• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3649 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۶ مهر

با پارلمان

درخواست نمايندگان مجلس از رييس قوه قضاييه

جمعي از نمايندگان مجلس دهم در مورد وضعيت نرگس محمدي به رييس دستگاه قضا نامه نوشتند و تقاضاي نقض حكم و رسيدگي مجدد اين فعال سياسي را مطرح كردند. به گزارش ايلنا، در بخشي از اين نامه آمده است: حكم به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامي صحيحا صادر نشده و به صراحت ماده مذكور در صورت ارتكاب سه جرم تعزيري، مرتكب بايد به مجازات جذم اسد (۱۰ سال) محكوم شود. لازم به ذكر است شركت ايشان در انتخابات رياست‌جمهوري و مجلس شوراي اسلامي و تشويق و دعوت از مردم براي شركت در انتخابات نشانه‌اي از دلسوزي ايشان براي كشور عزيزمان است. ايشان در انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي در سال گذشته حتي از داخل زندان نيز در انتخابات شركت كرد و مردم را به حضور در صحنه دعوت نمود. از بُعد فردي گزارش‌ها حاكي است كه خانم محمدي كه هم‌اكنون دوران محكوميت خود را در زندان مي‌گذراند مدت‌هاست از ديدار دو فرزند خود محروم بوده است از سوي ديگر نرگس محمدي كه ۴۴ سال سن دارد از بيماري‌هاي آمبولي ريه و فلج عضلاني رنج مي‌برد و متاسفانه تاكنون اقدام موثري براي معالجه او صورت نگرفته است در حالي كه بار‌ها پزشكان بر لزوم بستري شدن ايشان تاكيد كرده‌اند. لذا خواهشمنديم براساس رافت اسلامي و با توجه به ايراد وارده در حكم صادره، به‌استناد ماده ۴۷۷ قانون آيين دادرسي كيفري نسبت به تقاضاي نقض حكم و رسيدگي مجدد در شعبه هم‌عرض دستور اقدام مقتضي صادر فرماييد.


پايداري‌ها  از وزير اطلاعات توضيح خواستند

سوال سه نماينده اصولگراي نزديك به جبهه پايداري از وزير اطلاعات درباره نحوه جلوگيري و برخورد با مصاديق نفوذ در جامعه علمي و فرهنگي كشور اعلام وصول شد. به گزارش ايلنا، كريمي قدوسي، حسن نوروزي و حسينعلي حاجي‌دليگاني نمايندگان مشهد، رباط‌كريم و شاهين‌شهر از نمايندگان سوال‌كننده هستند.


توصيه نماينده دلواپس به حسن روحاني

گروه سياسي| درست در روزهايي كه كانديداي اصلي دلواپسان يعني محمود احمدي‌نژاد از حضور در انتخابات منع شده است برخي از آنها به دنبال آن هستند كه روحاني نيز در انتخابات رياست‌جمهوري آتي شركت نكند. ديروز يك نماينده دلواپس مجلس دهم از حسن روحاني خواست كه براي انتخابات دور بعد رياست‌جمهوري كانديدا نشود. به گزارش خبرآنلاين، جواد كريمي قدوسي در نطق ميان دستور خود اظهار كرد: جناب آقاي روحاني، نظرسنجي‌هاي عمومي مي‌گويد به مصلحت شما و كشور نيست كه دوباره كانديدا شويد. خود شما هم ترديد داريد. نياييد تا كشور را از اين بن بست نجات بدهيم و كساني بيايند كه مردم مي‌خواهند. وي ادامه داد: در يك كلمه، از شما به خير و از ما به سلامت.


انتقاد از برخورد دوگانه با املاك و حقوق‌هاي نجومي

نماينده مردم قزوين و آبيك در مجلس شوراي اسلامي از برخورد دوگانه دستگاه‌هاي مختلف با دو موضوع مشابه املاك و حقوق‌هاي نجومي انتقاد كرد. به گزارش ايلنا، حميده زرآبادي در تذكري در جلسه علني ديروز درباره اخبار منتشر شده درباره واگذاري املاك و پروژه‌هاي مشاركتي به بعضي افراد و شركت‌هاي خاص از سوي شهرداري تهران، بيان كرد: افكار عمومي و عموم مردم انقلابي ايران اسلامي، منتظر شفاف شدن و برخورد قاطع با اين موضوع هستند كه سرانجام چه فرجامي پيدا خواهد كرد.


بايد جامعه را نسبت به وقايع سال ۸۸ اقناع كرد

گروه سياسي| صحن علني ديروز مجلس يك نطق مهم و شنيدني داشت. روز گذشته عضو هيات رييسه فراكسيون اميد در نطق ميان‌ دستور خود در صحن علني مجلس گفت: بايد با اصلاح رويه‌ها و رفتار‌ها جامعه را نسبت به وقايع سال ۸۸ اقناع كرد. به گزارش خانه ملت، محمود صادقي در جريان نشست علني ديروز مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان‌دستور خود گفت: با ابلاغ سياست‌هاي كلي انتخابات توسط رهبر معظم انقلاب بسيار خشنود شديم، وي ادامه داد: متاسفانه در چندين انتخابات اخير اين رهنمود و اصل آشكارا توسط برخي از نهادهاي نظامي و شبه نظامي نقض شده و اين امر تبديل به رويه ثابت شده است، اخطار مي‌كنم كساني كه دلسوز انقلاب و نظام هستند به ويژه نيروهاي مسلح، سپاه پاسداران و بسيج انقلاب اسلامي نبايد در انتخابات ورود كرده و از كانديداها جانبداري كنند چراكه به كيان نظام جمهوري اسلامي ايران آسيب مي‌زند. وي يادآور شد: متاسفانه در برخي از انتخابات به ويژه در انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوري شاهد نقض آشكار بي‌طرفي توسط برخي از اعضاي شوراي نگهبان بوده‌ايم، حتي يكي از اعضاي شوراي نگهبان در كنار يكي از نامزدهاي انتخاباتي قرار گرفت و در مراسمي در مصلاي تهران به جاي وي سخنراني كرد، يكي ديگر از ناظرين و در واقع فقهاي عضو شوراي نگهبان در مقام دبير جامعه مدرسين رسما بيانيه داد و از يكي از كانديداها حمايت صريح كرد كه اين مسائل از عوامل بروز فتنه و غبارآلود شدن فضاست. صادقي با بيان اينكه با چنين اقداماتي معترضين به انتخابات در آن دوره قانع نشده‌اند، معتقد است: نمي‌توان با حصر معترضين را قانع كرد بايد با اصلاح رويه‌ها و رفتارها جامعه را اقناع كرد، با زندان، تبعيد و اقدامات خشونت‌آميز و برخورد قهر‌آميز با معترضان نمي‌توان جامعه را اقناع كرد، جامعه هنوز از آن دوره اقناع نشده و بايد در جهت اجراي سياست‌هاي مذكور به جريانات پيش آمده رسيدگي شود. وي تصريح كرد: بايد به امور كساني كه در دامن زدن به فتنه مقصر بوده از جمله كساني كه نقض در انتخابات كردند، رسيدگي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون