• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3639 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۱ مهر

متهمان به جرم تعرض و قتل زنداني هستند

گشودن قفل 7 ساله پرونده قتل دختر جوان با استعلام از پزشكي قانوني

اعتماد|  قضات دادگاه كيفري استان تهران براي گشودن قفل 7 ساله پرونده تعرض و قتل دختري جوان به دست دو كارگر ساختماني، از پزشكي قانوني درباره جزييات بيشتري از علت مرگ مقتول، استعلام گرفتند. متهمان پرونده دو مرد جوان هستند كه از زمان وقوع حادثه، تعرض و قتل را گردن يكديگر انداخته و حاضر به اعتراف نشده‌اند.
رسيدگي به اين پرونده از 10 تير ۸۸ با شكايت مردي در كلانتري مبني بر ناپديد شدن ناگهاني دختر ۲۶ ساله‌اش آغاز شد. او به كارآگاهان گفت: «دخترم ناهيد، با پسري به نام محسن آشنا شده و قصد ازدواج با او را داشت اما پس از مدتي متوجه شدم كه محسن از ازدواج سر باز مي‌زند و دخترم به خاطر اين مساله با او دچار مشكل شده. فكر مي‌كنم او از ناپديد شدن ناهيد خبر داشته باشد.»
با ثبت شكايت مرد ميانسال، پرونده‌اي با موضوع «فقداني» تشكيل و تيمي از كارآگاهان جنايي مسوول رسيدگي به آن شدند. آنها در آغاز تحقيقات به محل كار محسن ۳۰ ساله در يك ساختمان نيمه‌‌كاره مراجعه و او را دستگير كردند.
متهم در بازجويي‌ها پرده از قتل ناهيد برداشت و گفت: «چندي پيش با ناهيد آشنا شدم و قصد ازدواج با او را داشتم اما مدتي كه از ارتباط‌مان گذشت از تصميم خود منصرف شدم با اين حال ناهيد بر ازدواج اصرار داشت و مدام سراغم مي‌آمد. من براي تماس گرفتن با او، از گوشي صاحبكارم به نام مجيد استفاده مي‌كردم براي همين او هم شماره ناهيد را داشت. اين شرايط ادامه داشت تا اينكه مجيد پيشنهاد داد ناهيد را به محلي خلوت بكشانيم و مورد آزار و اذيت قرار دهيم. قبول كردم و با ناهيد قرار گذاشتم. روز حادثه او را سوار ماشين كرديم اما در بين راه تغيير مسير داديم و به قصد آزار و اذيت به بيابان‌هاي اطراف پاكدشت كشانديم. آنجا مجيد با ناهيد درگير شد و با ضربه سنگ، او را به قتل رساند. » مجيد نيز كه پس از اعتراف محسن، دستگير شده بود، قتل را انكار كرد و گفت: «وقتي ديدم محسن نمي‌خواهد با ناهيد ارتباط داشته باشد، خودم با او تماس گرفتم و گفتم كه مايلم با تو باشم اما او قبول نكرد. پس از چند روز همراه محسن، نقشه ربودن ناهيد را كشيديم و او را به بيابان‌هاي اطراف پاكدشت كشانديم. آنجا محسن با روسري ناهيد را كشت.»
با وجود انكار هر دو متهم، پرونده براي صدور حكم در اختيار دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفت. اين در حالي بود كه به دليل كشف بخشي از جسد مقتوله، امكان تشخيص نحوه دقيق مرگ با سختي روبه‌رو شده بود.
 متهمان نيز در جلسه دادگاه بار ديگر قتل را گردن يكديگر انداختند تا به اين ترتيب، رسيدگي به پرونده 7 سال به درازا بينجامد و سرانجام براي بررسي نهايي در اختيار شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران قرار گيرد. قضات اين شعبه نيز پس از يك جلسه رسيدگي، دستور دادند تا پزشكي قانوني وقوع قتل با ضربه سنگ يا خفگي بر اثر روسري را تعيين كند. انتظار مي‌رود نتيجه اين بررسي به افشاي راز قتل كمك كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون