• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3642 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۴ مهر

عدد نوشت

 واحدهاي صنعتي كه وام گرفتند

  علي يزداني، مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران اعلام كرد: يكي از سياست‌هاي جدي دولت در سال جاري، توجه به رونق بنگاه‌هاي توليدي، بازگشت واحدهاي صنعتي راكد و زير ظرفيت به چرخه توليد و همچنين تسريع در بهره‌برداري از واحدهاي توليدي جديد به شمار مي‌رود. در حال حاضر بنا بر آمار ارايه شده توسط بانك مركزي در مجموع بيش از 10 هزار پرونده به صورت مستقيم يا از طريق سايت بهين ياب و كارگروه‌هاي استاني به بانك‌ها معرفي و منجر به عقد قرارداد شدند. وي تاكيد كرد: تكليف دولت و ستاد اقتصاد مقاومتي براي وزارت صنعت، معدن وتجارت راه‌اندازي و به ظرفيت رساندن 7هزار و 500 بنگاه توليدي راكد و زير ظرفيت بوده كه تاكنون همين ميزان واحد توليدي به بانك‌هاي كشور معرفي شده‌اند.


آمار موفقيت‌هاي طرح ترابردپذيري

دزفولي از موفقيت ۱۹ درصدي مشتركان اپراتورهاي ديگر براي مهاجرت به شبكه ايرانسل و موفقيت ۷۲ درصدي مشتركان ايرانسل براي مهاجرت به اپراتورهاي ديگر خبر داد و گفت: براساس آمارهاي ارايه شده از سوي مركز MNP تقاضاي ورود به شبكه ايرانسل نسبت به تقاضاي خروج از اين شبكه شش برابر است. در حال حاضر براي شبكه نسل دو در اپراتور دوم بيش از 47 ميليون مشترك وجود دارد، در ارتباط با نسل سوم ارتباطي يا G3، 27  ميليون و 500 هزار گوشي هوشمند در شبكه ما وجود داشته و در اين بخش 6/18 ميليون مشترك داريم.
وي در عين حال از وجود 4/5 ميليون گوشي پشتيباني‌كننده از نسل چهارم خدمات ارتباطي خبر داد و گفت: از اين ميان 6/2 ميليون مشترك براي شبكه G4 در اپراتور دوم وجود دارد.

 

توقيف جعبه‌هاي شيريني غيراستاندارد

مسلم بيات، مديركل استاندارد تهران از توقيف جعبه‌هاي شيريني غيراستاندارد در اين استان خبر داد و با اشاره به نظارت جدي بر اجراي صحيح استاندارد در زمينه‌هاي مختلف در تهران، اظهاركرد: يكي از مواردي كه در دستور كار اداره كل استاندارد تهران است، كنترل جعبه‌هاي شيريني موجود در قنادي‌ها است و بازرسان استاندارد براي نظارت بر اين جعبه‌ها به طور منظم از قنادي‌ها بازرسي مي‌كنند.
وي با بيان اينكه از ابتداي سال تاكنون ۱۰ تن جعبه شيريني غيراستاندارد معدوم شده ‌است، ادامه داد: از ابتداي امسال تاكنون، كارشناسان استاندارد بيش از ۲۰۰ مورد بازرسي از قنادي‌هاي سطح شهر انجام داده‌اند و در جريان آن، از هفت قنادي به دليل استفاده از جعبه‌هاي غيراستاندارد به دادگاه شكايت شده است.

 

تعداد پرونده‌هاي قضايي تغيير كاربري

حجتي، وزير جهاد كشاورزي در خصوص سوال نماينده لنگرود مربوط به تغيير كاربري اراضي كشاورزي گفت: در ارتباط با اين مساله بيش از 30هزار پرونده در محاكم قضايي براي برخورد با تغيير كاربري داريم.
 وي همچنين براي پاسخ به سوال نماينده لنگرود كه درباره عدم اشراف به واردات و قاچاق محصولات كشاورزي و تغيير كاربري اراضي در مجلس حضور داشت، طي سخناني اظهار كرد: تراز واردات غذا در سال 92 طبق آمار گمرك 1/8- ميليارد دلار بوده است كه در سال 94 به 4/3- ميليارد دلار رسيده است يعني در مدت 2 سال تراز غذا در كشور مثبت شده است. در رابطه با برنج بايد بگويم كه در سال 92، يك ميليون و نهصد و پنجاه و شش هزار تن واردات داشتيم كه در سال 93 به يك ميليون و دويست هزار تن رسيده است، يعني حدود 700 هزار تن كاهش واردات داشته‌ايم. همچنين در سال 94 اين رقم به 744 هزار تن رسيده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون