• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3638 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۰ مهر

متهم، دختر 7 ساله را مورد تعرض قرار داده بود

اعدام قاتل كيانا در ملأعام

اعتماد|مردي كه كيانا، دختر 7 ساله يكي از آشنايان خود را شبانه از خانه‌شان ربوده و پس از تعرض به قتل رسانده بود، پس از 16 روز از زمان وقوع جرم، صبح ديروز در چهارراه انقلاب نيشابور در ملأعام اعدام شد. متهم در جلسه دادگاه انگيزه خود از ارتكاب جرم را گرفتن انتقام از مادرزنش اعلام كرده و خواسته بود هرچه زودتر اعدامش كنند.
رسيدگي به اين پرونده از 24 شهريور امسال با اطلاع پليس از ناپديد شدن ناگهاني كيانا در دستور كار قرار گرفت.
پدر و مادر دختر 7 ساله به كارآگاهان گفته بودند: «ما در تهران زندگي مي‌كنيم و چند روز پيش براي عيادت از پدربزرگ كيانا به نيشابور آمديم. ديشب، كيانا پيش مادربزرگش خوابيد اما صبح متوجه شديم سر جايش نيست و هرچه دنبالش گشتيم پيدايش نكرديم.»
در حالي كه با ثبت شكايت خانواده، كشف سرنخي از سرنوشت دختر 7 ساله آغاز شده بود، مردي به كلانتري مراجعه كرد و مدعي شد برادرش كيانا را كشته است. به اين ترتيب متهم 37 ساله دستگير شد و در همان بازجويي‌هاي ابتدايي به قتل اعتراف كرد. او كه از مجرمان سابقه‌دار در زمينه مواد مخدر بود، درباره حادثه گفت: «چند وقت پيش وسيله‌اي از خانه مادرزنم دزديده شد و او من را عامل سرقت معرفي كرد. به همين خاطر از او كينه به دل گرفتم و نقشه انتقام كشيدم. مي‌دانستم علاقه زيادي به كيانا دارد براي همين تصميم گرفتم او را به قتل برسانم. شب حادثه، خودم را به خانه مادرزنم رساندم. چند بار در زدم اما كسي باز نكرد. از درخت بالا رفتم و وارد خانه شدم. كيانا خواب بود و چادري هم رويش انداخته بودند. اول خواستم او را بكشم اما تصميمم تغيير كرد. به آرامي كيانا را بغل كردم و با موتور به خانه‌ام بردم. وقتي رسيديم، كيانا از خواب بيدار شد و پرسيد كجا مي‌رويم كه به دروغ گفتم مي‌خواهم تو را پيش پدرت ببرم. سپس او را به طبقه سوم خانه‌ام بردم و پس از تعرض، با چادر خفه‌اش كردم. بعد از آن جسد را به باغ پدرش بردم و زير چند تكه سنگ و نخاله مخفي كردم. وقتي برگشتم، با پدر و مادرش همدردي كردم تا به من شك نكنند اما دو روز كه گذشت به خاطر عذاب وجدان، ماجرا را براي برادرم تعريف كردم.»
با اعتراف متهم به تعرض و قتل كيانا، پرونده براي رسيدگي خارج از نوبت به دادگاه كيفري نيشابور فرستاده شد. اولياي دم در جلسه رسيدگي خواستار قصاص متهم شدند و او نيز با اعتراف دوباره، درخواست كرد هرچه زودتر اعدامش كنند. او گفت: «از كار زشتم پشيمانم اما هيچ دفاعي از خودم ندارم. هرچه زودتر اعدامم كنيد و جسدم را هم دفن نكنيد. من لياقت دفن شدن ندارم. جسدم را در بيابان رها كنيد تا خوراك حيوانات وحشي شود. هر حكمي هم برايم صادر كنيد به آن اعتراض نمي‌كنم.»
در پايان دادگاه نيز قضات وارد شور شدند و متهم را به جرم تعرض به اعدام، به جرم قتل عمد به قصاص نفس و به جرم آدم ربايي به 15 سال حبس محكوم كردند. اين حكم پس از چند روز به دايره اجراي احكام فرستاده شد و سرانجام صبح ديروز، پس از 16 روز از زمان وقوع حادثه، با اعدام در ملأعام متهم در چهارراه انقلاب نيشابور به اجرا درآمد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون