص اعضاي محترم اعتمادملي نظرات و تحليل‌هاي متفاوتي داشته و اظهار كنند اما با توجه به سياست‌ها و فعاليت‌هاي بانيان و حاميان اين شورا براي اصلاح ساختار و نقش‌هاي آن، حزب اعتمادملي تاكنون هيچ‌گونه تصميمي در خصوص چگونگي تعامل با اين شورا را در هيچ‌يك از اركان مسوول خود اتخاذ نكرده است. تصميم‌گيري در اين‌باره بر عهده شوراي مركزي حزب است كه نشست اين شورا به زودي برگزار مي‌شود.
بنابراين ضمن احترام ويژه براي تمامي اعضا و اركان حزبي به عنوان سرمايه‌هاي گرانقدر اين حزب، از آنجايي كه براساس اساسنامه و آيين‌نامه‌هاي اين حزب، مرجع صدور بيانيه‌ها دفتر سياسي و فراتر از آن، شوراي مركزي است، از همه همراهان و اركان حزب اعتمادملي انتظار مي‌رود به عنوان شخص و ركن و نهاد اين حزب تا تشكيل و برگزاري جلسه شوراي مركزي و تصميم اين شورا در مورد چگونگي تعامل با شوراي سياستگذاري اظهار نظري نداشته باشند.
در پايان، بار ديگر بر تداوم وحدت بين تمامي فعالان سياسي معتقد به گفتمان اصلاح‌طلبي و تلاش براي رسيدن به تحقق مشاركت حداكثري در انتخابات رياست‌جمهوري و شوراهاي اسلامي در سال 1396 تاكيد مي‌كنيم. به اميد بهروزي هرچه بيشتر حيات سياسي و اجتماعي كشور عزيزمان ايران.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون