• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3639 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۱ مهر

هواپيماهاي بدون سرنشين بخش مهمي از قدرت بازدارندگي ايران است

گروه سياسي| دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: هواپيماهاي بدون سرنشين در تراز موشكي بخش مهمي از قدرت بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران است. به گزارش ايرنا دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي؛ جمله‌هاي كليدي اظهارات امير دريابان شمخاني در بازديد از خطوط توليد و نمايشگاه توانمندي‌هاي پهپادي نيروي هوافضاي سپاه به شرح زير است:
   در صنعت پهپادهاي نظامي، قدرت تحقيق، توليد، تكثير و توسعه فناوري در بُرد، مداومت پرواز، سلاح همراه، شناسايي و دقت در شليك و اصابت، عوامل اصلي برتري و ايجاد‌كننده تغيير در موازنه قدرت است.
  تجربه دفاع مقدس و تحريم‌هاي ظالمانه‌اي كه حق دفاع مشروع ايران در برابر دشمن متجاوز را هدف گرفته بود به ما آموخت كه بدون داشتن بنيه دفاعي بومي و توسعه مستمر آن نمي‌توان امنيت پايدار و قابل اتكا در كشور ايجاد كرد.
  تجربه 8 سال دفاع مقدس به ما نشان داد كه زندگي در صلح بدون قدرت دفاعي، آرزويي محال است. قدرت دفاعي و تهاجمي ما، پيچيده، چند وجهي و مبتني بر توان داخلي و آموزه‌هاي ديني بوده و به شهادت تاريخ هيچگاه در مسير تجاوز وتوسعه طلبي به كار گرفته نشده و نخواهد شد.
  انتقال اين تجربه به مردم مظلوم فلسطين و جبهه مقاومت را از افتخارات نظام جمهوري اسلامي ايران است و امروز توان رزمي تاثيرگذار و منعطف جبهه مقاومت بزرگ‌ترين زرادخانه‌هاي تسليحاتي جهان را به چالش كشيده و سد مستحكمي در برابر متجاوزان و سلطه گران به وجود آورده است.
  امروز بعد از گذشت 31 سال از فرمان حضرت امام (ره) مبني بر تشكيل نيروهاي سه گانه دريايي، زميني و هوايي در سايه تدوين راهبردهاي صحيح، فرماندهي دقيق، عبرت‌گيري از تهديد و تبديل آن به فرصت و با درايت فرماندهي معظم كل قوا، نيروي هوافضاي سپاه چنان ظرفيت و قابليتي را توليد كرده است كه اگر در زمان جنگ اين قابليت را داشتيم معادلات عرصه نبرد دستخوش تغييرات ماهوي مي‌شد.
  قدرت پهپادي ايران كه قدرت انقلاب اسلامي در دفاع از مدافعان حرم و مقاومت اسلامي است در شرايط سخت اقتصادي و در دوره محدوديت‌ها و تحريم‌ها ايجاد شده است. جمهوري اسلامي ايران در عمل نشان داده كه براي توسعه توان و قدرت دفاعي متعارف براي دفاع از خود حد و مرز و محدوديتي نمي‌شناسد.
  قدرت مهندسي معكوس، روزآمدسازي و تبديل غنايم امريكايي به محصولات بومي و ايراني توسط نيروي هوافضاي سپاه نشان‌دهنده قابليت تبديل «تهديد حضور نامشروع امريكا در منطقه »به «فرصت افزايش قدرت و توانايي» است.
  امروزدر كنار نيروهاي مومن، شهادت‌طلب و انقلابي در بخش دفاعي كشور، تجهيزات مدرن بومي چون موشك‌هاي پيشرفته با بُردهاي متنوع و پهپادهاي نسل جديد همراه با سامانه‌هاي شناوري و پدافندي داخلي، چنان ظرفيت و اقتداري براي كشور ايجاد كرده است كه تعرض به جمهوري اسلامي ايران را به ذهن هيچ دشمن عاقلي متبادر نمي‌سازد.
  بهره‌گيري از تجارب جنگ تحميلي و هشت سال دفاع مقدس در توليد قدرت دفاعي از عوامل اقتدارآفرين است. توليد قدرت مبتني بر توان داخلي و بومي از زمان جنگ آغاز گرديد و قدرت بازدارندگي امروز كه مرزهاي ما از گزند نظام سلطه و گروه‌هاي تروريستي در امان نگاه داشته از بركات حماسه هشت سال دفاع مقدس است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون